Program Varno na kolesu, ki ga organizira družba Butan plin s partnerji, že več kot deset let osnovnošolce po vsej Sloveniji seznanja s prometnimi pravili in krepi varnost mladih kolesarjev. Srečali smo se z vodjo programa Tanjo Medved iz okolice Ptuja, ki je tudi zadovoljna članica AMZS. Nekega dne je ponesreči zaklenila ključe v prtljažnik avtomobila …
Ste se na pogovor pripeljali s kolesom?
Seveda, iz službe do AMZS nimam daleč, tako da sem sedla kar na kolo.
S kakšnim ciljem je leta 2012 nastal program Varno na kolesu?
Varnost in družbena odgovornost je od vedno pomembna vrednota našega podjetja. Ker smo si želeli dodatnih vsebin s področja varnosti v prometu, smo pred desetimi leti oblikovali program Varno na kolesu, ki ozavešča o varnosti v prometu in spodbuja k varnemu kolesarjenju ter spodbuja trajnostno mobilnost med mladimi. Najprej je bil namenjen le učencem, ki se pripravljajo na kolesarski izpit, nato pa smo naloge zasnovali tudi za ostale osnovnošolce. Število sodelujočih šol je iz leta v leto naraščalo, v jubilejni deseti izvedbi sodeluje že več kot 140 osnovnih šol iz vse Slovenije in prek 10.000 osnovnošolcev.
Kakšna spoznanja ste v teh letih pridobili o naših cestah, obnašanju voznikov, trajnostni mobilnosti ter nasploh o kolesarjenju in prometni vzgoji?
Z našimi aktivnostmi smo naredili kar veliko korakov naprej. Kolo danes ni več nekaj, kar se ne da vključiti v šolske vsebine. Pokazali smo tudi, da imamo v Sloveniji kolesarjem prijazne poti in da kolesarji najdejo svoje mesto v prometnih ureditvah. Z evropskimi sredstvi se sploh v zadnjih letih kaže preboj na področju kolesarske infrastrukture na lokalnih ravneh.
Naredimo dovolj za kolesarsko varnost naših najmlajših?
Opažamo, da je znanje otrok na zelo visoki ravni, da se o tem v šolskem prostoru veliko dela, usmerja učence, pa tudi, da so mladi kolesarji odlični ambasadorji varne udeležbe v prometu, ki na uporabo čelade in druga kolesarska pravila velikokrat opozorijo tudi svoje starše.
Kolo najmlajšim predstavlja zabavo in hkrati prvo prevozno sredstvo, ki ga lahko samostojno osvojijo. Kaj pa vam predstavlja kolesarjenje?
Med študijem in bivanjem v mestu se mi je kolo zdelo odlično prevozno sredstvo za krajše razdalje. Kolesarim tudi za rekreacijo in sprostitev, ob tem zelo uživam in mi predstavlja najboljši način za preživljanje prostega časa.
Od kdaj ste članica AMZS in kdaj vam je AMZS članstvo najbolj koristilo?
Nekega dne sem v naglici ključe od avtomobila zaklenila v prtljažnik. Kot rešitelj se je izkazal AMZS. Za mehanika ni bila situacija nič posebnega in je hitro prišel na lokacijo – zgodilo se je v Ljubljani – ter rešil težavo. Ob klicu na pomoč nisem bila članica AMZS, včlanila sem se pri mehaniku na licu mesta. Že pred leti sem bila članica, a ker pomoči na cesti nisem potrebovala, članarine nisem podaljšala. Zdaj se ne izčlanim več! Ker nisem tehnični tip človeka in ker so avtomobili dandanes precej zapleteni, mi je pomembno, da vem, da se lahko ob okvari avtomobila ali če se mi na poti zgodi kaj nepredvidljivega, zanesem na AMZS. Ob celotni izkušnji pomoči na cesti moram izpostaviti tudi odzivnost in prijaznost klicnega centra, saj so me v stresu ob neljubem pripetljaju znali pomiriti.
Kaj vas v prometu najbolj zmoti?
Želim si več strpnosti in medsebojnega spoštovanja. Moti me gneča na cesti in vse, kar spada zraven, a na to lahko vplivam tudi sama, da uberem drugo alternativo, kot je javni prevoz, nenazadnje tudi kolo, sploh za krajše razdalje. Kot voznici se mi zdi zelo pomembna lastna izkušnja kolesarke, saj morda lažje razumem njihove poti in znam predvideti kakšno reakcijo oziroma situacijo.
Kaj v prihodnosti pričakujete od AMZS?
Da bi še naprej (skupaj) ozaveščali o varnosti v prometu in trajnostni mobilnosti.