Za volanom: Mazda CX-80

Za volanom

Velik, večji, CX-80


Če je komu velika mazda CX-60 premajhna, si lahko zdaj omisli mazdo CX-80 - daljši in malce višji avto z dodatnima sedežema v tretji vrsti. Prirastek v centimetrih veliki mazdi dobro dene tako z oblikovnega vidika kot glede udobja, razveseljuje pa dejstvo, da je tudi CX-80 naprodaj z odličnim dizelskim vrstnim šestvaljnikom. 

Zanimivosti in dejstva: Več kot 3 metre dolgo medosje

Velik, večji, CX-80; nova velika mazda je s s 499,6 centimetra dolžine velik avto, čeprav njena podoba to delno skriva. Za primerjavo: je le za približno 7 cm krajša od Audijevega velikega cestnega terenca Q7 in za približno 19 cm od še večjega BMW X7, a ima od obeh daljšo medosno razdaljo - mazdina meri kar 312 cm. 
Prav dolga medosna razdalja je zaslužna, da dodatna sedeža v tretji nista namenjena le otrokom, kot je to pogosto pri sedemsedežnih avtomobilih, pač pa v tretji vrsti lahko udobno sedita tudi dva odrasla, če nista ravno visokorasla - in če se uspeta malce nerodno zriniti skozi odprtino, ki nastane, ko skrajna sedeža v drugi vrsti prekucnemo naprej.
Razdalja med osema meri kar 312 cm. 

Uporaben 7-sedežni tloris

Mazdin CX-80 je torej lahko sedemsedežnik, ni pa nujno; na izbiro so tri možnosti ureditve potniškega prostora. Prva predstavlja klasični sedemsedežnik s klopjo v drugi vrsti, ki omogoča vzdolžni pomik za 12 cm in nastavljanje naklona naslonjal od 15 do 33 stopinj. Druga možnost ponuja dva posamična sedeža v drugi vrsti, med katerima je sredinska konzola za odlaganje in shranjevanje drobnarij. Tretjo možnost predstavljata dva posamična sedeža v drugi vrsti, med katerima je prostor za prehod do zadnjih dveh sedežev - doplačilo za takšno razporeditev je 850 evrov …
Ob dvignjenih sedežih v tretji vrsti je preostali del prtljažnika seveda sorazmerno majhen, a še vedno uporaben; v njem je - vključno s prostorom pod polico - 258 litrov prostora, kar je dovolj za dva kovčka. 

Če oba zadnja sedeža poklopimo v prtljažno dno, dobimo 687 litrov prostora oziroma skoraj 2 kubična metra, če naprej prekucnemo tudi naslonjalo klopi v drugi sedežni vrsti. 

Po pogonu enak mazdi CX-60

Preostali del mazde CX-80 je enak kot pri mazdi CX-60, o kateri smo v Motoreviji že veliko pisali. CX-80 je na voljo z dvema pogonskima kombinacijama. Priključno-hibridni pogonski sistem, ki ga sestavljajo 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, električni motor in litij-ionski akumulatorski sklop s 17,8 kWh, ima sistemsko moč 241 kW in sistemski navor 500 Nm, omogoča pa do 60 km vožnje samo na elektriko
Druga pogonska možnost je 3,3-litrski blago-hibridni vrstni šestvaljni dizelski motor s 187 kW in 550 Nm navora; motor se odlikuje z izjemno prožnostjo in energetsko učinkovitostjo - na testni vožnji po nemškem podeželju in hitrih avtocestah se je povprečje ustalilo pod 6 l/100 km. 
Obe motorja pri mazdi CX-80 vselej poganjata vsa štiri kolesa (gre za prilagodljiv mehanski štirikolesni pogon, pri katerem imata prednost zadnji kolesi) prek inovativnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika. 

Za seboj lahko vleče do 2,5 tone težko prikolico.

Hiter in udoben avto za veliko kilometrov

Na cesti CX-80 pusti vtis hitrega in udobnega potovalnega avtomobila, ki zna suvereno požirati cestne kilometre v hitrem tempu. Zaradi svoje velikosti in tudi 200 kg dodatne teže v primerjavi s CX-60 je med ostrimi ovinki malce manj okreten kot manjši CX-60, zato pa ima vzorno smerno stabilnost tudi pri najvišjih hitrostih. CX-80 se znajde tudi na bolj spolzkih podlagah; med voznimi programi sta tudi programa za terensko vožnjo in vleko priklopnika (do teže 2,5 tone).
CX-80 je že naprodaj pri slovenskih Mazdinih trgovcih. Kupci lahko izbirajo med različnimi opremskimi paketi (exclusive line, homura, homura plus, takumi in takumi plus), cene pa se začnejo pri 57.990 evrih za priključno-hibridno različico z opremo exclusive line in pri 58.490 evrih za dizelsko različico. Glede na izbrano opremo lahko cene sežejo vse do 69.990 evrov, kolikor stane dizelska mazda CX-80 s paketom opreme takumi plus. To pomeni, da je CX-80 v primerjavi z manjšim CX-60 dražji 2000 do 3500 evrov. 

Pod črto

Mazda CX-80 nastopa v zelo omejenem delu razreda velikih cestnih terencev in nagovarja kupce, ki v resnici rabijo dodatna sedeža v tretji vrsti. Kdor išče velikega in pogonsko suverenega cestnega terenca s sedmimi sedeži, tako ali tako nima prav veliko izbire. Pri mazdi CX-80 zato brez dvoma velja: veliko avtomobila za zahtevano ceno. 

3,3-litrski dizelski vrstni šestvaljni motor se odlikuje z izjemno prožnostjo in energetsko učinkovitostjo - na testni vožnji po nemškem podeželju in hitrih avtocestah se je povprečje ustalilo pod 6 l/100 km. 

Mazda CX-80

- 5 metrov dolg cestni terenec na osnovi manjše mazde CX-60
- 312-centimetrska medosna razdalja
- dovolj prostora v tretji vrsti
- priključno-hibridni pogonski sistem ali vrstni dizelski šestvaljnik
- štirikolesni pogon, osemstopenjski samodejni menjalnik
- zelo kakovostna izdelava
- bogata osnovna oprema
- že naprodaj od 58.490 evrov naprej. 

Prav dolga medosna razdalja je zaslužna, da dodatna sedeža v tretji nista namenjena le otrokom, kot je to pogosto pri sedemsedežnih avtomobilih, pač pa v tretji vrsti lahko udobno sedita tudi dva odrasla.

Ključne besede


Za volanomMazdaDizelski motorjištirikolesni pogonmazda CX-80

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik