Opel je pred leti z zafiro ubiral dokaj samosvojo pot v ponudbi enoprostornih avtov. Zdaj vsem, ki potrebujejo veliko (prilagodljivega) prostora, ponuja dostavnik combo v potniški različici. Kaj ponuja?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Opel se znotraj koncerna Stellantis prizadeva, da bi obdržal vsaj del svoje nemške identitete, ki temelji na dolgi in pestri zgodovini te nemške avtomobilske znamke, ki pa je tudi že pod prejšnjim lastnikom ameriškim General Motorsom morala sklepati različne kompromise. Tudi pri combu je vidno, da so nemški oblikovalci in tehniki skušali avtu zagotoviti nekaj tipičnih Oplovih značilnosti, ki bi ga ločile od koncernskih bratancev peugeota rifterja, citroena berlinga in fiata dobloja. Vsi štirje avti (pa tudi toyota proace city) imajo enako tehnično (in karoserijsko) osnovo, s tem tudi enako prostorsko zasnovo, razlikujejo pa se v zunanji podobi, opremi potniške kabine in nastavitvah podvozja, pa tudi volanskega mehanizma.
Combo je s svojimi oblikovnimi elementi in Oplovo strelo na prednji maski dovolj drugačen, da njegove sorodstvene vezi niso vidne že na prvi pogled, še zlasti ne za tiste, ki niso v podrobnostih poučeni o povezanosti določenih avtomobilskih znamk oziroma modelov. Tako avto deluje dovolj samosvoje in prepoznavno, njegova oblika s kratkim prednjim delom, skoraj enako višino kot širino in povsem navpično prisekanim zadnjim delom pa izpričuje, da je bila pri njegovem snovanju povsem v ospredju prostornost, ki jo pri dostavnikih opredeljuje možnost nakladanja, razkladanja in prevažanja tovora na paleti.
Prilagodljiv tloris
Potniška različica je zgolj izpeljanka, ki ima tri posamične, a dokaj ozke sedeže v drugi vrsti, do katerih dostopamo prek velikih drsnih vrat na obeh straneh avta. Vsi trije sedeži so opremljeni z isofix sidrišči za otroške varnostne sedeže - prednji sovoznikov sedež nima isofixa -, a je pri njihovem nameščanju treba upoštevati ozkost sedežev. Vsi trije sedeži so opremljeni z mehanizmom, ki ob prekucnjenem naslonu premakne tudi sedalni del sedeža, da nastane ravno dno prtljažnika. Zelo domiselno in uporabno, a z opombo, da sedež lahko zložimo le, če prednji sedež ni pomaknjen povsem nazaj, kar seveda še zlasti vpliva na voznikovo ergonomijo. Ta je dobra, zaradi visokega sedenja pa zagotavlja tudi zelo dobro vidljivost naprej, pogled na obe strani pa omejujeta dokaj debela prednja (A), pa tudi bočna (B) stebrička.
Obilica prostora
Prtljažni prostor za zelo velikimi vrati, ki za avtom zahtevajo dovolj prostora, pa tudi kar nekaj moči za odpiranje, ima nizko postavljeno dno in zagotavlja obilo prostora. Neželene poglede v prtljažnik preprečuje polica, ki je lahko postavljena v dveh višinah, je pa tudi enostavno odstranljiva. Prtljažnik lahko prilagodljivo povečamo z že omenjenim prevračanjem posamičnih sedežev.
Voznikov delovni prostor je pregledno urejen. Nekaj stikal je na volanu, nekaj na armaturni plošči. Upravljanje z avtom je enostavno in ne zahteva privajanja. Digitalna instrumentna plošča omogoča prikaz različnih informacij. Na zaslonu na sredini armaturne plošče lahko zrcalite tudi telefon prek brezžične aplikacije Apple CarPlay ali Android Auto.
Dovolj moči in udobje samodejnega menjalnika
Preskusni opel combo je poganjal 1,5-litrski turbodizelski motor, ki ima s 96 kW več kot dovolj moči za vsakdanje zahteve. V nekaterih situacijah je moteče delovanja sistema start stop motorja, saj motor ugasne, ko ne bi bilo treba, za ponovni zagon pa potrebuje nekaj trenutkov. Prenos moči je prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki je dobro usklajen z motorjem in deluje uglajeno. Z obvolanskima tipkama voznik lahko prestavlja tudi ročno, a v običajnem prometu za to ni potrebe. Voznik lahko delovanje motorja in menjalnika tudi prilagaja z izbiro voznega programa. Osnovna sta za varčno ali običajno vožnjo, na voljo pa je tudi sistem intelli grip proti spodrsavanju koles s programi za vožnjo po pesku, blatu in snegu, ki pa seveda niso nadomestilo za štirikolesni pogon. Combo ni ravno poskočnež, kar velja upoštevati pri prehitevanjih, a ima zadostne zmogljivosti in prožnost, da je brez težav kos vsem zahtevam v običajnem prometu.
Zanesljivo drži cesto
Vodenje z dvojno prisekanim volanom je lahkotno in dovolj natančno. Lega na cesti je zanesljiva, nagibanje karoserije v ovinkih je zmerno. Vzmetenje je dokaj čvrsto, da je kos tudi polni obremenitvi avta, a tudi ob praznem avtu dovolj učinkovito blaži udarce s kratkih neravnin. Potniška kabina je zvočno dobro zatesnjena, tako da dizelski zvok motorja med vožnjo ni moteč.
Poraba goriva je precej odvisna od vrste voženj, še zlasti zato, ker je avto visok in ima veliko čelno površino. Pri vožnji po običajnih cestah je poraba manj kot 6 litrov, na avtocestah liter več. Testno povprečje je bilo 6,2 litra na 100 km, upoštevati pa velja, da potovalni računalnik ni prav natančen, saj kaže približno desetino manjšo porabo, kot je v resnici.
Veliko opreme za veliko denarja
Opel combo je lahko zelo dobro opremljen avto, ki je povsem na ravni osebnih avtomobilov, a za to je treba kar globoko seči v denarnico oziroma na bančni račun. Z opremo GS avto stane 29.590 evrov, z Oplovim financiranjem 1300 evrov manj. Preskusni avto je imel še za 4100 evrov dodatne opreme, saj je, med drugim, treba doplačati za kovinsko barvo karoserije, 17-palčna platišča iz lahke litine, za paket sistemov za aktivno vožnjo, ki vsebuje tudi radarski tempomat, za zimski paket z gretjem prednjih sedežev in volana, za paket techno plus z daljinskim ključem, že omenjenim intelli grip sistemom, brezžičnim polnilnikom telefona in upravljanjem ventilacije za zadnji del avta, paket connect plus pa vsebuje senzorje za parkiranje tako spredaj kot zadaj - avto ima tudi vzvratno kamero - in sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu.
Pod črto
S polno opremljenostjo se opel lahko postavi ob bok osebnim avtomobilom, še zlasti enoprostornežem, ki pa jih prekaša s svojo prostornostjo. Dizelski motor je zmogljiv, poraba goriva pa v primerjavi z bencinskim motorjem ni toliko nižja, da bi zgolj to opravičevalo odločitev za dizelski motor.
Všeč nam je +
prostornost, drsna bočna vrata na obeh straneh avta, preklop sedežev v drugi vrsti, enostavno upravljanje
Ni nam všeč -
odpiranje vrat prtljažnika zahteva veliko prostora, dokaj ozki sedeži v drugi vrsti, precej opreme za doplačilo
Tehnični podatki
Opel combo GS 1.5 diesel 96 kW
Motor in prenos moči: | dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1499 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 475,3 cm, širina: 184,8 cm, višina: 188 cm, medosna razdalja: 297,7 cm, masa praznega vozila: 1546 kg, dovoljena skupna masa: 2100 kg, prtljažnik: 850 -1612 - 2693 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba | 184 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 146 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km. |
Cena: | AWSD: 29.590 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |