Mobilni pogovor: Svež veter v jadra AMZS

Pogovor

Pogovor z novim predsednikom AMZS Leopoldom Pungerčarjem in podpredsednikom AMZS Tomažem Andrejko


Avto-moto zveza Slovenije je v začetku marca na volilni skupščini dobila novega predsednika. Člani skupščine so za predsednika AMZS do novembra 2025 izvolili Leopolda Pungerčarja. Mesec dni po nastopu mandata smo se pogovorili z novim predsednikom AMZS in podpredsednikom AMZS Tomažem Andrejko, ki imata pred seboj veliko izzivov in zahtevnih nalog …

Gospod Pungerčar, širša javnost vas pozna kot dosedanjega dejavnega predsednika Zveze slovenskih motoklubov, pa tudi kot organizatorja vsakoletnega blagoslova motoristov v vaši domači Mirni peči. Kako bi se še predstavili našim članom in javnosti? 

Član AMD Trebnje sem že od devetdesetih let prejšnjega stoletja, tako da Avto-moto zvezo Slovenije kot član poznam že dolgo časa. Približno takrat smo začeli tudi z organizacijo vsakoletnega blagoslova motoristov, ki je letos potekal že 26. leto zapored in verjetno me širša javnost pozna predvsem iz tega področja mojega delovanja. Od leta 1988 sem tudi samostojni podjetnik, pred tem pa sem delal v tovarni zdravil Krka. Pozneje sem s Krko začel sodelovati kot samostojni podjetnik in z njo sodelujem še danes. Sicer pa naše podjetje deluje na področju kemijske analitike in farmacije, smo specialisti za patologijo oziroma obdelavo tkiv, prodajamo in servisiramo laboratorijsko opremo.  

Pogovor s podpredsednikom AMZS Tomažem Andrejko in novim predsednikom AMZS Leopoldom Pungerčarjem.

Očitno je, da so motorji oziroma motocikli vaša velika ljubezen. Ste pogosto v sedlu svojega motocikla? 

Število prevoženih kilometrov bom zamolčal. Če jih povem premalo, bodo ostali motoristi govorili, da nisem pravi motorist, če pa jih povem preveč, bodo rekli, da se preveč vozim in premalo delam. Zelo rad sedem na motor in zelo rad se odpeljem kam daleč. Znam pa dobro preceniti, kdaj sem za na motor in kdaj je bolje, da sedem v avto s štirimi kolesi. Nisem odvisen od motorja, a ga imam zelo rad. 

Kot vsakemu motoristu bomo tudi vam zastavili vprašanje, katera je vaša najljubša cesta?

Verjetno tista, ki je tudi sicer največkrat omenjena: Dvor - Kočevje. 

Predsednik AMZS Leopold Pungerčar: "Ocenjujem, da smo Slovenci pri osebni mobilnosti še vedno precej konzervativni, zato nove oblike mobilnosti, na primer souporaba avtomobilov, še dolgo ne bodo zamenjale klasičnega lastništva avtomobilov."

Ste se kdaj tekmovalno ukvarjali z motociklizmom? 

S pravim dirkanjem ne, smo se pa včasih veliko udeleževali spretnostnih voženj. S teh imam v vitrini kar nekaj pokalov. 

Zdaj ste na čelu AMZS več kot mesec dni. To seveda še zdaleč ni dovolj, da bi temeljito spoznali delovanje največje slovenske nevladne organizacije na področju mobilnosti in nacionalne športna zveza za motošport in karting, a nekaj vtisov ste vendarle že zbrali. V kakšni kondiciji je AMZS? 

Kondicije še nisem imel priložnosti izmeriti, mi je bil pa prvi mesec predsednikovanja v veliko pomoč podpredsednik Tomaž Andrejka. Brez njega bi bilo verjetno videti tako, kot da bi skočil v vrelo olje. Še danes mi je pri večini opravil v veliko pomoč.

Vprašanje torej za vas, podpredsednik Tomaž Andrejka: nekaj časa po odstopu prejšnjega predsednika ste bili sami na čelu AMZS, po izvolitvi novega predsednika pa sta z novim predsednikom postala tandem. Kako se bosta spopadla z izzivi?

V Avto-moto zvezi Slovenije delujem že več kot dvajset let, a od lanskega decembra, ko smo ostali brez predsednika in sem moral kot podpredsednik prijeti za krmilo AMZS, sem spoznal delovanje AMZS precej širše in globlje. Lahko rečem, da zdaj precej bolje razumem dogajanje in si tudi lahko ustvarim mnenje oziroma stališče do marsikaterega izziva, ki je pred nami. Vsekakor zdaj tudi bolje razumem razmerja med Avto-moto zvezo Slovenije in njeno hčerinsko gospodarsko družbo. Jasno je, da se morajo ta razmerja spremeniti in da bo treba za prihodnost AMZS poskrbeti tako s še boljšim upravljanjem gospodarske družbe kot tudi z večjo skrbjo za naša društva.  Prav veliko časa nimamo, treba bo poprijeti za delo. Upam, da bova z novim predsednikom pri tem uspešna. Oba zagovarjava stališče, da moramo našim članom zagotoviti vse storitve in ugodnosti, ki jih od nas kot obljubo dobijo pri včlanitvi v AMZS. Ne smemo pozabiti, da smo z dvigom članarine pred letom in pol našim članom obljubili tudi boljše storitve. Prepričan sem, da naše obljube tudi izpolnjujemo, so pa pri tem zagotovo še določene rezerve. A pod vodstvom novega predsednika sem prepričan, da bomo postali še boljši. 

Predsednik Leopold Pungerčar, glede na stalno rast članstva - danes je že več kot 87.000 članov - se ljudje še vedno zanašajo na AMZS pri skrbi za svojo mobilnost. Se lahko takšna rast članstva nadaljuje?

Ko sem nastopil predsedniško funkcijo, sem vsako jutro začel dobivati sporočilo z vsakodnevnim številom članom AMZS. Moram priznati, da to sporočilo vedno z veseljem preberem, saj je opazen trend rasti članstva. Zavedam se, da število članov seveda ne more rasti v nedogled, a zaenkrat imamo še rezerve. Ocenjujem, da bi si morali prizadevati, da bi imel AMZS 100.000 članov, kar pa je verjetno zgornja meja števila članov glede na število prebivalcev v Sloveniji. 

Osebni avtomobil je še vedno osnovni temelj osebne mobilnosti. A kljub temu na vrata trkajo nove oblike mobilnosti, pri kateri naj osebni avto ne bi več igral osrednje vloge. Je AMZS pripravljen na novo dobo mobilnosti? 

Ocenjujem, da smo Slovenci pri osebni mobilnosti še vedno precej konzervativni, zato nove oblike mobilnosti, na primer souporaba avtomobilov, še dolgo ne bodo zamenjale klasičnega lastništva avtomobilov. Tudi jaz preživim veliko časa v avtomobilu in čeprav avta nimam za svetinjo, mi pogosto predstavlja kar drugi dom. Zato se v drugih, tujih avtomobilih ne počutim domače, saj v njih ni vseh tistih stvari, ki jih rabim v mojem delovnem vsakdanu. Zaradi specifične razdrobljenosti Slovenije tudi javni potniški prevoz ne more nadomestiti osebnega avtomobila. Prepričan sem, da bo avto ostal osrednja celica osebne mobilnosti še dolgo časa. In povsem verjetno je, da ga bodo na koncu zamenjale nove oblike prevoznih sredstev, na primer avtonomni leteči droni, ki te bodo po zraku odpeljali na cilj. A do tam je še dolga pot, zato bo tudi AMZS še dolgo svojim članom nudil varnost in zanesljivost na njihovih vsakdanjih poteh. 

Je AMZS pri zagotavljanju varnosti, zanesljivosti in tudi ugodnosti svojim članom dovolj uspešen? Je tu še prostor za izboljšave?

Zagotovo je še veliko možnosti za izboljšave. Zgodi se, da mi kakšen od naših dolgoletnih članov pove, da je sicer rad naš član, a da marsikateri opravek za svoj avto, kot so na primer servis, tehnični pregled in podobno, naredi nekje drugje, ne pri AMZS, ker mu je bližje oziroma bolj priročno. Potruditi se moramo, da se bo tak član po avtomobilskih opravkih odpeljal do AMZS centra, čeprav je ta malo dlje. Še bolj moramo poudariti, da lahko stranke opravijo vse storitve na enem mestu, tudi podaljšanje zavarovanja pri različnih zavarovalnicah. Imam občutek, da vsi niti ne vedo, kakšne ugodnosti imajo kot člani AMZS, da je na primer registracija brezplačna, če pri AMZS sklenejo tudi avtomobilsko zavarovanje. Nenazadnje pa stranke pri nas vedno dobijo tudi strokoven nasvet oziroma pomoč. 

AMZS je tudi nacionalna panožna zveza za motošport in karting, ki bdi nad organizacijo dirk v različnih motošportnih panogah. Motošport pa sam po sebi združuje precej drage športne panoge, zaradi česar te nikoli ne bodo prav množične. Kako povečati zanimanje mladih za motošport?   

Motošport se vedno začne v družini, ljubezen do motošporta otroku praviloma privzgojijo starši. Brez staršev le redkokateri otrok zaide v eno od motošportnih panog, to je dejstvo. Dejstvo je tudi, da so eden od magnetov za privabljanje mladih v motošport atraktivna prizorišča, dirkališča. Če bi jih imeli več, bi se z motošportom zagotovo ukvarjalo več mladih. S tem vprašanjem sem se v dobrem mesecu mojega predsednikovanja že srečal in se bomo tudi v prihodnosti zagotovo veliko ukvarjali s tem. AMZS ima željo, da bi Slovenija dobila pravo dirkališče za različne panoge motošporta. To lahko zatrdim. Zagotovo nekaj upanja vzbuja tudi dobra udeležba na motošportnih dnevih, ki jih AMZS prireja že skoraj deset let, doslej pa se jih je udeležilo že skoraj 900 otrok. Kolikor vem, je na teh dnevih vedno polnoa udeležba, zato menim, da se nam za podmladek v motošportu ni treba bati. Pomagajo zagotovo tudi uspešni vzorniki, kakršen je na primer Tim Gajser. 

Na koncu vas moram vprašati: boste novembra prihodnje leto, ko vam poteče mandat predsednika AMZS, ponovno kandidirali za predsednika AMZS, takrat za poln mandat?

Tega pa v tem trenutku ne vem oziroma ne morem povedati. Lahko rečem, da imam okoli sebe dobro ekipo, s katero bom lahko uresničil vse cilje. 

Morda pa lahko na to vprašanje odgovori Tomaž Andrejka kot podpredsednik AMZS? 

Menim, da lahko novi predsednik Leopold Pungerčar veliko naredi za AMZS in tudi računam, da bo peljal našo organizacijo naprej vsaj še štiri leta po naslednjih volitvah. AMZS je potreboval svežo, mlajšo kri in malce drugačen pogled na delovanje, ki ga je prinesel novih predsednik. Prepričan sem, da so člani AMZS za predsednika izvolili pravega človeka. 

Kot predsednika AMZS so vas na volilni skupščini izvolili predstavniki avto-moto društev, ki sestavljajo Avto-moto zvezo Slovenije. Ni skrivnost, da so najbolj aktivni posamezniki v avto-moto društvih praviloma že precej v letih. Kako k aktivnemu društvenemu življenju privabiti mlade? 

To je vsekakor težka naloga. Večina teh, ki so še zdaj aktivni v naših društvih, je pred dolgimi leti v društvo pristopila iz drugačnih vzrokov ali vzgibov kot danes. Tisto so bili z vidika mobilnosti pač drugi, pionirski časi. Danes so časi drugačni, zato je k aktivnemu društvenemu udejstvovanju težko privabiti mlade in priznam, da še ne vem, kako to popraviti. 

Ključne besede


predsednik AMZSMobilni pogovorLeopold Pungerčar

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik