Nissanov 4,6 metra dolg futuristično oblikovan električni križanec s 500 kilometri dosega, prepričljivimi zmogljivostmi in prostorno ter digitalizirano kabino postavlja nov tehnološki mejnik znamke.
Z ariyo Nissan uvaja nov oblikovni pristop, pri katerem zelo opazno vlogo poleg elegantnih tankih žarometov zavzemajo dodatna svetlobna telesa. Avto je videti precej razburljivo, a je hkrati minimalistično prečiščen, kar se odraža tudi v ugodnem količniku zračnega upora 0,297. Ariya med vsemi Nissanovi križanci oziroma cestnimi terenci najbolj učinkovito reže zrak. Pogled z boka razkriva dolgo medosno razdaljo (277,5 cm).
Elektriki prilagojena arhitektura v kabini zagotavlja veliko prostora in prilagodljivosti. Tudi zadaj se sedi zelo udobno, saj je prostora za kolena toliko, da je mogoče sedeti tudi s prekrižanimi nogami. Pod osrednjim delom povsem digitalne armaturne plošče z dvema 12,3-palčnima zaslonoma sta prostoren predal in zložljiva mizica. Ta se izvleče in ob pomični sredinski konzoli se kabina lahko spremeni v mobilno pisarno ali zasilno jedilnico ob postanku za polnjenje. Velikost prtljažnika je odvisna od izbire pogona in v osnovni postavitvi ponuja od 414 (AWD) do 468 litrov (2WD) prostora.
Posodobitve na daljavo
Ariya je prvi Nissanov model z možnostjo posodabljanja programske opreme na daljavo - celo med vožnjo. V notranjosti, ki sledi futurizmu zunanje oblike, izstopajo kakovost izdelave, digitalne bližnjice v obliki haptičnih stikal na dotik in upravljanje z gestami ali zvočnimi ukazi s pozivnim stavkom “Hello Nissan” ali “Hej Nissan”. Žal vsa pametna komunikacija med voznikom in avtomobilom ne poteka v slovenščini.
Umetna inteligenca je vpeta tudi v zagotavljanje varnosti, saj ariya vozniku pomaga voziti z najnovejšimi sistemi za aktivni nadzor prometa. Varnostni sistemi spremljajo tudi hitrostne omejitve in značilnosti ceste, po kateri se avto pelje.
Kocentrat izkušenj
Nissanovi inženirji trdijo, da so pri prenosu zmogljivosti električnega pogona na prednji ali na vsa štiri kolesa uporabili znanje in izkušnje iz svojih terenskih ter športnih modelov. Na voljo bo pet različic pogona z enim ali dvema električnima motorjema z razponom moči od 160 do 290 kW ter največjim navorom od 300 pa vse do 600 Nm. Široko pogonsko izbiro dopolnjujeta dva akumulatorska sklopa zmogljivosti 63 ali 87 kWh, ki bosta omogočala od 360 do 500 km avtonomije z enim polnjenjem. Celovitost električnega pogona so zaokrožili z vgradnjo zmogljivega polnilnega sistema, ki pri hitrem polnjenju s 130 kW poskrbi, da je v polurnem postanku mogoče iz omrežja zajeti dovolj elektrike za 300 km vožnje.
Izjemna vozniška izkušnja?
Japonci obljubljajo izjemno vozniško izkušnjo, ki naj bi združila športne pospeške, uglajeno in tiho vožnjo ter prvovrstno vodljivost z obilico oprijema v vseh razmerah. Za to naj bi poskrbela uravnoteženo podvozje z optimalno razporejeno težo med osema (razmerje 50 : 50) in pametni električni štirikolesni pogon, ki navor iz dveh motorjev sproti prilagaja oprijemu vsakega izmed štirih koles. Zasnova e-4force pogona omogoča rekuperacijo na obeh kolesnih parih ter s tem manj vzdolžnega nihanja pri zaviranju. Zmogljiv pogon omogoča vleko do 1,5 tone težke prikolice in v najzmogljivejši različici vsega 5,1-sekundni pospešek do 100 km/h.
Pod črto …
Novi Nissanov električni križanec bo ob uveljavljenem leafu nedvomno ponudil zmogljivo, praktično in oblikovno privlačno alternativo za zahtevnejše kupce. Na naše ceste bo ariya pripeljala v začetku prihodnjega leta.
- 4,6 metra dolg električni križanec
- akumulatorski sklop zmogljivosti 63 ali 87 kWh
- od 360 do 500 km dosega
- razpon moči od 160 do 290 kW
- električni štirikolesni pogon
- prostorna kabina in 468-litrski prtljažnik
- vleka 1,5 tone težke prikolice
- upravljanje na daljavo
- celovit nabor varnostnih sistemov
- v Sloveniji na voljo v prihodnjem letu
Električni štirikolesni pogon - križanje oprijema klenega terenca in superšportnika
Pri Nissanu se veliko pozornost namenili svojemu novemu štirikolesnemu pogonu e-4orce. Zadeve so se lotili sila temeljito, saj z novo tehnologijo nadzirajo oprijem na vsakem kolesu posebej. Ariya bo z dvema električnima motorjema in izredno natančnim sistemom upravljanja navora, ki povzema in nadgrajuje aktivno delovanje sistema za nadzor pametnih diferencialov v športniku nissan GT-R in robustnost mehanskega prenosa v legendarnem terencu patrolu, po zagotovilih inženirjev na skoraj vsaki cesti in v vsakem vremenu vozniku zagotavljala dovolj oprijema, da bo avto ostal v začrtani smeri. To naj bi dosegli s posebnim krmilnikom, ki bo sočasno brez časovnih izgub nadzoroval vlečno moč elektromotorjev in delovanje zavor. Sočasno s hipnim pojemkom na kolesu, ki izgublja oprijem, bo navor v točno določeni količini preusmerjen na kolo z več oprijema. Poleg prilagojene delitve navora med prednjo in zadnjo osjo sistem skrbi tudi za neodvisen nadzor zavor vsakega kolesa. Tako naj bi tudi v najtežjih razmerah voznik brez težav obdržal smer brez izdatnih popravkov smeri na volanu.