Za volanom: Ford puma

Za volanom

Križanec s kremplji, ki označujejo odličen oprijem prednjih koles.


Nič več kupe, pač pa križanec - 20 let po koncu izdelave originalne kupejevske pume se avto z enakim imenom vrača kot križanec z novo podobo, novo tehniko, trendovskim zagonom in z velikimi prodajnimi obeti.

Puma postavljena na platformo za majhne avtomobile

Ford sicer v ponudbi že ima majhnega cestnega terenca, a puma je vendarle nekaj povsem drugega kot ostarel in s preveč kompromisi zaznamovan ecosport. Pri Fordu so novo pumo postavili na modularno platformo za majhne avtomobile, na kateri je narejena tudi fiesta, a so fiestino osnovo raztegnili: s 418,6 cm je puma za 15 cm daljša od fieste, za nekaj centimetrov širša in višja, za 5,5 cm pa ima tudi daljšo medosno razdaljo.
Pumo so pri Fordu v skladu s trendi označili za križanca, a bi ga lahko postavili kar v samostojen razred. Kljub malce višji karoseriji in modni podobi avto najbolj navduši z voznimi lastnostmi, kar sicer ni odlika križancev in cestnih terencev.

Palec gor za “megabox”

Rezultat je v primerjavi s fiesto opazno prostornejša notranjost; čeprav ima puma od zunaj malce kupejevsko podobo, na zadnji klopi ponuja dovolj prostora tako za kolena kot za glave dveh odraslih potnikov. Posebna - in uporabna - zgodba je pumin prtljažnik. Ne samo zaradi 401 oziroma 456 litrov prostornine (pume s hibridnim motorjem imajo zaradi dodatnega akumulatorja zadaj malce manj prostora), pač pa tudi zaradi domiselno izkoriščenega prostora

V prtljažnem dnu ima puma namreč veliko škatlasto odprtino, ki ji rečejo “megabox”; vanj lahko postavimo pokončen kos prtljage ali tovora, spravimo drobnarije, odložimo mokre kose opreme (megabox ima priročen odtok) ali pa odprtino prekrijemo in dobimo klasičen prtljažni prostor.

Preostalo v notranjosti je zelo podobno fiesti; na armaturni plošči kraljuje štrleč zaslon multimedijske naprave, ergonomiji ni kaj očitati, za doplačilo pa ima lahko puma digitalne merilnike. V pumi se sedi 3 cm višje kot v fiesti (za toliko avto tudi stoji dlje od tal) in za odtenek bolj pokončno, vidljivost iz avta pa kazijo kupejevsko prirezani zadnji bočni okni in majhne zadnje okno. 

Pumo so pri Fordu v skladu s trendi označili za križanca, a bi ga lahko postavili kar v samostojen razred. Kljub malce višji karoseriji in modni podobi avto najbolj navduši z voznimi lastnostmi, kar sicer ni odlika križancev in cestnih terencev. “Kremplji” iz naslova namreč označujejo odličen oprijem prednjih koles med športnim nizanjem ovinkov, pa tudi natančno vodljivost in športno zadušena karoserijska nihanja. Ob uravnoteženem vzmetenju, ki zelo dobro blaži cestne neravnine, puma dokazuje, da modni avtomobilski trendi niso nujno navzkriž s fiziko vožnje.

Puma je lahko opremljena s pestrim naborom najsodobnejših asistenčnih sistemov, ki jih poganja 12 ultrazvočnih tipal, trije radarji in dve kameri, pa tudi z veliko druge opreme in dodatkov

Trije valji in elektromotor

Še zlasti to velja za obe hibridni različici (92 in 114 kW), pri katerih so dobro znanemu in uveljavljenemu litrskemu bencinskemu ecoboost trivaljniku med menjalnik in motor namestili električni motor, ki deluje tudi kot generator z napajanjem iz majhnega litij-ionskega akumulatorja pod prtljažnim dnom. Električni motor (prek 48-voltnega omrežja) poganja električne porabnike, a deluje tudi kot “booster” in pomaga pri pogonu - tudi zato so lahko pri močnejši različici namestili večji turbinski polnilnik, saj dodatna moč elektromotorja lepo pokrije turbo luknjo pri nizkih motornih vrtljajih in temeljito izboljša odzivnost. Že tako dober trivaljnik je v blagi hibridni različici postal še boljši. Na voljo bosta tudi dve običajni različici trivaljnika s 70 in 92 kW, malce pozneje pa bo puma naprodaj tudi z 1,6-litrskim dizelskim štirivaljnikom in kot športna različica ST.

Puma je lahko opremljena s pestrim naborom najsodobnejših asistenčnih sistemov, ki jih poganja 12 ultrazvočnih tipal, trije radarji in dve kameri, pa tudi z veliko druge opreme in dodatkov, med katerimi velja omeniti tudi odstranljive sedežne prevleke z zadrgo. O tem, za koliko dodatkov bo treba dodatno seči v žep in kaj vse bo v serijski opremi štirih opremskih paketov, bomo poročali v prihodnji Motoreviji, saj bo puma sredi marca zapeljala tudi na slovenske ceste.

Pod črto ...

Pri Fordu so očitno tudi s trendovsko pumo zaigrali na karte odličnih voznih lastnosti. Da so pri tem pumo opremili tudi s prostorno kabino, všečno obliko in z učinkovitim hibridnim pogonom, šteje avtu v dodaten plus. Počakati moramo le še na ceno …

križanec na fiestini osnovi
prostorna notranjost, uporaben prtljažnik
štiri različice litrskega bencinskega trivaljnika
hibridni različici z 92 in 114 kW z 48-voltno napeljavo
dobre zmogljivosti
odlične vozne lastnosti
naprodaj sredi marca.

 

Enoletna uživancija z novo Fordovo pumo

Najboljša mlada voznica in najboljši mladi voznik Slovenije bosta lahko eno leto uživala za volanom povsem novega športnega križanca - Fordove pume. Rdeča puma v različici titanium čaka najboljšo mlado voznico, modra puma titanium pa najboljšega mladega voznika. Kako za volan nove pume? Klikni in sodeluj!

Ključne besede


FordZa volanomKrižanecza volanomford puma