Test: Nissan X-trail e-power e-4orce tekna+

Test

Stezosledec z elektrarno - Je X-trail z bencinsko elektrarno pod pokrovom motornega prostora še vedno uporaben cestni terenec?


Da Nissan pri zasledovanju zelenih ciljev in elektrifikaciji svoje prodajne palete ubira svojo pot, smo v Motoreviji že pisali - nazadnje ob preskusu qashqaija z nenavadnim “e-power” hibridnim sistemom. Nissanova bencinska elektrarna je na voljo tudi v za številko večjem X-trailu, kjer so mu z dodatnim električnim motorjem zadaj omogočili tudi štirikolesni pogon. S takšno zasnovo pri Nissanu nadomeščajo manjkajoči dizelski motor, ki je bil v cestnih terencih te velikosti odslej nepogrešljiv. Je X-trail z elektrarno pod pokrovom motornega prostora še vedno uporaben cestni terenec? 

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Odkar pri Nissanu ne ponujajo več velikega patrola, je X-trail njihov največji (cestni) terenec. Od qashqaija je daljši za več kot 20 cm, za 4 cm ima daljšo medosno razdaljo, za skoraj 10 cm je tudi višji. Karoserijski prirastek je dovolj velik, da je v X-trailu precej več prostora za potnike in prtljago - in da si za doplačilo 1100 evrov lahko omislite še dodatna (po velikosti bolj otroška) sedeža v tretji sedežni vrsti. Brez teh sedežev je v prtljažniku za 575 litrov prostora; nič izjemnega, a dovolj tudi za zahtevnejše družinske oziroma športne potrebe. Tudi sicer se v X-trailu sedi udobno in prostorno, zadaj tudi za izrazito visokorasle odrasle potnike. Široka zadnja vrata in skoraj 90-stopinjski kot odpiranja vrat močno olajšajo vstop do zadnje klopi.

V X-trailu je dovolj prostora za potnike in prtljago.

Čeprav si X-trail in qashqai delita platformo in veliko tehnike, sta si na pogled dovolj različna, da ju na cesti ne moremo zamenjati. V notranjosti je več podobnosti: tudi X-trail ima na sredini armaturne plošče prostostoječ zaslon multimedijske naprave in namesto klasičnih merilnikov digitalni zaslon, pri obeh pa smo pogrešali boljšo ločljivost prikazane slike, ki je pri tekmecih že kar običajna. 

Je pa X-trail s paketom opreme tekna+ zelo dobro opremljen avto - na seznamu doplačil ne ostane veliko dodatkov. Serijsko je vgrajen bogat paket asistenčnih sistemov pod oznako propilot, v katerem so tako radarski tempomat kot sistem za samodejno zaviranje in speljevanje v zastojih ter projekcijski sistem podatkov na vetrobransko steklo. 

Bencinski motor kot elektrarna

A glavna tehnična poslastica se skriva pod pokrovom motornega prostora. Gre za hibridni pogonski sistem, pri katerem bencinski motor služi kot generator električnega toka. X-trailov bencinski motor, ki nikoli neposredno ne poganja koles, je 1,5-litrski bencinski turbo trivaljnik s spremenljivim kompresijskim razmerjem. Za razliko od klasičnih bencinskih motorjev, pri katerih so ojnice batov neposredno povezane z ročično gredjo v bloku motorja, ima Nissanov motor namesto klasičnih ojnic veččlenkasti sistem vzvodov, ki prilagajajo gornjo točko gibanja batov, s tem pa spreminjajo kompresijo: od 8:1 pri visokih obremenitvah do 14:1 pri nizkih obremenitvah. S tem je motor - vsaj v teoriji - bolj učinkovit. Motor deluje le kot generator električne energije, s katero polni 2,1 kWh akumulator; ta z elektriko napaja oba električna sinhrona motorja, enega spredaj in enega zadaj. Ker kolesa poganjata le električna motorja, ima X-trail e-power le redukcijski menjalnik; če ne upoštevamo zvoka oziroma delovanja bencinskega motorja, se X-trail pelje kot električni avto, kar pomeni, da se na voznikove ukaze odziva hipno in učinkovito. Res pa je, da se bencinski motor kar dobro sliši - in da se je treba njegovega delovanja navaditi. Motor se namreč vklaplja, izklaplja, povečuje ali zmanjšuje motorne vrtljaje po logiki delovanja generatorja, ki ni vedno enaka voznikovim zahtevam. 
S svojima dvema pogonskima električnima motorjema je X-trail suvereno hiter avto; do 100 km/h pospeši v 7 sekundah, najvišja hitrost pa je omejena na 180 km/h. Kljub skoraj dvema tonama mase je X-trail kar živahen avto, tako pri pospeševanju z mesta kot pri prehitevanjih. 

X-trail ima na sredini armaturne plošče prostostoječ zaslon multimedijske naprave in namesto klasičnih merilnikov digitalni zaslon, pri obeh pa smo pogrešali boljšo ločljivost prikazane slike, ki je pri tekmecih že kar običajna. 


Takšna bencinska elektrarna pod pokrovom motornega prostora, ki naj bi vselej delovala v najbolj učinkovitem območju motornih vrtljajev, pa v resnici ni tako učinkovita, kot bi pričakovali. Naša povprečna poraba goriva med preskusom se je ustalila malce nad 8 l/100 km, kar je vendarle za odtenek preveč; podobno velika toyota RAV4 s klasičnim hibridnim sistemom je za najmanj liter bencina na 100 km varčnejša. 

Električno-odziven štirikolesni pogon

Velja pa pohvaliti Nissanov električni štirikolesni pogon, predvsem njegovo odzivnost in učinkovitost. Elektronika učinkovito deli navor med oba kolesna para, z zaviranjem koles pa tudi na posamično kolo; na zasneženi podlagi je X-trail vedno našel dovolj oprijema, da se je izvil iz spolzkih težav. Če je podlaga pod kolesi čvrsta in oprijemljiva, se X-trail v samodejnem načinu vozi večinoma s pogonom na prednji kolesi, sicer pa lahko voznik z vrtljivim gumbom med prednjima sedežema izbira med petimi voznimi programi - tudi takšnim za sneg. 

Elektronika učinkovito deli navor med oba kolesna para, z zaviranjem koles pa tudi na posamično kolo; na zasneženi podlagi je X-trail vedno našel dovolj oprijema, da se je izvil iz spolzkih težav.

Pod črto ..

Tako opremljen in motoriziran X-trail je na samem vrhu cenika in stane 48.568 evrov; glede na velikost in prostornost avta je takšna cenovna umestitev kar pričakovana. X-trail je na voljo tudi z 1,3-litrskim bencinskim motorjem in tudi s šibkejšim hibridnim pogonom, a le v tej različici ima tudi štirikolesni pogon. Kot tak je X-trail prijeten, uporaben in v vožnji suveren avto, nismo pa povsem prepričani, da je e-power hibridni sistem povsem učinkovito nadomestilo za dizelski motor …

Všeč nam je  +

prostorna potniška kabina, odziven pogon, učinkovit štirikolesni pogon

Ni nam všeč -

poraba goriva, dokaj visoka cena

Tehnični podatki

Nissan X-trail e-power e-4orce tekna+

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina 1497 cm3, največja moč: 116  kW (163 KM) pri 4600 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1800 vrt./min., električni sinhroni motor spredaj, največja moč: 150 kW (204 KM), električni sinhroni motor zadaj, največja moč: 100 kW (136 KM), največja sistemska moč 157 kW (213 KM), največji navor 525 Nm. Enostopenjski reduktorski menjalnik, štirikolesni pogon.
Mere in masa: dolžina: 468  cm, širina: 184  cm, višina: 172  cm, medosna razdalja: 270,5  cm, masa praznega vozila: 1951 kg, dovoljena skupna masa: 2345  kg, prtljažnik: 575 - 1396 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,5 l/100 km, izpust CO2: 146  g/km, poraba na testu: 8,1  l/100 km.
Cena: GA Adriatic: 48.548 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtaNissanNissan X-trailštirikolesni pogonhibridni pogonhibrid

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik