Se Nissanov električni kombi s sedmimi sedeži in 200-kilometrskim dosegom že lahko meri z bencinskimi ali dizelskimi tekmeci? Ni za vsakogar, a zna presenetiti. Test.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Doma v mestu
Nissan e-NV 200 že na videz ne spada v razredno povprečje - je ozek in visok, kar evropske oči vidijo kot oblikovno neskladje. A e-NV 200 v resnici odlikuje usklajeno razmerje med prostornostjo, prilagodljivostjo in vozniško okretnostjo. Na strmih in ozkih ulicah novomeškega Brega, starega jedra nad Krko, smo v zgodnjem jutru preverili, kako učinkovit je kot taksi ali kot dostavnik. Tiho in lahkotno je drsel po zelo ozkih ulicah z ostrimi zavoji. Je odlično pregleden in za sklenjen obračalni krog od robnika do robnika rabi le 10,6 metra. Električni kombiji bodo slej kot prej tudi pri nas v strnjenih mestnih središčih dobili svoj življenjski prostor. V kabino se vstopa udobno. Prostoren prtljažnik (870 l) ob petih sedežih z nizko postavljenim pragom, ki je le dobrega pol metra nad tlemi, brez težav pospravi tudi velike kovčke ali nahrbtnike. Za drugo presenečenje poskrbi podvozje: avto je vozniško zelo prijeten, blaženje odlično prestreza udarce s ceste in jih tudi zvočno dobro zaduši.
Uporaben doseg
Odzivnost električnega motorja ni tako značilno iskriva, uporaba programa eco pa še umirja že tako umirjeni značaj vozila, a hkrati podaljšuje doseg oziroma znižuje porabo elektrike. V mestu smo zabeležili zelo zmerno porabo 17,3 kWh na 100 km. Manj učinkovit je avto pri višjih hitrostih; ker smo se na testu veliko vozili tudi na medkrajevnih razdaljah, je v povprečju porabil 20,6 kWh elektrike na 100 km. Glede na dejstvo, da je ta kombi namenjen predvsem urbani potniški logistiki, je 200-kilometrski doseg povsem uporaben, četudi je treba povezati razdalje med slovenskimi mesti. Električna shramba zmogljivosti 40 kWh je še nekako uporabna tudi na običajni gospodinjski vtičnici, če lastnik nočno polnjenje uporablja za dopolnitev dnevne porabe s približno 100 prevoženimi kilometri.
Najmanj prepričljiv del tega nissana sta cena in varnostna oprema. Z upoštevanjem popusta uvoznika in subvencije Eko sklada je zanj še vedno treba odšteti 32 tisočakov, pri tem pa ima avto zelo pomanjkljivo varnostno opremo. Podjetniki se bodo zanj odločil le, če se bodo primorani prilagoditi predpisom ali če elektromobilnost spada v njihovo delo; denimo storitve trajnostne mobilnosti ali zeleni turizem.
Pod črto …
Nissan e-NV 200 je uporaben potniški kombi, katerega čas šele prihaja - ko bodo na primer središča mest dostopna le dostavnikom brez izpustov. Trenutno pa njegova cena in podjetniška racionalnost še nista uravnoteženi.
Všeč nam je +
varčen eco progam, velik prtljažnik, prostorna kabina, okretnost in doseg, uravnoteženo podvozje, učinkovito blaženje
Ni nam všeč -
čas polnjenja na običajni vtičnici, skromna varnostna oprema, halogenska žarometa
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | sinhroni električni motor, največja moč: 80 kW (109 KM) pri 1000 vrt./min, največji navor: 254 Nm pri 1000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni menjalnik (reduktorski). |
Mere in masa: | dolžina: 456 cm, širina: 175,5 cm, višina: 185,8 cm, medosna razdalja: 272,5 cm, masa praznega vozila: 1765 kg, dovoljena skupna masa: 2250 kg, prtljažnik: 443 - 870 - 2300 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 40 kWh (360 V). |
Zmogljivosti in doseg: | največja hitrost: 123 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 14 s, normna kombinirana poraba energije: 20,6 kWh/100 km, normni največji doseg: 301 km, poraba energije na testu: 20,9 kWh /100 km, povprečni doseg na testu: 191 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 44.164 EUR |
Temperatura akumulatorja narekuje moč hitrega polnjenja
Na hitri polnilnici (50 kW) z enosmernim tokom smo v dvajsetih minutah polnjenja brez težav povrnili skoraj 60 odstotkov porabljene energije. Znova izpostavljamo pomen učinkovitega toplotnega nadzora akumulatorskega sklopa. Polnjenje z veliko močjo je vsekakor stres za akumulatorske celice in vpliva na življenjsko dobo akumulatorja. Optimalna delovna temperatura celic ima velik pomen za trajnost energijske shrambe. Ko smo nissana e-NV 200 po krajši 40-kilometrski avtocestni etapi priklopili na hitro polnilnico, je grafični piktogram na zaslonu potovalnega računalnika prikazoval optimalno temperaturo akumulatorskega sklopa. Zaslon hitre polnilnice na Petrolovi črpalki Dul je pokazal, da avto polni z močjo 44,6 kW. Po petnajstih minutah polnjenja smo zaznali dvig temperature v akumulatorju, zato je sistem polnilno moč zmanjšal na 30 kW. Boljši termični nadzor, ki bi omogočal tudi učinkovitejše hlajenje energijske shrambe, vsekakor ne bi zahteval tako očitnega znižanja moči polnjenja.