Za volanom: Renault megane e-tech electric

Za volanom

Izkušnje - Renault sodi med pionirje novodobne elektromobilnosti.


Renault sodi med pionirje novodobne elektromobilnosti, v zadnjem desetletju pa je izdelal več kot 400.000 električnih vozil. Bogate izkušnje so Francozi temeljito unovčili pri izdelavi novega električnega megana.

Zanimivosti in dejstva: Najtanjši akumulatorski sklop z večjo energijsko gostoto in dostop za gasilce

Tanek, samo 11 cm visok akumulator je izdatneje izoliran, ponuja 20 odstotkov več energijske gostote kot v modelu ZOE in hiter dostop za gasilce, ki ob požaru s poplavljanjem celotne prostornine akumulatorskih celic znotraj karoserijskega ohišja električne shrambe v 5 minutah v celoti pogasijo morebitni električni ogenj.
 Vse, kar so se njihovi inženirji naučili v zadnjem desetletju izdelave električnih avtomobilov in vse podatke, ki so jih dobili od kupcev, ki so na elektriko v renaultih prevozili že okoli 10 milijard kilometrov, so vgradili v novega megana e-tech electric.
 Električni megane sodi v krog tistih električnih avtomobilov, ki za seboj lahko vlečejo tudi prikolico. Navora je dovolj, da 900 kg težka prikolica na nobeni cesti ne bo težava.
Pri francoskem avtomobilskem velikanu so z novim vodstvom in sloganom vstopili v novo obdobje temeljitih sprememb. Novi električni megane je temeljit izdelek, ki Renaultove izkušnje nadgrajuje s tehnologijo in uporabnostjo.

Po 26 letih na cesti se megane poslavlja od klasičnega motorja

Električna mobilnost in digitalne storitve, ki naj bi hkrati poenostavile in razširile uporabnost avtomobila, so temelj Renaultove prihodnosti. Megana, kot smo ga poznali, ni več. Po 26 letih se je poslovil od motorja z notranjim izgorevanjem in kupce kot prvi avto druge generacije Renaultovih električnih avtomobilov nagovarja z vsemi prednostmi elektrifikacije in digitalizacije osebne mobilnosti. Je temeljito in premišljeno izdelan ter všečno oblikovan avto. Ponuja občuten tehnološki napredek, a hkrati ostaja prijazno praktičen in vozno prepričljiv družinski avto.

V prtljažniku je dodaten prostor za shranjevanje električnih kablov. Škoda, ker niso dodatni prostor izkoristili tudi pod pokrovom spredaj.

Nič več za vsakogar 

Žal Renaultove bogate izkušnje in število izdelanih električnih avtomobilov še niso pocenile najdražjega sestavnega dela novega megana - naprednega akumulatorskega sklopa zmogljivosti 40 ali 60 kWh. Ta 395 kilogramov težka energetska shramba, ki je z vsega 11 centimetri višine najtanjši vgrajeni akumulatorski sklop v električni avto, ne dopušča, da bi novi megane ostal avto za vsakogar. Kompakten, 4,2 metra dolg megane s prostorno kabino, ki se razteza na skoraj 2,7 metra dolgi medosni razdalji, uporabno velikim 440-litrskim prtljažnikom in dosegom od 300 do 450 kilometrov sicer ponuja odlično izhodišče za elektrifikacijo družinske mobilnosti. A cena shranjevanja elektrike ne dopušča cenovne ekonomije starega megana, ki je veljal za enega najbolj dostopnih in vsebinsko bogatih družinskih avtomobilov pri nas. Na naše ceste bo električni megane predvidoma zapeljal maja. Zanj bo treba pripraviti najmanj 33.900 evrov oziroma vsaj 299 evrov na mesec, če ga boste želeli najeti namesto kupiti. 
Najem bo morda zelo smiseln, da sodoben električni avto z vsemi digitalni storitvami in nižjo ceno energije za pogon postane dostopnejši brez velike začetne investicije. Dobro opremljen električni megane bo namreč pri nas stal krepko čez 40 tisočakov. 

V idealnih toplotnih razmerah smo na cestah andaluzijskega podeželja zabeležili zelo dobro povprečno porabo elektrike 15,2 kWh na 100 kilometrov.

Vozniško nadpovprečno prijeten družinski avto

Vsekakor je novi megane dovolj prostoren, digitalno izjemno napreden in vozniško nadpovprečno prijeten avtomobil ter absolutno konkurenčen tekmec, ki s tehnologijo in oblikovanjem postavlja visoka merila. Je prvi, ki je zgrajen na čisto novi prilagodljivi platformi za električne avte CMF-EV. Ta prinaša številne prednosti, med katerimi še posebej izstopata varnost in znižanje mase. Megane je v primerjavi z neposrednimi tekmeci približno za 100 kg lažji, kar se seveda pozitivno odraža pri porabi energije in vozniški dinamiki. Pohvalo zasluži zelo dobro uravnoteženo podvozje in blaženje.
Najbolj se avto izkaže v umirjenem tempu vožnje. Zelo dobro izdelana kabina je odlično zatesnjena, da je vožnja izjemno tiha in udobna. Inženirji so se izdatno posvetili tudi rekuperaciji energije, ki omogoča varčno elektrodinamično zaviranje v različnih stopnjah, ki jih umetna inteligenca prilagaja tempu oziroma slogu vožnje. V idealnih toplotnih razmerah smo na cestah andaluzijskega podeželja zabeležili zelo dobro povprečno porabo elektrike 15,2 kWh na 100 kilometrov. Celodnevni preskus z veliko dinamičnimi voznimi odseki smo končali s povprečno porabo 18,9 kWh elektrike na 100 kilometrov. Dobro učinkovitost inženirji obljubljajo tudi na avtocestnih poteh pri hitrosti 130 km/h.

Eno boljših digitalnih izkušenj megane e-tech ponuja z 12 palcev velikim digitalnim vmesnikom OpenR link, ki ga bo mogoče posodabljati na daljavo.


Za navigacijo, komunikacijo in nadzor aplikacij ter storitev skrbi stabilna in zanesljivo delujoča Googlova programska oprema s polno-opravilnimi funkcijami, ki jih je večina voznikov uporablja na svojih pametnih telefonih. Umetna inteligenca dobro obvladuje tudi cesto, saj novi megane ponuja sodoben paket varnostnih sistemov. Bo pa za najbolj izdatno varnostno pomoč umetne inteligence pri meganu potrebno še dodatno seči v denarnico in odkljukati tudi sisteme, ki so na seznamu dodatne opreme.

Tudi ob odločnemu izkoriščanju konične moči (165 kW) med zaprtimi ovinki voznik nima težav z zdrsi ali ohranjanjem smeri.

Pod črto ...

Megane e-tech electric predstavlja zelo odločno, tehnološko prepričljivo, uporabniško prijazno in sila konkurenčno nadaljevanje Renaultove nove dobe mobilnosti. To ni megane za vsakogar, a njegov krog kupcev bo vedno širši.

Novi renault megane e-tech electric

- 4,2 metra dolga družinska kombilimuzina
- prostorna kabina in 440-litrski prtljažnik
- električni motor s 96 ali 165 kW
- doseg: 300 km do 450 km
- moč polnjenja: do 22 kW (AC) oziroma 130 kW (DC)
- bogata varnostna oprema
- Googlov digitalni vmesnik
- v Sloveniji na voljo maja za najmanj 34.890 evrov

Foto: na cestah andaluzijskega podeželja

Ključne besede


Za volanomRenaultElektrikaElektrični avtiElektromobilnostrenault meganerenault megane electric