Prvi pogled: Dacia bigster

Prvi pogled

Najcenejši med dragimi - Dacia je bigsterjem zapeljala tja, kjer doslej še ni bila - v razred srednjevelikih cestnih terencev.


Dacia je z novim modelom bigster zapeljala tja, kjer doslej še ni bila - v razred srednjevelikih cestnih terencev. Večji brat uspešnega dusterja bo nove kupce nagovarjal predvsem z obliko, praktičnostjo, prostorom in pričakovano dostopno ceno. 

Zanimivosti in dejstva: Dacia avtomobile razvija v nasprotni smeri od ostalih izdelovalcev

Dacia poudarja, da se razvoj novega avtomobila loteva v nasprotni smeri razvoja večine avtomobilskih izdelovalcev. Najprej so postavili najnižjo kočno ceno in iz tega izhodišča začeli razvijati serijski avto. Zato ima bigster lahko še vedno električno pomična prtljažna vrata, ki pa jih za razliko od tekmecev ne pognajata dva elektromotorja temveč eden. Tako so prihranili maso in skrčili stroške. Bigster s hibridnim pogonom je zato za okoli 150 kg lažji od dražjih hibridnih tekmecev. Manjša masa prinaša prednost med ovinki in v lastniškem stroškovniku, saj avto porabi manj goriva. Pogonski akumulator hibridne različice je v prtljažnem dnu in tehta zelo zmernih 45 kg. 

Odgovor kaj je poleg praktičnosti in prostornosti še bistveno za kupce srednje velikih križancev ali cestnih terencev, ki na evropskem trgu v povprečju za nakup avtomobila po podatkih Dacijinih strategov zapravijo okoli 40 tisoč evrov, so pri načrtovanju bigsterja poiskali pri 400 potencialnih kupcih iz Nemčije. Glede na njihove odgovore so se lotili sestave opreme, ki naj bi po pragmatičnem pristopu kar najširšemu krogu kupcev ponudila ravno prav udobja, vozniške pomoči zmogljivosti oziroma najbolj bistveno opremo za dostopno ceno. 

Markantno visok prednji del poleg dopolnjuje visoka strešna linija in poudarjeni boki nad kolesi. 1,71 metra visok in 1,81 metra širok bigster deluje zelo robustno. Oblika je zelo posrečena, zanimiva in še vedno po Dacijino originalna. Terenske ambicije poleg večje oddaljenosti od tal bigster nakazuje še z izdatno plastično zaščito izpostavljenih karoserijskih delov. Gre za odporno plastiko iz recikliranega polipropilena - čvrste in na praske bolj odporne nove umetne mase z oznako “starkle” atraktivnega videza z drobno-pikčastm vzorcem.

Manj drzen od prototipa in bolj podoben dusterju

Prototip bigsterja smo v Motoreviji prvič predstavili jeseni leta 2022, ko je Dacia razkrila načrte in svoj pragmatični program zelenega prehoda, ki temelji na reciklaži, oblikovanju brez uporabe sijočega kroma in usnja ter seveda samooskrbnih hibridnih pogonih med katerimi pomembno energetsko vlogo še vedno igra avtoplin LPG kot eden najbolj čistih fosilnih energentov. Bigster s kombiniranim pogonom na avtoplin naj bi razliko v ceni povrnil že v 15.000 prevoženih kilometrih. Na svetovni premieri v Berlinu smo spoznali serijskega bigsterja, ki je v primerjavi s prototipom izgubil nekaj terenske oblikovne atraktivnosti, a ohranil všečno in možato robustno podobo, ki povzema videz 23 centimetrov krajšega dusterja

Ogromen 667-litrski prtljažnik z električno pomičnimi vrati. 

Največ prostora za kolena v razredu srednjevelikih

Bigster oziroma veliki duster v dolžino meri 4,57 metra in med osema ponuja spoštljivih 2,7 metra medosne razdalje, kar je 2 cm več kot v novem Volkswagnovem tiguanu. Bigster bo tradicionalnim kupcem v srednjem velikostnem razredu ponudil nadpovprečno prostorno kabino in prtljažnik s kar 667 litrov osnovne prostornine, kar je dobrih 50 litrov več od toyote RAV4 oziroma hyundaija tucsona. Inženirji so iz sodobne CMF-B Renaultove karoserijske platforme izvlekli vsak razpoložljiv centimeter in poskrbeli, da je na zadnji klopi kar 24 cm prostora za kolena. Kabina bigsterja je prazaprav dovolj prostorna, da bi vanjo stisnili tudi tretjo sedežno vrsto, a pri Daciji so vse temeljito premislili in glede na želje potenciaalnih kupcev srednjega razreda raje več prostora zagotovili prtljagi. Poleg tega pa v ponudbi že imajo 7-sedežnika joggerja. Bigster kot največji Daciin model za seboj lahko vleče do 1,5 tone težko prikolico, na strešne nosilce pa je mogoče pritrditi še 80 kg tovora. 

V bigsterju se bodo domače počutili tudi vsi tisti kupci, ki jim pretirana digitalizacija povzroča nelagodje. Sedanje v avto je zelo udobno, višji sedežni položaj pa dopolnjuje še zelo dobra preglednost.

Pri Dacii obljubljajo, da bo bigster dobro opremljen avto, ki bo že v osnovi ponudil vso bistveno opremo. Med to spada dvoobmočna samodejna klimatska naprava, radarski tempomat, panoramska streha, ogrevano vetrobransko steklo in 360-stopinjski video pogled na vse strani kot parkirni pripomoček. V bigsterju ne bo vseh najsodobnejših vozniških pomočnikov, njegova  žarometa še ne svetita v digitalni LED tehnologiji, materiali v kabini pa so na otip še vedno pod povprečjem bolj uglednih tekmecev, a vse skupaj je dovolj kakovostno izdelano. 

V bogati digitalni garaži vsebin Motorevije na družbenem omrežju Instagram si lahko ogledate video novega bigsterja.
Pred voznikom je 7- ali 10-palčni pregleden zaslon digitalnih merilnikov, armaturna plošča pa ohranja tudi analogna stikala.

Pogonska raznolikost: blago-hibridni LPG namesto dizla in dva električno samooskrbna hibrida

 Bigster sicer nima dizelskega motorja, a vseeno ponuja raznoliko izbiro pogona. Naloge dizelskega motorja prevzema prvi blagohibridni bencinski motor ECO-G 140 z 48-votno napeljavo in tovarniško prirejeno napeljavo za pogon na avtoplin (LPG). To pomeni 1,2-litrski trivaljni turbo motor (103 kW) s kombiniranim električnim motorjem(12 kW zaganjač-generator) in dodatnim akumulatorjem (0,8 kWh), ki bo z 99 litri goriva (50 l bencina in 49 litri plina) omogočal kar 1450 km dosega. 

Prvi blagohibridni bencinski motor ECO-G 140 z 48-votno napeljavo in tovarniško prirejeno napeljavo za pogon na avtoplin (LPG).

Druga novost je zmogljivejši električno samooskrbni hibridni pogon hybrid 155, ki ima 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 79 kW in 170 Nm, ki je povezan z elektromotorjem (36 kW) in generatorjem (15 kW) ter pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 1,4 kWh. 114 kW skupne sistemske moči se preko znanega multimodalnega samodejnega menjalnika brez sklopke - slednjemu so zgornjo mejo navora povišali na 450 Nm - prenaša na prednji kolesi. Glede na znano Renaultovo hibridno tehnologijo e-tech bo bigsterju ponudil dovolj zmogljivosti, voznega udobja in učinkovitosti, ki naj bi v mestu omogočala kar 80 odstotkov vožnje na elektriko. Različico s prilagodljivim 4x4 pogonom poganja enak motor kot v dusterju TCe 130 s 96 kW in ročnim 6-stopenjskim menjalnikom.

Različica s 4x4 pogonom z motorjem TCe 130 s 96 kW in ročnim 6-stopenjskim menjalnikom.

Pod črto …

Robustnega in prostornega bigsterja na cesti ne bo mogoče spregledati - še manj pa, če bo res najcenejši med sicer dragimi srednjevelikimi cestnimi terenci. Dacia obljublja, da naj bi racionalnim kupcem učinkovito, udobno, prostorno in ravno prav robustno mobilnost ponudila za manj kot 25 tisoč evrov oziroma za manj kot 30 tisoč evrov kot hibrid s samodejnim menjalnikom.

Hybrid 155 ima 1,8-litrski bencinski štirivaljnik z 79 kW in 170 Nm, ki je povezan z elektromotorjem (36 kW) in generatorjem (15 kW) ter pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 1,4 kWh.

Foto: Dacia bigster

- največji Daciin model
- 4,57 metra dolg cestni terenec
- prostorna kabina s petimi sedeži
- 667-litrski prtljažnik
- E-tech hibridni pogon s 114 kW sistemske moči
- prvi blagi hibrid z 48-voltno napeljavo in pogonom na avtoplin LPG
- možnost 4x4 pogona
- tovarniška kamp oprema z integriranim ležiščem 130 x 190 cm
- v Sloveniji bo na voljo junija prihodnje leto
- napovedan cenovni okvir: manj kot 25.000 evrov oziroma 30.000 evrov za hibridni pogon
 

 Piko na i so praktičnosti - po zgledu joggerja in dusterja - v bigsterju postavili z doplačljivim spalnim paketom, ki se ga zloži v prtljažnik ob položeni zadnji klopi pa raztegne v spalno ploščad dolgo več kot 190 in široko 130 cm. S tem dodatkom ter sredinskim naslonom v katerega je integriran priročen nahrbtnik bigster nadaljuje strategijo Dacie kot znamke za aktivne ljudi, ki si želijo izkoristi vsak prosti trenutek v naravi.

Ključne besede


Hibridni avtoDaciaštirikolesni pogonhibridni pogonPrvi pogleddacia bigster

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije