Daniel Grabar je po poklicu zdravnik specialist anesteziologije, skoraj dve desetletji pa tudi strokovni direktor Splošne bolnišnice Murska Sobota. Član AMZS je že od 1979.
Na pogovor smo vas povabili zaradi vaše pozitivne izkušnje z AMZS. Lahko opišete to izkušnjo?
Neko soboto sva z mamo obiskala sorodnike v Ljubljani. Je že starejša gospa in se le redkokdaj odpravi z mano. In kot nalašč se je ravno na tej poti pripetilo, da je pri mojem avtomobilu raztrgalo pnevmatiko. To morda niti ne bi bilo tako grozno, če ne bi tisti dan lilo kot iz škafa. Po klicu na 1987 je po 20 minutah prispel mehanik. Njega dež očitno ni motil oziroma ni bil niti malo slabe volje, da je moral v takšnem vremenu na teren. Nasprotno! Že sam pozdrav in nastop je bil prijazen, predvsem pa je deloval zelo pomirjujoče, kar je v situaciji, ko se človek znajde v težavah, zelo pomembno. Žal je bila okvara taka, da mi na licu mesta ni mogel pomagati, je pa zato takoj poiskal drugo rešitev in poklical vleko. Nanjo je bilo treba nekaj časa počakati, a po treh urah sem Ljubljano zapustil z odpravljeno težavo, predvsem pa pozitivno presenečen nad prijaznostjo, korektnostjo in profesionalnostjo AMZS.
Ste poleg pomoči na cesti doslej koristili tudi druge ugodnosti AMZS članstva?
V enoti v Murski Soboti koristim brezplačne preventivne preglede, menjavo pnevmatik, žarnice in kakšna druga manjša popravila na servisu.
Zakaj ste se včlanili?
Vozniški izpit sem opravil leta 1977 in takrat dobil staro stoenko. Ko se je 1979 rodila hči, smo se peljali v Ljubljano. Na poti nam je počila pnevmatika. Avto je seveda imel rezervo, tako da sem zamenjal kolo in smo lahko nadaljevali pot. Po tej izkušnji sem se pozanimal, če v takšnih situacijah obstaja možnost, da ti kdo pomaga – za AMZS takrat še nisem vedel. Sem se pa potem takoj včlanil. Ker sem se v preteklosti veliko vozil po Evropi, imam članstvo Plus. Pomoči na cesti zunaj Slovenije doslej sicer nisem potreboval, je pa, zlasti, ko si v tujini, vsekakor prednost članstva v tem, da veš, da ti bo nekdo pomagal.
Koliko kilometrov na leto prevozite?
Med 30 in 40 tisoč. Poleg strokovnega dela v bolnišnici delam tudi presoje po slovenskih zdravstvenih ustanovah, kar pomeni, da obiskujem vse kraje, kjer so bolnišnice in večji zdravstveni domovi.
Kako bi sebe ocenili kot voznika?
Včasih sem bil zelo hiter voznik. Na srečo sem kljub neupoštevanju omejitev plačal zelo malo kazni. Sem pa kmalu ugotovil, da je to, koliko časa prihraniš s hitenjem, lažen občutek. Takšno početje je tudi zelo stresno. Moja vožnja se je še bolj umirila, ko je Triglav uvedel aplikacijo Drajv in sem začel z njo voziti. Ko sem prvič dosegel sto odstotkov, se mi je to zdelo tako »fajn«, da se sedaj ves čas trudim za ta rezultat in spoštujem omejitve. Moram pa poudariti, da v naseljih nikoli nisem prekoračil dovoljene hitrosti. Kot zdravnik sem imel kar nekaj srečanj s hudimi poškodbami v prometnih nesrečah, kar se me je tudi osebno dotaknilo in vplivalo na moje ravnanje v prometu.
Kaj je po vašem mnenju največja napaka, ki jo delamo vozniki?
Menim, da se Slovenci med vožnjo ukvarjamo s preveč drugimi stvarmi. Tudi sam sem imel slabo navado, da sem med vožnjo telefoniral. Potem sem si sicer uredil vse za prostoročno telefoniranje, a tudi to odvrača pozornost s ceste. Sicer pa mnogokrat opažam, da smo raztreseni, da brez razloga zmanjšujemo hitrost vožnje, v križiščih predolgo čakamo, na avtocesti vozimo po prehitevalnem pasu, četudi je vozni pas prazen …
Kaj pričakujete od mobilnosti v prihodnosti?
Zagotovo bomo več posegali po električnih avtomobilih. Razmišljam tudi, ali bo avto sploh še treba kupovati. Morda bo res boljša rešitev, da avtomobil najameš oziroma si ga takrat, ko ga rabiš, izposodiš. In to takšnega, kot ga za ta tisto določeno priložnost rabiš. Najbrž bodo na odnos do avtomobila vplivali omejen prostor za parkiranje, gneče, ki smo jim vsak dan priča, in druge omejitve. V povezavi z infrastrukturo bo treba razmišljati o prevozu na delovna mesta. Sam imam izkušnjo z zdravstvenimi ustanovami – kamor koli pridem, je težava s parkiranjem, tako za zaposlene kot bolnike. Več bo treba narediti tudi na popularizaciji uporabe javnega prevoza.
Kaj pričakujete od AMZS v prihodnosti?
Pri AMZS imate, vsaj po mojem mnenju, dobro urejeno, da ste fleksibilni in dostopni, zlasti za manjša popravila. Pomembno je, da je odziv, ko člani potrebujemo pomoč na cesti, res čim hitrejši. Predvsem pa upam, da boste nadaljevali s prijaznostjo do strank.
Ali ste vedeli, da ...
Počena pnevmatika je eden izmed najpogostejših razlogov za klic na pomoč. Naši mehaniki v večini primerov takšno okvaro popravijo takoj in voznik lahko brez obiska servisa nadaljuje svojo pot.
Imate tudi vi zanimivo izkušnjo z AMZS?
Delite jo z nami in ostalimi člani AMZS: pišite na naš elektronski naslov clanstvo@amzs.si ali motorevija@amzs.si |