Test: Opel astra sports tourer 1.2 AT8 GS

Test

Nadaljevanje tradicije - oznaka sports tourer pa nakazuje, da naj bi ponujala tako športnost kot prostornost.


Opel je v svoji bogati preteklosti kupce navduševal tudi s karavanskimi različicami svojih modelov, ki so se odlikovale z veliko prostornostjo. Zdaj v karavanski različici ponuja le še astro, oznaka sports tourer pa nakazuje, da naj bi ponujala tako športnost kot prostornost. Kako ji to uspeva?

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprem 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Tudi pri drugih avtomobilskih znamkah karavanske različice nimajo več tako pomembne vloge kot še pred nekaj leti. A vendarle ne gre spregledati, da se pri škodi octavii, ki je najbolje prodajan model osebnega avta na slovenskem trgu - in neposredna tekmica opel astre, večina kupcev odloči za njeno karavansko različico. Tudi pri drugih tekmecih astre sports tourer imajo karavanske različice več kot polovični delež in tako naj bi bilo tudi pri astri, saj naj bi bilo od 450 letos prodanih aster tri petine sports tourerjev. To zgolj dokazuje, da so karavani še vedno priljubljeni pri vseh, ki želijo pri avtih klasične kombilimuzinske zasnove več prostora v prtljažniku. Avto je zaradi tega sicer nekoliko daljši, kar se pozna zlasti pri parkiranju in manevriranju na majhnem prostoru. 

Oplovi oblikovalci so zelo dobro opravili svoje delo in tudi sports tourerju zasnovali dinamične linije.

Več centimetrov, več litrov

Astra sports tourer je z dolžino 464,2 cm za 26,8 cm daljša kot astrina pevratna različica. A celoten prirastek ne gre zgolj na račun podaljška v zadnjem delu avta, temveč ima sports tourer 5,7 cm daljšo medosno razdaljo. Ob povsem nazaj potisnjenih prednjih sedežih je na zadnji klopi dovolj prostora za kolena tudi večjih potnikov. Tudi s prostorom za glave ni zadrege, ker se sedi dokaj nizko, a zato imajo višjerasli (pre)malo opore za noge. 
Oplovi oblikovalci so zelo dobro opravili svoje delo in tudi sports tourerju zasnovali dinamične linije. Črno streho so podaljšali v velik nadstrešek prtljažnih vrat in za boljšo aerodinamiko dodali še bočna podaljška. Vrata prtljažnika so dokaj položna, kar se pozna pri prevozu dolgih in visokih tovorov. V osnovni postavitvi prtljažnik meri skoraj 600 litrov oziroma 175 litrov več kot v petvratni različici. Še občutnejša je razlika pri podrti zadnji klopi, saj tedaj sports tourer ponuja 1634 litrov prostora, kar je 295 litrov več kot v petvratni različici. Prtljažnik je lepo obdelan, dno prtljažnika je v zgornji postavitvi v enaki ravnini kot zadnji odbijač. Drsni prekrivni rolo je enostavno upravljiv. Zadnja klop ima naslon deljen v treh delih v razmerju 40:20:40, kar pripomore k praktičnosti pri uporabi. Prevračanje obeh večjih delov naslona je z ročicama v prtljažniku, sredinski del pa se prevrne ob pomoči potezne vrvice in omogoča tudi prevoz daljših predmetov kot so smuči, a seveda le, če je tovor ustrezno pritrjen. Odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat je lahko (za doplačilo) ob pomoči elektrike. 

S prostornostjo se astra sports tourer brez težav enakovredno postavi ob bok tekmecem. 

O počutju v potniški kabini smo podrobneje pisali v testu petvratne različice. Tudi tokrat hvalimo odličen ergonomsko oblikovan voznikov sedež, dobro voznikovo ergonomijo, velik informacijski zaslon z enostavno grafiko in dokaj skromnim naborom informacij.  

Zimzeleni 1,2-litrski trivaljnik

Preskusno astro sports tourer je poganjal dobro znani 1,2-litrski trivaljni bencinski motor s 96 kW moči, za prenos moči je skrbel 8-stopenjski samodejni menjalnik. Pri Oplu so se potrudili pri zvoku motorja, ki ob pospeševanjih daje vtis, da gre za večji motor, kot je v resnici. Motor je dovolj suvereno kos vsem zahtevam, tudi odločnejšimi pospeševanjem ali hitrejšim vožnjam po avtocesti. Pri menjalniku še niso odpravili rahlih tresljajev, ki se pojavljajo pri vožnji z majhno hitrostjo. Poraba goriva je bila s 6,5 litra za pol litra večja kot pri petvratni različici z enakim pogonskim sklopom, pripisati pa jo gre večji masi praznega avta - za 50 kg in zimskim pnevmatikam, s katerimi je bil opremljen preskusni avto.

Motor je dovolj suvereno kos vsem zahtevam, tudi odločnejšimi pospeševanjem ali hitrejšim vožnjam po avtocesti.

Uravnoteženo podvozje z nemških priokusom

Astra sports tourer se izkazuje z zelo uravnoteženim podvozjem, ki učinkovito blaži tudi udarce s krajših grbin, kljub temu pa omogoča zelo dinamično vožnjo z natančno vodljivostjo. Pri vožnji po avtocesti se avto odlikuje z zelo dobro smerno stabilnostjo, do izraza pride dobra aerodinamika, zato je piš vetra tudi pri večjih hitrostih majhen, kar pripomore k udobju v vožnji. 

Tudi tokrat hvalimo odličen ergonomsko oblikovan voznikov sedež, dobro voznikovo ergonomijo, velik informacijski zaslon z enostavno grafiko in dokaj skromnim naborom informacij.

Več kot sprejemljivo doplačilo    

Opel astra sports tourer je 1100 evrov dražja kot enako opremljena petvratna različica, kar je sprejemljivo doplačilo za daljši in prostornejši avto. Malce težje je sprejeti dejstvo, da so - tako kot tudi cene tekmecev - astrine cene v zadnji letih močno poskočile in je polna cena preskusne astre sports tourer z opremo GS 31.590 evrov. Z akcijskim in dodatnim popustom pri nakupu s financiranjem je cena 27.353 evrov, a kdor želi imeti avto opremljen tudi s sodobnimi asistenčnimi sistemi, mora doplačati vsaj 1500 evrov za skupek sistemov v paketu z oznako tehnologija, ki vsebuje tudi LED pixel žarometa z odlično svetilnostjo. 

Pod črto

Opel astra sports tourer izstopa s svojo dinamično obliko in zelo dobrimi voznimi lastnostmi, odlikuje se s prostornim prtljažnikom, ob doplačilu tudi z zelo dobro opremljenostjo z asistenčnimi sistemi in naprednima žarometoma.    

Všeč nam je  +

videz, preklop naslona zadnje klopi, prožen in živahen motor, varnostna oprema, zelo dobre vozne lastnosti

Ni nam všeč -

neuglajeno delovanje menjalnika

Tehnični podatki

Opel astra sports tourer 1.2 AT8 GS

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 1199  cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 464,2 cm, širina: 186  cm, višina: 147,2  cm, medosna razdalja: 273,2  cm, masa praznega vozila: 1376  kg, dovoljena skupna masa: 1900  kg, prtljažnik: 597 – 1634 l, posoda za gorivo: 52 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 6,5 l/100  km.
Cena: WAE S: 31.590 EUR
Menjalnik bi lahko deloval bolj uglajeno.

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.


 

Ključne besede


OpelTest avtaOpel astra STopel astra