Konec lanskega leta je konzorcij EuroNCAP izvedel obsežno raziskavo, v kateri se je izkazalo, da več kot 70 odstotkov anketirancev meni, da so na trgu že avtomobili, ki znajo voziti sami, kar je seveda v izrazitem nasprotju z dejanskimi zmožnostmi avtomobilske tehnologije. Za takšen rezultat ankete lahko sicer okrivimo nezanimanje, neznanje in ignoranco anketirancev, a velika verjetnost je, da so to prebrali, videli ali slišali v medijih. Dobrodošli v svetu (avtomobilskih) lažnih novic.
Lažne novice - “fake news” - se namreč ne dogajajo samo v svetu politike, ampak tudi v svetu avtomobilizma. Motivi za širjenje tovrstnih lažnih novic so praviloma ekonomske narave: naročnike poganja želja po zaslužku oziroma po publiciteti, ki omogoča takšen zaslužek.
Naš (avtomobilski) medijski prostor je že dlje časa umazan s plačanimi članki oziroma sponzoriranimi vsebinami s širokega področja avtomobilizma. A če lahko sklepamo, da pozorni bralci, gledalci in poslušalci znajo z ustrezno distanco prebirati plačane vsebine, ki so pravilno označene kot oglasna sporočila, pa je težje presojati resnico v neoznačenih plačanih člankih, ki jih je v naših medijih več, kot si mislite. Iz bližnje preteklosti naj omenim samo neupravičeno gonjo proti dizelskim motorjem s strašenjem avtomobilskih kupcev pred zaprtjem evropskih mest za dizelske avte ali pa - v zadnjem času zelo aktualne - zavajajoče in povsem napačne informacije v zvezi z električno mobilnostjo, ki ob pomoči samooklicanih strokovnjakov in poznavalcev vnašajo zmedo med voznike in kupce. Takšne lažne novice ne povzročajo le nezaupanja v medije in slabo voljo pri nezadovoljnih kupcih, ampak imajo lahko tudi hujše posledice, če se voznik zanaša na napačno predstavljene zmožnosti tehnologije.
Ker ustrezne službe, ki bi morale sankcionirati tovrstno skrito sprego med naročniki in mediji, ne sledijo dogajanju v medijih, velja opomniti bralce, naj bodo kritični, naj dvomijo in naj teme, ki jih res zanimajo, preverijo pri več virih.
Veseli bomo, če bo med njimi tudi še naprej Motorevija, saj naša vsebina temelji na verodostojnih informacijah, ki jih lahko preverimo. Velikokrat, še zlasti pri različnih testih in preverjanjih, pa tudi na lastnih ugotovitvah oziroma ugotovitvah, ki temeljijo na sodelovanju avtomobilskih klubov ali z mednarodno avtomobilsko zvezo. Prepričani smo, da je to edina prava pot, ki na dolgi rok pripelje do cilja: zaupanja bralcev.