Za volanom: Toyota aygo X

Za volanom

Vozniški agility - Pri Toyoti menijo, da majhni, lahki, okretni in cenovno dostopni mestni avtomobili še niso rekli zadnje besede.


Pri Toyoti menijo, da majhni, lahki, okretni in cenovno dostopni mestni avtomobili še niso rekli zadnje besede oziroma naredili zadnjih kilometrov. To naj bi tudi na ulicah naših mest dokazali z aygom X.

Zanimivosti in dejstva: V barvah začimb

Pri Toyoti so pripravili zanimiv izbor barv, ki odtenke povzemajo po začimbah: čiliju, ingverju, kardamonu in brinu. Oblikovalci ga sicer uradno predstavljajo kot Toyotinega najmanjšega cestnega terenca, a 14,6 centimetrska oddaljenost od tal to zanika. Prepleza kakšen robnik, sicer pa ga svet onstran asfalta ne zanima in tudi čisto nič ne mika. 

Toyota se je nove generacije svojega majhnega mestnega avtomobila lotila s poglobljeno raziskavo urbanih navad, želja in mobilnostih potreb v različnih evropskih mestih. Želeli so izdelati majhen avtomobil, ki bo blestel v urbanem, mestnem oziroma primestnem prometu in bil hkrati dovolj praktičen ter okreten, da bo konkurenčen tudi novim oblikam mestne mobilnosti. 

Če kilometri novega ayga X ne bodo zgolj mestni in se boste z njim občasno odpeljali tudi na kakšen krajši izlet, vam priporočamo izbor 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Z njim je mogoče iz valjev hitreje in učinkoviteje iztisniti maksimum razpoložljive moči in navora. 

Križanje avtomobilskih lastnosti 

Rešitev so našli v preverjenem pristopu - križanju avtomobilskih lastnosti. Aygo X je tako postal prvi mestni križanec v razredu najmanjših, ki ponuja skoraj cestno-terenski sedežni položaj, malce večjo oddaljenost od tal in odlično preglednost na vse strani. Vse naštete lastnosti so izražene še v všečni obliki s poudarjenimi karoserijskimi elementi: kolesnimi oboki, zajetnima odbijačema in panoramsko streho, ki ima lahko tudi platneni rolo za več vetra v laseh in dober razgled. V prvih kilometrih v gostem prometu po ulicah Barcelone smo najprej občutili prednosti višjega sedežnega položaja in znižanih okvirjev bočnih stekel: v aygu X voznik sedi 5,5 cm višje kot v predhodniku in če zraven prištejemo še dober centimeter višjo oddaljenost od tal, je sedežni položaj opazno višji kot pri običajnem mestnem avtomobilu. Preglednost je odlična in voznik nadpovprečno dobro vidi na vse strani. V prid večje varnosti v gostem mestnem prometu so pri Toyoti tudi pri vstopni ravni opreme dodali celovit paket aktivnih varnostnih pripomočkov. Ta aktivni ščit smo nehote preizkusili na eni izmed vpadnic v katalonsko prestolnico, ko je s suverenim posredovanjem v trenutku nepozornosti novinarskega kolega med švigajočimi motoristi aygo X suvereno preprečil nalet. 

Za malce cestno-terenskega vtisa si je pri najvišji ravni opreme X-clusive mogoče omisliti celo 18-palčna platišča s pnevmatikami neobičajne dimenzije: 175/60 R 18.

"Odrasel" vtis

Pohvalimo tudi vozne lastnosti, ki jim dobro osnovo daje čvrsta in lahka karoserija, zgrajena na osnovi novega yarisa. Vsega 3,7 metra dolg in 940 kg težak aygo X je zelo okreten, lahkotno vodljiv in stabilen. Tudi pri večjih hitrostih vozniku pusti precej “odrasel” vtis. Najbolj navduši z natančnim volanom in odličnim blaženjem, hitrostne ovire - “ležeče policaje” - pa  prevozi neverjetno uglajeno. Za polkrožni obrat med robniki potrebuje manj kot 10 metrov prostora. Aygo X si zna izboriti vsak razpoložljiv centimeter asfalta, tudi tam, kjer je prostora le za prevozna sredstva mikromobilnosti; s pozornim voznikom zmore uprizoriti pravi vozniški agility. 
V primerjavi z nekaterimi tekmeci, kot sta suzuki ignis in VW up, je aygo X manj prepričljiv s prostorom na zadnji klopi. Kljub panoramski strehi z izboklinami zadaj hitro zmanjka prostora nad glavami in dobrega 2,4 metra dolga medosna razdalja bi potrebovala še kakšen centimeter za kolena. V kabini izstopa nov 9-plačni multimedijski vmesnik, ki seveda omogoča vse sodobne digitalne veščine. 

Kljub anatomski osnovi, povzeti po yarisu, je aygo X ena redkih toyot brez elektrificiranega pogona. Razlogi so trije: cena, masa in prostor. Pogonski sklop je zato precej manj suveren kot podvozje. Pri litrskemu bencinskemu trivaljniku stare zasnove smo ob vsega 93 Nm navora pogrešali odzivnost yarisa z 1,5-litrskim trivaljnikom. Predvsem v kombinaciji z novim CVT samodejnim menjalnikom si motor vzame svoj čas. Je pa CVT menjalnik zelo neopazno delujoč in ga vsem, ki večino kilometrov prevozijo v gostem prometu, toplo priporočamo. Zanj je treba doplačati evrskega tisočaka. 

Pod črto ...

Novi aygo X je suveren mestni avtomobil, ki ima v svojih adutih in ugodnem financiranju dobro osnovo za uspeh. Čeprav ni dosti cenejši od yarisa, je aygo X najcenejša toyota, ki za 79 evrov na mesec ponuja precej dober paket dopolnilne mobilnosti in je dobra izbira tudi za prvi avto mladega voznika. Je učinkovit, veliko boljši in cenejši od najcenejšega električnega križanca.
 

Novi toyota aygo X

- majhen 3,7 metra dolg mestni križanec
- višji sedežni položaj
- 231-litrski prtljažnik
- litrski trivaljni bencinski motor: 53 kW in 93 Nm
- 6-stopenjski ročni ali novi CVT menjalnik
- celovita varnostna oprema
- že naprodaj v Sloveniji
- cena: od 13.640 evrov

V razmeroma kratek in dovolj širok prtljažnik gresta brez težav dva kabinska letalska kovčka. 

Foto: S toyoto aygom X po ulicah Barcelone

Ključne besede


Za volanomToyotatoyota aygo X