V prometnih nesrečah vsak dan po svetu umre kar 3500 ljudi, kar je 1,25 milijona letno. Še zlasti zaskrbljujoče je število smrtnih žrtev v starostni skupini med 15. in 29. letom, saj je izguba življenja v oziroma zaradi prometne nesreče najpogostejši vzrok smrti med mladimi. Če se ta trend ne bo spremenil, lahko prometne nesreče do leta 2030 postanejo prvi vzrok smrtnosti in povzročijo skoraj dva milijona mrtvih na leto. To za javno zdravstvo predstavlja izjemno velik dejavnik tveganja, zato je varnost v cestnem prometu velik izziv in bi morala biti ključna prioriteta za vse države ter državljane po vsem svetu.
Vključujoča, optimistična in univerzalna kampanja
S konkretnim in pozitivnim pristopom želi kampanja #3500LIVES dvigniti ozaveščenost in pozvati udeležence v cestnem prometu, naj upoštevajo 12 zlatih pravil, ki jih je mogoče z lahkoto udejanjiti:
1. upočasni vožnjo,
2. upoštevaj omejitve hitrosti,
3. uporabljaj otroški varnostni sedež,
4. uporabljaj varnostni pas,
5. preveri ustreznost pnevmatik,
6. med vožnjo ne uporabljaj mobilnega telefona,
7. pijan ne sedi za volan,
8. na cesti bodi vselej pozoren,
9. uporabljaj odsevnike za boljšo vidnost v prometu,
10. ustavi se, ko si utrujen,
11. bodi pozoren na pešce,
12. preveri svoj vid.
Ambasadorji kampanje so številne osebnosti iz sveta športa in drugi znani obrazi, ki so osebno in prostovoljno podprli kampanjo in njena prizadevanja: športniki Yohan Blake, Marc Marquez, Wayde van Niekerk, Felipe Massa, Vanessa Low, Fernando Alonso, Antoine Griezmann, Haile Gebrselassie, Nico Rosberg, Rafael Nadal, Charles Leclerc, Didier Drogba, igralci Michelle Yeon, Patrick Dempsey in Michael Fassbender, pevec Pharrell Williams, političarka Anne Hidalgo ter monaška princesa Charlene.
V Sloveniji letos s pomočjo plakatov ob cestah širimo sporočila petih ambasadorjev. Monaška princesa Charlene in voznik FIA Formule 1 Charles Leclerc pozivata vse, naj bodo udeleženci v prometu pozorni na pešce, dvakratni svetovni prvak FIA v Formuli 1 in dvakratni zmagovalec dirke 24 ur Le Mansa Fernando Alonso spodbuja k dosledni uporabi varnostnega pasu, olimpijski in svetovni prvak v teku na 400 metrov Wayde van Niekerk spodbuja k odgovornosti pri pitju alkohola, paraolimpijska prvakinja v skoku v daljino Vanessa Low pa opozarja, naj bomo v prometu vselej pozorni.
Podpišite manifest
Kampanja izpostavlja, da lahko s podporo pobude Podpiši, ostani varen, ohrani življenja vsakdo prispeva k večji prometni varnosti. Javnost vabi k podpisu manifesta na spletni strani www.fia.com/3500lives. Ta poziva vlade, naj postane prometna varnost njihova prioriteta in da naj glede dejavnikov tveganja za prometne nesreče uveljavijo učinkovito zakonodajo.
AMZS podpira kampanjo in izvaja številne projekte
S kampanjo #3500LIVES se AMZS pridružuje tudi tudi nacionalni kampanji Javne agencije RS za varnost prometa Varnostni pas in otroški varnostni sedeži, ki letos poteka od 2. do 15. marca. Njen namen je povečati delež pripetosti z varnostnim pasom med vožnjo, podučiti, kako se pravilno namesti varnostni pas, dvigniti kulturo zavedanja pomembnosti uporabe varnostnega pasu ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč.
Kot poudarjajo, na javni agenciji za varnost prometa, je pomembno, da so vozniki in potniki v avtomobilu vedno pripeti, tudi na najkrajših vožnjah. Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtne žrtve kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.
V AMZS Centru varne vožnje na pomen pravilne uporabe varnostnega pasu opozarjamo tudi s pomočjo simulatorja prevračanja. Varnostni pas nas predvsem v primeru nesreče zavaruje pred težjimi poškodbami. Prav tako v simulatorju prevračanja prikažemo postopek reševanje iz vozila, prevrnjenega na streho ali na bok. Več informacij za najem simulatorja: cvv@amzs.si.
AMZS z namenom izboljšanja prometne varnosti izvaja še številne aktivnosti, pri katerih se osredotoča na najbolj ranljive udeležence v prometu. Tako kot na globalni ravni so tudi v Sloveniji ena takih skupin udeležencev v prometu mladi. AMZS že četrto leto zapored izvaja izbor najboljšega mladega voznika in najboljše mlade voznice Slovenije, s katerim želi prispevati k izboljšanju prometne varnosti med mladimi. Letošnji izbor Najboljši za volanom se je začel 2. marca 2020, ko se je na www.najboljsizavolanom.si odprl spletni vprašalnik, ki je vstopnica za praktični del tekmovanja, v katerega se uvrsti najboljših 50 reševalcev in najboljših 50 reševalk testa. Zmagovalec in zmagovalka, ki bosta za eno leto domov odpeljala vsak svojo Fordovo pumo, bosta znana 12. maja 2020.