Novoletne električne zaobljube

Uvodnik

Električna realnost - drzne električne napovedi velja postaviti v ustrezno perspektivo


Ali tudi vi z vznemirjenjem pričakujete novo leto, ko bomo tudi pri nas - sodeč po oglasih, reklamah in objavah - odločno vstopili v nove čase električne mobilnosti? Se že ozirate po kakšnem od novih električnih avtov, ki bodo prihodnje leto zapeljali na slovenske ceste?

Preden vsi skupaj evforično začnemo brskati po cenikih in vrtati stenske luknje za domače polnilne postaje, velja drzne električne napovedi postaviti v ustrezno perspektivo.

Slovenski zastopnik za Volkswagen, največji prodajalec novih avtov pri nas, je letos do konca novembra prodal 11.713 avtomobilov. Ob nedavni imenitni predstavitvi novega električnega volkswagna ID.3, ki bo na naše ceste zapeljal poleti prihodnje leto, so napovedali, da bodo prihodnje leto prodali 140 teh avtomobilov - več jih tudi ne bodo dobili, ker jih Volkswagen ne more izdelati v večjem številu. Skupaj z ostalimi električnimi modeli iz koncerna nameravajo prihodnje leto pri Porsche Slovenija slovenskim kupcem dobaviti 400 električnih avtomobilov, kar bi ob podobni skupni prodaji kot letos pomenilo le dobre 3 odstotke vseh novih volkswagnov pri nas.

Meni se takšne številke ne zdijo prav nič evforične - še zlasti ne zato, ker so tudi napovedi ostalih avtomobilskih trgovcev precej skromne. Res se bo ponudba električnih avtomobilov prihodnje leto pri nas precej povečala, a v skupnem prodajnem avtomobilskem kolaču bodo električni avtomobili tudi prihodnje leto predstavljali zelo majhen delež. Tudi če bi avtomobilski izdelovalci lahko zagotovili večje število električnih avtomobilov, bi le težko našli več kupcev, saj električni avti niso - in tudi ne bodo - prav poceni. Ne pozabimo, da je približno 40 odstotkov vseh novih avtomobilov pri nas iz razreda majhnih avtov in iz nižjega spodnjega razreda, za katere kupci odštejejo od približno 13.000 do 23.000 evrov. Razen redkih izjem tako poceni novih električnih avtomobilov še nekaj časa ne bomo mogli kupiti.
Sicer pa je prav tako; električna mobilnost ni samo ponudba in cene električnih avtomobilov, ampak še cela vrsta drugih dejavnikov - vključno z oskrbo ali sestavo virov električne energije na naših vtičnicah. Tudi zato se zdi, da je počasno in zelo postopno uveljavljanje električne mobilnosti pri nas edino možno.

Ne glede na to, kakšen energent bo poganjal vaš avto v prihodnjem letu, vam uredništvo Motorevije želi srečno in varno leto 2020!

Pri slovenskem zastopniku bodo prihodnje leto prodali 140 elekktričnih avtomobilov ID.3 - več jih tudi ne bodo dobili, ker jih Volkswagen ne more izdelati v večjem številu.

 

Ključne besede


UvodnikElektrični avtielektrikaElektromobilnostelektrični avtomobili