Test: Nissan e-NV 200 combi 7

Test

Elektropraktik - uporaben potniški kombi, katerega čas šele prihaja ...


Se Nissanov električni kombi s sedmimi sedeži in 200-kilometrskim dosegom že lahko meri z bencinskimi ali dizelskimi tekmeci? Ni za vsakogar, a zna presenetiti. Test.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Doma v mestu

Nissan e-NV 200 že na videz ne spada v razredno povprečje - je ozek in visok, kar evropske oči vidijo kot oblikovno neskladje. A e-NV 200 v resnici odlikuje usklajeno razmerje med prostornostjo, prilagodljivostjo in vozniško okretnostjo. Na strmih in ozkih ulicah novomeškega Brega, starega jedra nad Krko, smo v zgodnjem jutru preverili, kako učinkovit je kot taksi ali kot dostavnik. Tiho in lahkotno je drsel po zelo ozkih ulicah z ostrimi zavoji. Je odlično pregleden in za sklenjen obračalni krog od robnika do robnika rabi le 10,6 metra. Električni kombiji bodo slej kot prej tudi pri nas v strnjenih mestnih središčih dobili svoj življenjski prostor. V kabino se vstopa udobno. Prostoren prtljažnik (870 l) ob petih sedežih z nizko postavljenim pragom, ki je le dobrega pol metra nad tlemi, brez težav pospravi tudi velike kovčke ali nahrbtnike.  Za drugo presenečenje poskrbi podvozje: avto je vozniško zelo prijeten, blaženje odlično prestreza udarce s ceste in jih tudi zvočno dobro zaduši.

Japonska slavi kot dežela racionalnosti, kjer zlasti v mestih učinkovito izkoristijo vsak centimeter prostora. Prav to racionalnost s svojo obliko in voznimi lastnostmi odraža e-NV 200. Je dovolj prostoren, da je postal uradni taksi avenij velikega jabolka (New Yorka) in hkrati dovolj kompakten, da se v največji gneči uspešno prebije na tokijsko ribjo tržnico. V starem mestnem jedru Novega mesta je ponekod med hišami tudi manj kot 2,5 metra prostora. Naključni mimoidoči so kar malce presenečeno pogledovali, ko smo skoraj neslišno vijugali med hišami. Brez neposrednih izpustov in tiho se pripelje neposredno do vrat hostla, butičnega hotelčka ali skoraj do stojnic.

Uporaben doseg


Odzivnost električnega motorja ni tako značilno iskriva, uporaba programa eco pa še umirja že tako umirjeni značaj vozila, a hkrati podaljšuje doseg oziroma znižuje porabo elektrike. V mestu smo zabeležili zelo zmerno porabo 17,3 kWh na 100 km. Manj učinkovit je avto pri višjih hitrostih; ker smo se na testu veliko vozili tudi na medkrajevnih razdaljah, je v povprečju porabil 20,6  kWh elektrike na 100 km. Glede na dejstvo, da je ta kombi namenjen predvsem urbani potniški logistiki, je 200-kilometrski doseg povsem uporaben, četudi je treba povezati razdalje med slovenskimi mesti. Električna shramba zmogljivosti 40 kWh je še nekako uporabna tudi na običajni gospodinjski vtičnici, če lastnik nočno polnjenje uporablja za dopolnitev dnevne porabe s približno 100 prevoženimi kilometri.

Najmanj prepričljiv del tega nissana sta cena in varnostna oprema. Z upoštevanjem popusta uvoznika in subvencije Eko sklada je zanj še vedno treba odšteti 32 tisočakov, pri tem pa ima avto zelo pomanjkljivo varnostno opremo. Podjetniki se bodo zanj odločil le, če se bodo primorani prilagoditi predpisom ali če elektromobilnost spada v njihovo delo; denimo storitve trajnostne mobilnosti ali zeleni turizem.

Z vidika družinske uporabnosti si kritiko zasluži dejstvo, da imata le dva sedeža sidrišča isofix. Voznikov delovni prostor je precej špartansko opremljen. Armatura je iz trde, a na obrabo precej neobčutljive plastike. Preseneti s kakovostno izdelavo brez “čričkov”. Odlagalnih površin je precej, a zaradi ergonomske nedoslednosti niso tako uporabne, kot bi lahko bile.

Pod črto …

Nissan e-NV 200 je uporaben potniški kombi, katerega čas šele prihaja - ko bodo na primer središča mest dostopna le dostavnikom brez izpustov. Trenutno pa njegova cena in podjetniška racionalnost še nista uravnoteženi.

Všeč nam je +

varčen eco progam, velik prtljažnik, prostorna kabina, okretnost in doseg, uravnoteženo podvozje, učinkovito blaženje

Ni nam všeč -

čas polnjenja na običajni vtičnici, skromna varnostna oprema, halogenska žarometa

Višje na stene prtljažnika vpeta 6. in 7. sedež ne posegata v površino dna prtljažnika, hkrati pa je upravljanje z njima zelo enostavno. Tudi običajno velikemu odraslemu potniku omogočata več kot le zasilno udobje.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja moč: 80 kW (109 KM) pri 1000  vrt./min, največji navor: 254  Nm pri 1000  vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik (reduktorski).
Mere in masa: dolžina: 456  cm, širina: 175,5  cm, višina: 185,8 cm, medosna razdalja: 272,5  cm, masa praznega vozila: 1765  kg, dovoljena skupna masa: 2250 kg, prtljažnik: 443 - 870 - 2300  l, litij-ionski akumulatorski sklop: 40 kWh (360 V).
Zmogljivosti in doseg: največja hitrost: 123  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 14  s, normna kombinirana poraba energije: 20,6  kWh/100 km, normni največji doseg: 301  km, poraba energije na testu: 20,9  kWh /100 km, povprečni doseg na testu: 191 km.
Cena:   Renault Nissan Slovenija: 44.164 EUR
Armaturna plošča je zelo arhaična in tudi največji ljubitelji klasike malce začudeno pogledajo, ko zagledajo radijski sprejemnik, ki od povezljivosti omogoča le bluetooth povezavo za prostoročno telefoniranje.

Temperatura akumulatorja narekuje moč hitrega polnjenja

Na hitri polnilnici (50 kW) z enosmernim tokom smo v dvajsetih minutah polnjenja brez težav povrnili skoraj 60 odstotkov porabljene energije. Znova izpostavljamo pomen učinkovitega toplotnega nadzora akumulatorskega sklopa. Polnjenje z veliko močjo je vsekakor stres za akumulatorske celice in vpliva na življenjsko dobo akumulatorja. Optimalna delovna temperatura celic ima velik pomen za trajnost energijske shrambe. Ko smo nissana e-NV 200 po krajši 40-kilometrski avtocestni etapi priklopili na hitro polnilnico, je grafični piktogram na zaslonu potovalnega računalnika prikazoval optimalno temperaturo akumulatorskega sklopa. Zaslon hitre polnilnice na Petrolovi črpalki Dul je pokazal, da avto polni z močjo 44,6 kW. Po petnajstih minutah polnjenja smo zaznali dvig temperature v akumulatorju, zato je sistem polnilno moč zmanjšal na 30 kW. Boljši termični nadzor, ki bi omogočal tudi učinkovitejše hlajenje energijske shrambe, vsekakor ne bi zahteval tako očitnega znižanja moči polnjenja.

Polnilno mesto je, kot je značilno za električne avtomobile koncerna Renault - Nissan, na sprednjem delu vozila.

 

Med ovinki nima težav, čeprav se višje težišče pozna pri voznih lastnostih. Vidi se, da je vozno prilagojen predvsem urbanemu okolju, kar nenazadnje sporoča tudi s končno hitrostjo, ki je manjša od pri nas dovoljene največje hitrosti na avtocestah pri nas.

 

Ključne besede


Test avtaNissanelektrikaelektrični avtomobilielektrični avti