FIA je kampanjo pripravila v sodelovanju z mednarodnim oglaševalskim podjetjem JCDecaux, ki je eno največjih na svetu v zunanjem oglaševanju, njeni ambasadorji pa so številne osebnosti iz sveta športa in drugi znani obrazi.
V prometnih nesrečah vsak dan po svetu umre kar 3500 ljudi, kar je 1,25 milijona letno. Še zlasti zaskrbljujoče je število smrtnih žrtev v starostni skupini med 15 in 29 letom, saj je izguba življenja v oziroma zaradi prometne nesreče najpogostejši vzrok smrti med mladimi. Če se ta trend ne bo spremenil, lahko prometne nesreče do leta 2030 postanejo prvi vzrok smrtnosti in povzročijo skoraj dva milijona mrtvih na leto. To za javno zdravstvo predstavlja izjemno velik dejavnik tveganja, zato je varnost v cestnem prometu velik izziv in bi morala biti ključna prioriteta za vse države ter državljane po vsem svetu.
Vključujoča, optimistična in univerzalna kampanja
S konkretnim in pozitivnim pristopom želi kampanja #3500LIVES dvigniti ozaveščenost in pozvati udeležence v cestnem prometu, naj upoštevajo preprosta pravila, ki jih je mogoče z lahkoto udejanjiti. Kampanja promovira deset preprostih pravil, ki jih pooseblja 13 znanih ambasadorjev: športniki Yohan Blake, Haile Gebrselassie, Antoine Griezmann, Vanessa Low, Rafael Nadal in Wayde van Niekerk, vozniki Fernando Alonso, Felipe Massa, Marc Marquez in Nico Rosberg, pevec Pharrell Williams in igralka Michelle Yeoh ter političarka Anne Hidalgo, ki so osebno in prostovoljno podprli kampanjo ter njene cilje.
Kampanjo, prevedeno v več kot 30 jezikov, ki bo do konca tega leta predstavljena v več kot 70 državah, je na srečanju s predsednikom FIA Jeanom Todtom konec februarja letos v Vatikanu podprl tudi papež Frančišek, podpirajo pa jo tudi številne mednarodne organizacije, med drugim Mednarodni olimpijski komite.
Podpiši, ostani varen, ohrani življenja
Kampanja izpostavlja, da lahko s podporo pobude Podpiši, ostani varen, ohrani življenja vsakdo prispeva k večji prometni varnosti. Javnost vabi k podpisu manifesta na spletni strani www.fia.com/3500lives. Ta poziva vlade, naj postane prometna varnost njihova prioriteta in da naj glede dejavnikov tveganja za prometne nesreče uveljavijo učinkovito zakonodajo.
AMZS podpira kampanjo in izvaja številne projekte
Kampanjo FIA podpira in se ji pridružuje tudi Avto-moto zveza Slovenije, največja nevladna organizacija s področja prometne varnosti v Sloveniji: »S kampanjo #3500LIVES želimo v AMZS prispevati k večji varnosti svetovnih, evropskih in nacionalnih cest. Prepričani smo, da bomo tudi na ta način pripomogli k uresničevanju ciljev, ki jih ima naša država po zavezi Združenih narodov »Desetletje za večjo varnost cest 2010–2020«, ciljev, h katerim nas zavezuje Evropska unija, in seveda ciljev, ki smo si jih zadali v Resoluciji Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa v Republiki Sloveniji«, je izpostavil predsednik Avto-moto zveze Slovenije Anton Breznik in dodal, da AMZS v sklopu številnih projektov in aktivnosti, ki jih izvaja na področju varne mobilnosti, trenutno izvaja tudi dva projekta, namenjena ravno najbolj ranljivi ciljni skupini mladih med 15 in 29 letom. To sta projekt Najboljši za volanom, s katerim bo AMZS pod okriljem FIA in ob sodelovanju s številnimi partnerji, kot so Policija, Rdeči križ Slovenije, Zavod RS za šolstvo in Ministrstvo za izobraževanje znanost in šport, letos izbral najboljšega mladega voznika ali voznico v Sloveniji, ter Cesta ni komedija, projekt, namenjen srednješolcem, s katerim jih želi AMZS v sodelovanju s priljubljenim komikom Pižamo na inovativen in duhovit način spodbuditi k razmišljanju o prometni varnosti in njihovi udeležbi v prometu.