Nissanov uspešni kompaktni cestni terenec qashqai v svoji 3. generaciji na ceste prinaša samosvoj pristop k energetski učinkovitosti. Z novim pogonom e-power bo energijo bencina spreminjal v elektriko, kot pred njim že nekaj avtomobilov. Je to prihodnost?
Zanimivosti in dejstva: propilot vidi dlje
Qashqai e-power naj bi se peljal tako kot električni leaf. To pomeni tudi uporabo elektrodinamične zavore na stopalki za plin, ki ob odmiku noge sproži pojemek (-0,2 g). Sistem pri Nissanu imenujejo e-pedal. Vožnja z eno stopalko naj bi “pokrila” kar 90 odstotkov običajnih voznih okoliščin v prometu. |
Nissanova umetna inteligenca sistema propilot je predvsem okrepila sodelovanje med posameznimi varnostnimi pripomočki, kar pomeni, da sistem za ohranjanje smeri pridobiva tudi podatke iz nadzora mrtvih kotov, aktivni tempomat zna sam zavirati do zaustavitve in ponovno speljati ter skupaj s sistemom proti naletu celo predvidevati morebitno nevarnost trka, saj radarji zmorejo delno “pokriti” tudi dogajanje pred spredaj vozečim avtomobilom. |
Prvič so pri Nissanu pri tem modelu uporabili tudi kompozitne materiale. Zato so prtljažna vrata lažja za 2,6 kg. Inženirji trdijo, da qashqai dosega vzvojno togost primerljivo z avtomobili višjega razreda. |
Dolenjska premiera
V novem tehnološkem centru podjetja Renault Nissan Slovenija v Mirni Peči smo se z novim qashqaijem prvič srečali v živo. Na prvi pogled je jasno, da Japonci veliko stavijo na novo podobo. Kljub temu, da je avto v dolžino zrasel le za 3,5 cm, zaradi “napetih” linij daje vtis večjega avtomobila. Bolj pomembno je, da je avto zgrajen na koncernski platformi CMF-C, ki omogoča izdatno elektrifikacijo pogona, večjo pasivno varnost in še boljše vozne lastnosti. Karoserija je za 60 kg lažja v primerjavi z 2. generacijo in kar za 41 odstotkov bolj toga. Zaradi čvrste karoserije naj bi podvozje z novimi obesami zagotavljalo boljšo lego na cesti, več natančnosti v ovinkih in boljši občutek, ko voznik zapelje z asfalta na bolj grobo podlago.
Več prostora, sodobna armatura in digitalni merilniki
Nova karoserija ponuja prostornejšo kabino z udobnim dostopom in boljšo preglednostjo. Za 2 cm daljša medosna razdalja (266,6 cm) se pozna na zadnji klopi, kjer je več prostora za kolena. Prtljažnik je pridobil dodatnih 50 l prostornine in je s 480 litri dovolj velik za večino prtljage 4-članske družine. Tudi počutje za volanom je precej prepričljivo, saj voznika obdaja sodobno in lično oblikovana armaturna plošča z digitalnimi merilniki in velikim 12,3-palčnim osrednjim zaslonom visoke ločljivosti. Na njem je, denimo, mogoče zagnati tudi navigacijo “od vrat do vrat” z Googlovim uličnim pogledom.
Novi qashqai je opremljen z novo generacijo varnostnih sistemov za aktivno pomoč pri vožnji. Nov je tako imenovani bočni varuh, ki v mestu opozarja na nevarnost bočnega kontakta. Pri vzvratni vožnji je opozorilnik za premikajoče se ovire nadgrajen s funkcijo samodejnega zaviranja. Varnostni meh so vgradili tudi med prednja sedeža, da ob nesreči prepreči udarec “telo v telo”.
Elektrika iz bencina
Ključna novost nove generacije je hibridni pogon e-power. Edina naloga 1,5-litrskega bencinskega motorja s 113 kW in spremenljivim kompresijskim razmerjem je pogon generatorja za proizvodnjo elektrike, ki se shranjuje v zmogljivem akumulatorskem sklopu. Kolesa poganja izključno električni motor s 140 kW moči in 330 Nm navora. Qashqai e-power se torej pelje kot električni avtomobil s hipnim odzivom navora in rekuperacijskim zaviranjem. Pri Nissanu trdijo, da je konverzija energije smiselna, saj bencinski motor v vlogi elektrarne vseskozi deluje v optimalnem območju, kar zagotavlja večjo učinkovitost in manj izpustov ter udobno električno vožnjo brez iskanja vtičnic. Poleg tega Japonci ta pogon predstavljajo kot cenejšo pot do električnega avtomobila. Uradnih meritev o porabi goriva in elektrike, narejene iz bencina, še ni.
Za tradicionalne kupce bo na voljo 1,3-litrski bencinski motor z blago hibridno tehnologijo v dveh različicah z močjo 103 ali 116 kW. V ponudbi ostaja štirikolesni pogon, ki bo 270 Nm navora močnejše izvedbe 1,3-litrskega motorja na kolesa dobival prek brezstopenjskega xtronic samodejnega menjalnika.
Pod črto …
S smelo zastavljeno bencinsko elektrifikacijo, elegantno obliko, tehnološkim napredkom in obljubo o odličnih voznih lastnostih bo novi qashqai nedvomno samozavestno zapeljal v kolesnice uspešnih predhodnikov. V Slovenijo bo pripeljal septembra.
- bolj toga in 3,5 cm daljša karoserija
- e-power hibridni električni pogon s 140 kW in 330 Nm
- 1,3-litrski bencinski motor: 103 ali 116 kW
- štirikolesni pogon in brezstopenjski menjalnik
- različni vozni programi, tudi ekološki in terenski
- napredni varnostni vozniški pripomočki
- prilagodljiva 12-modulna LED žarometa
- V Slovenji na voljo septembra