Doživetje: Dacia jogger hybrid 140 extreme

Doživetja

Avto, postelja, šotor - Družinski hibridni križanec dacia jogger kot mikro bivak na kolesih


Pri Motoreviji smo preizkusili že veliko rešitev počitniškega bivanja na kolesih, še nikoli doslej pa nismo prtljažnika povsem običajnega družinskega avtomobila v petih minutah spremenili v čisto pravo posteljo. Dacia jogger je najmanjši avtomobilski avtodom, v katerem je mogoče prespati kjerkoli. Avtomobilsko potovanje v dvoje bo s tem Daciinim spalnim paketom marsikoga zapeljalo v povsem novo dimenzijo počitniške svobode na poti. Ni prav veliko družinskih avtomobilov s posteljo in šotorom v prtljažniku. 

Dacia je avtomobilska znamka, ki od ponovnega zagona pod okriljem skupine Renault stavi na najbolj bazične avtomobilske vrednote: na preprosto, uporabno in robustno mobilnost na vseh cestah in za vsak žep. V svoji pragmatičnosti je v zadnjih letih s štirikolesno gnanim dusterjem na novo predstavila tudi mobilnost po stranskih cestah in vrnitev k naravi. Z novim oblikovnim pristopom in filozofijo znamke se je iz nizkocenovnika prelevila v skorajda trendovskega ponudnika družinsko-avanturistične mobilnosti. Temelji razvoja nove filozofije znamke so bili postavljeni že na samem začetku, ko je na ceste zapeljal prvi novodobni “zahodni” modela Dacie - 7-sedežni logan MCV, ki je že bil križanec med enoprostornežem in karavanom. Kmalu potem smo po kampih že začeli srečevati domače predelave teh loganov v mikrobivalnike. Jogger je prvi Daciin model, za katerega so v tovarni naredili paket dodatne opreme InNature, ki vključuje posteljo in šotor, ki zaobjame zadnji del avtomobila. Ob vsem opisanem pa je najbolj pomembno, da so ohranili svojo značilno enostavnost uporabe po načelu manj je več in predvsem cenovno dostopnost.

Če bi imeli čas, bi se s tako opremljenim joggerjem z veseljem odpravili na pot po Skandinaviji, kjer je tovrstno prenočevanje v naravi dovoljeno. Z velikim veseljem bi se z njim odpravili tudi v Grčijo, ki ostaja eno poslednjih zavetišč ljubiteljev najbolj svobodnega bivanja na kolesih.

Posteljo in ekspedicijsko kamp opremo je dobil tudi novi duster

Nedavno smo sedli tudi za volan najnovejše generacije dusterja, ki po vzoru na našega testnega joggerja na seznamu originalne dodatne opreme že ponuja tudi razširjeni družinski ekspedicijski potovalni komplet, ki poleg spalnega paketa, zloženega v ličen lesen zaboj, vključuje še robusten strešni prtljažnik z dodatnimi zaboji za shranjevanje opreme in prenosno svetilko.
Tovarniško kamp opremo je dobil tudi n novi duster, ki je v prvih poletnih dneh zapeljal na naše ceste.

2693 evrov vreden bivak v prtljažniku

Daleč pred prvim velikoserijskim hibridnim avtodomom iz prave industrije počitniških vozil Dacia na ceste pošilja hibridni avtomobilski bivak, ki v svojem razširjenem oziroma podaljšanem tlorisu ponuja 9 metrov dolgo karoserijsko-šotorsko počitniško “hišico” za 2693 evrov doplačila. Parkirali smo pod čudovitim hrastom in joggerja spremenili v bazni tabor, v katerem se da v kampu z ustrezno infrastrukturo preživeti čisto prave počitnice. Seveda se da spalni paket učinkovito uporabljati tudi brez šotorskega podaljška in to je tudi najslajši del bivaka, dvignjenega od mokrih ali vlažnih tal in diskretno postavljenega čez dve tretjini potniške kabine. Ob tem velja izpostaviti, da je brez šotorskega podaljška jogger navzven čisto običajen avto, ki z ničemer ne sporoča, da je v njem spalna ploščad iz vezane plošče dimenzije 190 x 130 centimetrov. Na tej ploščadi je ležišče iz pene, ki omogoča dovolj udobno spanje dvema odraslima. Na parkirišču ob plaži ali jezeru nihče ne bo vedel, da je v avtu skrit bivak, sploh ker je mogoče na vsa stekla enostavno namestiti gibljive zastore, ukrojene po okvirju stekel. Ti zastori so dovolj gosti, da zasenčijo notranjost in ohranijo diskretnost tega avtomobilskega bivaka. 

Spalna ploščad in pod njo zaboj za opremo.

Cena, ki jo za to razmeroma preprosto izdelano, a uporabniško učinkovito rešitev bivanja zahteva Dacia, je primerljiva s strešnimi šotori za spanje na strehi avtomobila. Enega takih smo v rubriki Doživetja že predstavili, ko smo se z minijem countrymanom odpravili na mangartsko cesto

Foto: Vsak jogger v petih minutah lahko postane mikro avtodom 

Bivalni zaboj iz vezane plošče, ki se ob pomoči tečajev in zapahov raztegne v ležišče oziroma spet zloži nazaj v kompakten zaboj, znotraj ponuja še 220 litrov prostora za shranjevanje kamp opreme, šotora in prtljage. Z njim je mogoče opremiti vsakega joggerja - ne glede na pogon in sedežni tloris. Pri sedemsedežni različici je treba 6. in 7. sedež odstraniti iz avtomobila. Zaboj, ki ga v avto najlažje postavita dva para rok, v celoti zapolni prtljažnik. Z zateznimi trakovi, ki jih ima jogger v prtljažniku, se ga varno vpne v sidrišča za pritrjevanjem prtljage. “Sleep pack” zaboj je dovolj kompakten, da ga je, ko ga ne potrebujete, brez težav mogoče shraniti  v majhni kleti ali shrambi. Da iz njega sestavite posteljo, traja pičlih pet minut; najprej je treba naprej prekucniti naslonjalo zadnje klopi, nato sprostiti zapah zaboja in raztegniti podporni okvir ležišča, v katerega je treba namestiti dve povezovalni letvi in čezenj razpreti dvodelno ploščo. Ležalno ploščad nato še razširimo z dvema izvlečnima elementoma in vse skupaj prekrijemo z mehkim tridelnim ležiščem iz mehke pene, oblečene v trpežno tkanino. Ležišče sicer ne ponuja enakega udobja kot prava vzmetnica v avtodomu, a vseeno bistveno več kot denimo samonapihljiva podloga na trdih tleh šotora. Morda bo koga zmotilo dejstvo, da je med ležiščem in streho avtomobila le 60 cm prostora; ko ležeš na posteljo, je prvi občutek res malce utesnjen, a primerljiv s spanjem v mansardi avtodoma. Prostora je dovolj tudi za spanje na boku. 

Šotor je dovolj zračen, opremljen z mrežami proti insekti. Streha je vodoodporna in ima lepljenje šive. Za daljše počitniško bivanje bi sicer prav prišlo nekoliko robustnejša taknina šotorska dna z višjo vrednostjo vodnega stolpca, a to je mogoče rešiti tudi s kakšno ponjavo, ki jo razprostrete pod dno šotora

Malce več dela je, če želite karoserijsko spalnico nadgraditi še s šotorskim podaljškom, v katerem lahko prespita še dve osebi. Postavitev in vpetje šotora prek odprtih prtljažnih vrat in zadnjega dela avtomobila, vključno z namestitvijo zateznih trakov in zabijanjem klinov za vetrno stabilizacijo šotora, vzame slabe pol ure časa. A jogger z razpetim šotorom potem postane pravi poletni bazni tabor - celotna kompozicija v dolžino meri skoraj 9 metrov.

Šotor precej podaljša parkiran avto, a hkrati poveča bivalno udobje. 

Idealna popotniška izkušnja za dva 

Jogger kot mobilni potovalni bivak največ udobja in praktičnosti ponuja dvema, saj bo za družinsko taborjenje kljub šotorskemu podaljšku zmanjkalo prostora za prtljago štiričlanske odprave. To težavo je sicer možno rešiti z uporabo strešnega prtljažnika ali celo manjše dodatne šotorske počitniške prikolice, a to že predstavlja dodatne stroške in prilagajanje. Pa tudi najbolj učinkovit, neopazen in vremensko odporen je ta bivak takrat, ko so prtljažna vrata zaprta in postelja raztegnjena, a na ta način je prostora samo za dva. 

Več kot tisoč kilometrov na elektriko brez pomoči vtičnice 

Jogger je odlično prilagojen za potovanje in raziskovanje dežele. Ker je od tal oddaljen 20 cm, mu tudi kakšen kolovoz ne predstavlja težave. Poleg tega nas je testni jogger prijetno presenetil z učinkovitim električno samoosokrbnim Renaultovim hibridnim pogonom e-tech, ki v potovalno zgodbo prinese udobje samodejnega menjalnika, skoraj 900-kilometrski doseg in nizko porabo goriva, ki na naših poteh v povprečju ni presegla 5,3 litra bencina na 100 km. S 105 kW sistemske moči je hibridni jogger tudi prijetno odziven, saj je hibridni pogon najmočnejša pogonska različica tega modela. Tudi na daljših vožnjah po avtocesti pri najvišjih dovoljenih hitrostih smo zabeležili velik delež na elektriko prevoženih kilometrov, kar dokazuje učinkovitost rekuperacije in pomoči električnega dela pogona. Od 2479 prevoženih kilometrih doživetja smo jih kar 1120 prevozili na elektriko - brez iskanja vtičnice.

Jogger je odlično prilagojen za potovanje in raziskovanje dežele tudi zaradi svojega učinkovitega hibridnega pogona.

Velika prednost: na pogled je to običajen avto in ne avtodom

Takšen jogger ponuja veliko svobode in miru ter možnost prenočevanja zunaj kampov in PZA parkirišč za počitniška vozila. Tudi mi smo z dovoljenjem lastnika zemljišča prespali pod stoletnim hrastom in ob gozdni cesti oziroma odstavni niši za obračanje v mraku čakali obisk jelena ali medveda. Smisel takšnega potovalnega avtomobila je učinkovita izraba vsakega centimetra prostora za počitek. 
Ni lepšega, kot zaviti s ceste, poiskati primerno parkirišče, se udobno odpočiti in zarana nadaljevati pot. Je pa prav, da kamorkoli pridete, preverite, kakšna so pravila obnašanja in kaj veleva zakon. Ključna prednost takšnega avtomobilskega bivaka je prav nevpadljivost in kompaktnost; z njim se boste pripeljali tudi tja, kjer namenske turistične in infrastrukturne ovire ali ozke ceste ustavijo klasične avtodome. Vanj boste brez težav legli po službenem ali družinskem pikniku, namesto da bi tvegali utrujeno vožnjo domov. V njem boste že zvečer lahko prišli na izhodišče planinske ture in s prvi svitom spočiti ter naspani začeli vzpon. 
Naše doživetje z joggerjem smo začinili z manj znanimi, bolj skritimi cestami, tudi gozdnimi makadami po Sloveniji. Neverjetno, koliko čudovitih kotičkov smo našil samo ob Krki in Kolpi … Kdor že ima joggerja, naj le razmisli o dokupu tega 50 kilogramskega zaboja iz vezane plošče, ki avto spremeni v mikro hišico na kolesih. Vsak vikend boste z njim lahko doživeli kaj novega in verjemite, da je tudi Slovenija dovolj velika, da vikend idej za spanje zunaj zlepa ne bo zmanjkalo. Ob tem ni odveč opozorilo, da prednosti takšnega avta ne smete izrabljati za poseg v naravo ali kršenje javnega reda ter miru: treba je ločiti med počitkom oziroma parkiranjem in kampiranjem, kar veleva tudi zakon v marsikateri državi. In naj za vami na mestu prenočevanja nikoli ne ostanejo sledi …

Postelja in šotor v paketu z družinskim križancem.

Ne pozabite: Spoštujete naravo in red

Na mnogih naši turističnih kmetijah vam bodo v takšnem avtu dovolili prespati na vrtu, če boste pri njih kaj pojedli ali popili ter se zvečer mirno umaknili za zavese svojega avtomobilskega bivaka. Nikakor pa se v naravi ne morete “razkomotiti” s šotorskim podaljškom ali pa z gozdne ceste zaviti na sredo jase oziroma na sredino planinskega pašnika. To je ključna razlika med parkiranjem oziroma počitkom in kampiranjem. Ne pozabite, da več kot 5-metrski odmik avtomobila s ceste v naravno okolje ni dovoljen.

Ključne besede


kampiranjePočitniceDoživetjaDaciaDacia jogger

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije