Sedli smo za volan bigsterja, Daciine novosti v razredu srednjevelikih cestnih terencev. Lahko bigster z agresivno cenovno politiko res spelje kupce uveljavljenim in v tem razredu uspešnim avtomobilskim znamkam? Prvi vtisi o avtu, v katerem ni nič odveč in v katerem ne manjka nič bistvenega, so pozitivni …
Ločnico med dusterjem in bigsterjem so pri Dacii skušali narediti tudi z naborom motorjev. 1,2-litrski bencinski trivaljnik je dobil oznako TCe 140, blagi hibridni sistem in malce večjo moč (103 kW), kot prvi oziroma edini pa je ta blago-hibridni motor na voljo tudi v različici G za pogon z utekočinjenim naftnim plinom - tudi ta različica ima 103 kW in 230 Nm navora. Druga motorna novost je nov polni hibridni sistem, pri katerem so 1,6-litrski bencinski motor zamenjali z 1,8-litrskim; osnova tega motorja je še Renaultov 1,8-litrski štirivaljnik (ki izvira iz lagune), a so ga temeljito posodobili, tudi z delovanjem v učinkovitem Millerjevem ciklu. Ob pomoči litij-ionskega akumulatorja z zmogljivostjo 1,4 kWh bigster speljuje na elektriko, elektronika pa ob enakomerni hitrosti prej pretakne v jadralni električni način, kar obljublja tudi realno nižjo porabo goriva. Bigsterjev novi hibridni motor zmore 115 kW (155 KM), preseneti pa z boljšo odzivnostjo in širšim območjem uporabnega navora kot hibrid z 1,6-litrskim motorjem; s posodobljenim multimodalnim menjalnikom je bigster bolj udoben v vožnji, manj se zaganja v višje vrtljaje in lepše se odziva na voznikovo desno nogo. |

V poročilu s prve predstavitve pred nekaj meseci smo zapisali, da želi Dacia z bigsterjem v razred, v katerem doslej še ni bila. V razredu srednjevelikih cestnih terencev in križancev sicer vlada velika gneča - in zato tudi tekmovalnost -, a Dacia tudi kupce v tem razredu nagovarja z značilnim razmerjem med vrednostjo in ceno; če velja, da se cenovno povprečje v tem razredu cestnih terencev giblje med 30 in 40 tisočaki, bigster z začetno ceno 23.490 evri precej odstopa od tega povprečja.

Podaljšani duster
S koliko kompromisi se mora kupec soočiti ob nakupu bigsterja, je seveda odvisno od zahtev, želja in kapric kupca, a bigster je postavljen na zdrave - in preskušene temelje. V osnovi - oziroma do sredinskega (B) stebrička - gre za dusterja, ki je v zadnjem delu podaljšan za 16,7 cm, njegova medosna razdalja pa je daljša za 4,5 cm. To ne prinese le več prostora za kolena potnikov zadaj - med robom klopi in prednjim sedežem je zdaj 24 cm prostora -, ampak tudi več prostora v prtljažniku. Prostornina prtljažnika je v manjšem delu odvisna od pogonske različice; v različici 155 hybrid, ki ima pod karoserijskim dnom še manjši akumulatorski sklop hibridnega sistema, je ta 612 litrov (oziroma 566 z rezervnim kolesom v prtljažnem dnu), s prevračanjem zadnje klopi pa jo lahko povečamo na 1912 litrov. Mimogrede, naslonjalo zadnje klopi je deljivo v razmerju 40:20:40, oba skrajna dela naslonjala pa prekucnemo naprej tudi s poteznima vzvodoma v prtljažniku. V prtljažniku je še pritrdišče za “youclip” sistem za shranjevanje dodatkov oziroma drobnarij, uporabna pa je tudi nastavljiva LED svetilka v prtljažnih vratih. Bigster je tudi prvi Daciin avto, ki ima (za doplačilo oziroma serijsko v najbogatejšem paketu opreme) električno dvižna prtljažna vrata.

Oprema za vstop v višji razred
Razen več prostora zadaj in v prtljažniku bigsterjevo notranjost poznamo že iz dusterja, ima pa sovoznikov sedež lahko električno nastavljiv voznikov sedež (višina in naklon), dvopodročno klimatsko napravo z zračniki zadaj in pa pomično stekleno strešno okno - dodatki, ki so v tem avtomobilskem razredu že skoraj običajni. Pred voznikom je digitalna armaturna plošča (7- ali 10,1-palčni zaslon), na sredini pa 10-palčni zaslon multimedijskega sistema s pregledno in dovolj odzivno grafiko. Notranjost je seveda precej plastična, a hkrati dovolj čvrsto sestavljena, da ni videti ceneno. Prvič doslej ima kakšna dacia tudi sredinsko konzolo z naslonom za roke, hlajenim predalom pod njim, indukcijskim polnilnikom mobilnih telefonov in prostorom za drobnarije.
Ogljete si video: na družbenem omrežju Instagram smo na profilu Motorevija za lažjo predstavo glede uporabnosti in prostora bigsterja pripravili kratko videopredstavitev avtomobila. |

Daljša medosna razdalja, več voznega udobja
Z udobjem bi lahko označili tudi bigsterjeve vozne lastnosti; čeprav ima enako zasnovo podvozja in vzmetenja kot duster, zaradi daljše medosne razdalje lepše gladi cestne neravnine in vzdržuje smerno stabilnost - brez občutnih vplivov na okretnost.
Zaenkrat edini bigster s štirikolesnim pogonom ostaja različica TCe 130 4x4, ki je na voljo le z ročnim menjalnikom, a že konec letošnjega leta naj bi bigster dobil dodaten električni motor med zadnjima kolesoma; takšen elektrificiran štirikolesni pogon bo na voljo s hibridnim pogonom, kar pomeni, da bodo lahko imeli štirikolesni pogon tudi ljubitelji samodejnega menjalnika.

Privlačnost nizkih cen
Na naše ceste bigster zapelje že zelo kmalu (v mesecu maju), znane so že tudi cene zanj. Cenik se začne pri 23.490 evrih za različico essential TCe 140, najcenejši bigster s štirikolesnim pogonom (essential TCe 130 4x4) stane 27.190 evrov, najcenejši polni hibridni bigster (expression hybrid 155) stane 28.190 evrov, cene pa sežejo vse do 30.490 evrov, kolikor staneta različici extreme TCe 130 4x4 in extreme hybrid 155.
Pod črto
Zanimivo bo opazovati, kako bodo praviloma zahtevni kupci srednjevelikih cestnih terencev sprejeli novega bigsterja; za razliko od nižjih avtomobilskih razredov pri srednjevelikih cestnih terencih nizka cena, ki je Daciina največja prednost, običajno ni najpomembnejši dejavnik nakupa. Bigster res nima možnosti izbire barve ambientalne osvetlitve in masaže sedežev, je pa zelo prostoren, zanesljiv in v vožnji udoben avto, ki je kot ustvarjen za razbijanje avtomobilskih predsodkov.
Dacia bigster
- za 16,7 cm daljši od dusterja
- daljša medosna razdalja
- veliko prostora za potnike zadaj in prostoren prtljažnik
- hibridni pogon s 114 kW sistemske moči
- prvi blagi hibrid z 48-voltno napeljavo in pogonom na avtoplin LPG
- udobne vozne lastnosti
- že napodaj
- cene od 23.490 do 30.490 evrov.