#Srečanja: AMZS članstvo mi nudi pomoč na cesti za avto, motor in kolo

Pogovor

Mitja Medved, član AMZS


MItjo Medveda smo spoznali na AMZS delavnici, kjer so naši bralci lahko sedli za volan nove Oplove astre. Nad dogodkom je bil seveda navdušen, nas je pa presenetil, ko nam je povedal, da je kar reden gost v AMZS centru varne vožnje na Vranskem. Mitja Medved ni namreč le navdušenec nad avtomobilskimi novostmi, pač pa tudi strasten motorist, ki se redno udeležuje AMZS tečajev varne vožnje za motoriste. Sogovornik torej, ki dobro pozna izzive ceste in prometa …

Oglas
Oglas

Gospod Medved, nad Oplovo astro, ki ste jo lahko preskusili na naši delavnici, ste bili navdušeni, vas tudi sicer zanima avtomobilska tehnika in novosti? 

Lahko rečem, da kar redno spremljam avtomobilske novozti in dogajanje tako v avtomobilističnem kot motorističnem svetu. Zanimivo mi je opazovati napredek tehnike in novosti v zadnjih letih.

Ste tudi motorist. Veliko časa presedite na motorju?

Sem tudi motorist in ko mi čas dopušča, kar veliko časa preživim na motorju. Vabijo me bolj ovinkaste in odročne ceste, kjer je manj prometa, zato si lahko za kak trenutek ogledam tudi pokrajino. Vozim pa yamaho MT-09 ABS.

Kot voznik in motorist verjetno zelo dobro poznate izzive srečevanja avtomobilov in motorjev na cesti. Pogosto prihaja do konfliktov, žal pa tudi do nesreč. Kdo je kriv? 

Ja, večna polemika, kdo je kriv v nezgodah med avtomobilisti in motoristi. Največkrat je krivda kar obojestranska. Veliko nesreč bi lahko preprečili z bolj doslednim upoštevanjem omejitev, pa tudi z boljšo vidljivostjo motoristov. Sam se vsaj v naselju in tam, kjer so znaki z omejitvijo hitrosti, zelo dosledno držim omejitev. Zmotno je mnenje, da je motorist bolj viden, če ima prižgano dolgo luč. S tem zgolj slepi nasproti vozeče udeležence v prometu. Veliko težje je pri vključevanju v promet oceniti hitrost motorista, ki ima prižgan dolg snop luči. 


Kaj vas v prometu najbolj moti?

Moti me nestrpnost voznikov do drugih udeležencev v prometu. Tudi neupoštevanje omejitev. Velikokrat sem kot motorist pričal, da me avtomobilist prehiti prek polne črte ali celo v škarje, ker v naselju upoštevam omejitev 50 km/h. Tudi rdeča luč na semaforju očitno za mnoge voznike ne velja. Še najhuje pa je, ko vidim da motoristi posegajo za alkoholom. 

Kot motorist ste se udeležili številnih tečajev varne vožnje na Vranskem. Zakaj? Izkušenj na motorju imate veliko …

Prvi tečaj inteznivne varne vožnje na Vranskem so mi podarili za rojstni dan. Po pravici povedano, ne vem, če sem kdaj od kakšnega izobraževanja odnesel tako veliko kot takrat. Zato se rad vračam na Vransko, pa čeprav le za obnovo kakšnih vaj in veščin. Kljub izkušnjam te na cesti pridejo vedno prav. Sploh pomladi, po zimskem premoru, je dobro narediti nekaj vaj pod budnim očesom inštruktorja, ki te po potrebi popravi ob storjenih napakah. V AMZS center varne vožnje Vransko pa rad za krmilom motorja zavijem tudi kar tako, da se srečam s katerim od inštruktorjev. Nekateri, med njimi naj izpostavim Vojka Safrana, živijo s tem poklicem in ga res srčno opravljajo. Predajajo svoje bogato znanje in s tem preprečijo prenekatero "neumnost" na cesti ali še kaj hujšega. 

Mitja Medved se v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem redno udeležuje tečajev varne vožnje za motoriste. 

Spremljate razvoj avtomobilske tehnike. Gre ta v pravo smer? Je električna mobilnost prava pot v prihodnost? 

Razvoj avtomobilske tehnike spremljam, a menim, da se vse skupaj preveč prilagaja političnim pritiskom. Elektrifikacija, na primer, se mi zdi nekako preveč posiljena. Osebno sem bolj pristaš avtomobilov s hibridnim pogonom kot pa z električnim. Ko bodo slednja bolj dosegljiva, mi bodo verjetno bolj všeč. Zaenkrat pa me ne prepričajo, saj se ne skladajo z mojim načinom življenja. Ko se odpravim na dopust, prevozim tudi več kot 1000 kilometrov na dan, tega pa mi električni avtomobili še ne omogočajo. 

Oglas
Oglas

Koliko časa ste že član AMZS? Kdaj ste se prvič včlanili - in zakaj? 

Član AMZS sem približno 5 let. Član sem zato, ker mi članstvo omogoča pomoč na cesti z vleko avta, motorja ali kolesa, možnost uporabe nadomestnega avta. Za povrhu pa mi nudi še brezplačno sodelovanje na kakšnem dogodku na poligonu na Vranskem in pa vsaj dobre popuste.

Imate tudi vi zanimivo izkušnjo z AMZS? Delite jo z nami in ostalimi člani AMZS: pišite na naš elektronski naslov clanstvo@amzs.si ali motorevija@amzs.si.

 

Kaj pričakujete od AMZS v prihodnosti? 

Pričakujem da bo AMZS tudi v prihodnje nadaljeval z aktivnostmi na raznih področjih, kot sta na primer izobraževanje in usposabljanje mladih, pa tudi bolj izkušenih voznikov. Zanimivi so tudi razni testi, kot so testi letnih in zimskih pnevmatik. Mogoče tu kot motorist pogrešam kak test ali komentar o pnevmatikah za motocikle. Vsekakor pa so zanimivi tudi razni testi avtomobilov. Upam tudi, da bo AMZS še naprej aktivni deležnik pri izboljšanju varnosti v cestnem prometu, kar je vredno vse pohvale.

Ključne besede


pomoč na cestimotoristiSrečanjatečaj varne vožnjeAMZS članstvoAMZS Center varne vožnje na Vranskemčlan AMZS