Konec tedna dve dirki državnega prvenstva in motokros preizkušnja svetovnega prvenstva

Sobota in nedelja bosta v Lukovici in Slovenji vasi v znamenju dveh dirk državnega prvenstva, osmič letos pa se bodo za točke svetovnega prvenstva merili tudi motokrosisti, in sicer v Teutschenthalu v Nemčiji.

Tim Gajser se boji, da bo dirko za VN Nemčije znova krojilo vreme. Na sliki Gajser med vožnjo na zadnji preizkušnji v Franciji.
Tim Gajser se boji, da bo dirko za VN Nemčije znova krojilo vreme. Na sliki Gajser med vožnjo na zadnji preizkušnji v Franciji.

Najboljši motokrosisti sveta so imeli dva tedna časa, da se ustrezno pripravijo na drugo tretjino svetovnega prvenstva, ki jo odpira preizkušnja za VN Nemčije v Teutschenthalu. Po sedmih dirkah je v razredu MXGP v najboljšem položaju slovenski motošportni as Tim Gajser, ki ima v skupnem seštevku pet točk več od drugouvrščenega Jorgeja Prada. Po rezultatsko kaotični zadnji preizkušnji v Franciji, kjer so kazni krojile končni razplet, se v karavani svetovnega prvenstva zdaj nadejajo manj adrenalinskim potezam, predvsem pa lepšemu vremenu, ki bi bilo do voznikov in proge bolj prijazno. Gajser bo na progi Talkessel branil rdečo številko, kar bržčas pomeni, da bo napadal in želel tekmece čim prej pustiti karseda daleč za seboj. A s podobnimi željami se bo dirke zanesljivo lotil še marsikateri voznik, ki ni zadovoljen s prikazanim po prvi tretjini sezone. Lani je tu v odsotnosti Gajserja dvakrat v cilj prvi pripeljal Prado, ki bo zdaj verjetno skušal ponoviti dosežek ter si vnovič privoziti mesto vodilnega v skupnem seštevku. A tudi ostali bodo silno motivirani. Romain Febvre je pošteno dvignil formo in bo prav tako čakal na priložnost za odmeven rezultat, enako kot Jeffrey Herlings, ki je v St Jean d'Angelyju z zmago v drugi vožnji nakazal, da se je morda vendarle otresel krize in predvsem smole, ki sta ga vztrajno spremljali na prvih sedmih dirkah.

Tim Gajser je letos že vozil z rdečo številko, in sicer na VN Galicije.

Steza v Teutschenthalu mi je všeč in na njej sem v preteklosti dosegal dobre rezultate. Očitno ustreza mojemu stilu vožnje in po zmagi v Franciji se bom trudil uspeh ponoviti. Dobro je, da smo imeli po treh zaporednih dirkah prost konec tedna, ampak spet sledijo tri zaporedne dirke, kar pomeni, da si veliko sprostitve ne smem privoščiti. Kot vse kaže, bi lahko vreme znova pomenilo določeno težavo, vendar ga ne moremo kontrolirati, zato se moramo pripraviti na vse in videli bomo, kaj se bo zgodilo,

je povedal Gajser pred potjo v Nemčijo. Za dober rezultat se bo na vso moč trudil tudi drugi slovenski voznik z AMZS licenco Jan Pancar, ki je lahko z opravljenim do sedaj brez dvoma zadovoljen. Letos prvič vozi med motokros elito v najmočnejšem razredu ter je s svojo mikro ekipo TEM JP253 KTM Racing Team, v kateri deluje le še njegov oče Igor, dokazal, da si zasluži morda priložnost tudi na tovarniškem motociklu. Če bo konstantno ponavljal uvrstitve med prvih petnajst ter se približeval najboljši deseterici, potem najbrž ni daleč od tega, da bi ga v naslednji sezoni gledali v kakšni ekipi, v kateri mu resnično ne bo potrebno skrbeti za vsako najmanjšo podrobnost, kot mora to početi zdaj.

Prva vožnja dirke za VN Nemčije v Teutschenthalu v razredu MXGP bo v nedeljo, 2. junija 2024, ob 14.15, druga pa se bo začela ob 17.10.

Vozil bo tudi Peklaj 

Na progi Talkessel bo v okviru evropskega prvenstva razreda EMX 250 tekmoval tudi Jaka Peklaj, ki ga najprej čakajo zahtevne kvalifikacije, v katerih se bo moral prebiti med štirideseterico, ki bo imela nato priložnost voziti dve vožnji za točke. Za Peklaja, ki ima v tej sezoni nekaj neprijetnih težav s poškodbami, bo prvi cilj preboj na dirko, nato pa se bo v ostri konkurenci mladih motokrosistov, ki želijo čim bolj opozoriti nase, skušal prebiti čim višje. Kakršnakoli točka bi za Peklaja pomenila lepo vzpodbudo in dvig motivacije za nadaljevanje sezone ter stopnjevanje ritma treningov pred naslednjimi pomembnimi motokros preizkušnjami.

Trial tekma v Lukovici

Na poligonu Avto Kveder v Lukovici pa se bodo tretjič letos za točke državnega prvenstva v trialu merili voznice in vozniki triala. Razmerja moči so po prvih dveh preizkušnjah, ki sta bili v Kočevju in na Hrvaškem, bolj ali manj jasna, a vsaka nova tekma lahko prinese presenečenje. Morda bodo o končnem vrstnem redu v posameznih kategorijah odločale tudi vremenske razmere, saj lahko že kratka ploha povsem spremeni oprijem na podlagi in različnih ovirah, ki jih bo potrebno premagovati na posameznih sekcijah. Dirko v soboto, 1. junija, bodo organizirali člani AMD Lukovica, ki bodo pripravili sedem sekcij, vsak pa jih bo moral prevoziti štirikrat v časovnem oknu štirih ur, in sicer med 10. in 14. uro. Ker bo preizkušnja štela tudi za odprto prvenstvo Hrvaške v trialu, bo na tekmi tudi kar nekaj udeležencev iz tujine.

Mini cestno hitrostni motociklisti v Slovenji vasi

AMZS Karting in motošportni center v Slovenja vasi bo v nedeljo, 2. junija, gostil tretjo dirko, ki bo štela za točke državnega prvenstva v sedmih različnih kategorijah: minimoto 10, minimoto 14, minimoto open, skuter, supermoto, minigp 10 in minigp 12. Organizacija preizkušnje bo v rokah člano AMD Ptuj, ki zelo dobro vedo, kaj vse morajo pripraviti za tekoč in varen potek dirke brez morebitnih zapletov. V posameznih razredih bo kar nekaj voznikov, ki bodo želeli popraviti dosežke s prvih dveh preizkušenj, ki sta bili v Vrtojbi in v Vrbini pri Krškem. Zato bi lahko na svoj račun prišli tudi gledalci, ki jih najbrž čaka cel kup zelo zanimivih in napetih voženj, v kateri nihče ne bo popuščal niti za milimeter prostora na stezi. V urniku prireditve bodo prosti treningi na sporedu že v soboto in se bodo nadaljevali v nedeljo dopoldne ter končali s kvalifikacijami. Tekmovanje s prvo vožnjo za točke državnega prvenstva v nedeljo je predvideno ob 13. uri in 30 minut, pol ure po koncu zadnje vožnje pa bo sledila svečana podelitev priznanj in pokalov najboljšim.

Ključne besede


AMZSMXGPTim GajsermotokrostrialJan PancarAMD PtujJaka Peklajdržavno prvenstvoevropsko prvenstvosvetovno prvenstvoAMD Lukovicalicencamini cestno hitrostni motociklizemMX 250