S povsem novo zasnovo – in obliko – je alfa giulia dregnila v srca alfistov, zagotovo pa tudi v kakšno srce ostalih ljubiteljev dobrih avtomobilov. Po začetni evforiji je čas, da pogledamo, če je Alfi uspel povratek med najboljše.
Pri Alfi ne skrivajo, da želijo z giulio med tekmece, ki so dražji, prestižnejši in pogosto tudi bolj športni od povprečja srednjega avtomobilskega razreda. Giulia z vzdolžno postavljenim motorjem spredaj in pogonom na zadnji kolesi obljublja športne vozne lastnosti, kar kaže tudi s svojim videzom – široko stojo, dolgim pokrovom motornega prostora in nekaj značilnimi oblikovnimi podrobnostmi; na primer na levo prestavljeno registrsko tablico in velikim Alfinim logotipom na sredini prednjega dela. Prav vsakega opazovalce giulia ne bo navdušila, (veliko) večino pa …
Giuliina notranjost sledi športni rdeči niti; merilnika za hitrost in motorne vrtljaje sta vsak v svoji cevi, sredinska konzola je široka, ročica samodejnega menjalnika zelo blizu desne roke. V giulio sedemo nizko, volanski obroč je blizu, sklop pedalov daleč naprej – zelo športni značilnosti. Ergonomiji ni veliko očitati, (slabša) vidljivost iz avta pa odraža športno limuzinsko zasnovo. Tudi na zadnji klopi se sedi precej nizko – in za kolena odraslih malce tesno, če voznik in sovoznik pomakneta sedeža nazaj. V prtljažnik lahko naložimo 480 litrov prtljage, a skozi precej ozko odprtino.
Giulia je postavljena na povsem novo Alfino platformo z vzdolžno vgrajenim motorjem spredaj in pogonom na zadnji kolesi. Takšna zasnova pomeni kompromis pri prostornosti, a prinese odlične vozne lastnosti; tankočutno vodljivost, prijetno uravnotežen volanski mehanizem, brezhibno uravnoteženost. Ob natančno uravnoteženem vzmetenju giulio z užitkom zapodimo med ovinke, a le do meja zdrsa; ko jih prestopimo, ESC sistem motorju odvzame moč in podvozju živahnost. Ker sistema ne moremo izklopiti, se veselje hitro konča. Škoda; avto zmore veliko več. Alfin sistem izbire voznega programa DNA pri tem ni v nobeno pomoč, saj vpliva le na odzivnost pedala za plin in delovanje samodejnega menjalnika. Mimogrede; samodejni 8-stopenjski menjalnik (ki ga uporabljajo tudi pri Audiju in BMW) je odličen, še zlasti, če prestavljate ročno – škoda, da giulia nima obvolanskih prestavnih ročic …
2,2-litrski dizelski štirivaljnik s 132 kW spada v sredino dizelske ponudbe; motor je zelo prožen, navora je vselej dovolj, le visokih vrtljajev ne mara preveč. Zmogljivosti so zelo dobre, če imate dobre živce; motor je namreč zelo glasen, v višjih vrtljajih celo moteče hrupen. Vsekakor preveč za “premium” ambicije giulie. Poraba goriva se giblje med 6,5 in 7,5 l/100 km.
Paket opreme “super” je namenjen malce zahtevnejšim kupcem, a še zdaleč ni popoln; pri varnostnih pripomočkih manjka radarski tempomat in še nekaj drugih pripomočkov, majhen zaslon serijske multimedijske naprave ni primeren za “premium” avto, pri povezljivosti in telekomunikaciji je giulia v zaostanku.
Če k temu prištejemo še nekaj zdrsov pri kakovosti izdelave (štrleč pokrov odprtine za gorivo, “glasen” sovoznikov sedež), je jasno, da pri Alfi še niso povsem ujeli najboljših; le oblika, odlične vozne lastnosti in razmeroma visoka cena (s popustom 40.490 evrov) so za boj z najboljšimi v prestižnem delu srednjega razreda verjetno premalo. Si je giulia obula prevelike čevlje?
Motor in prenos moči | Dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2143 cm3, največja moč: 132 kW (180 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 380 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na zadnji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa | Dolžina: 464,3 cm, širina: 202,4 cm, višina: 143,6 cm, medosna razdalja: 282 cm, masa praznega vozila: 1520 kg, dovoljena skupna masa: 2020 kg, prtljažnik: 480 l, posoda za gorivo: 52 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 230 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,1 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,5/5,3/4,2 l/100 km, izpust CO2: 109 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km. |
Cena | Avto Triglav: 42.990 EUR |
oblika in prostornost 4/5 + prepoznavna in všečna oblika |
zmogljivost in poraba 4/5 + zelo prožen motor |
vozne lastnosti in udobje 5/5 + odlična vodljivost |
varnost in oprema 3/5 – pomanjkljiv nabor serijskih varnostnih pripomočkov |
vrednost glede na ceno 3/5 + zmerna osnovna cena |