Pri nas najbolj prodajani Mercedesov cestni terenec je v svoji drugi generaciji še bolj logično, uporabno in temeljito povezal terensko suverenost razreda G in elegantno vozniško udobje ter dinamiko razreda C. Novi mercedes GLC se je znova izkazal kot eden najboljših, a tudi najdražjih avtomobilov v svojem razredu.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Ni presenečenje, da ima ob vseh Mercedesovih elektrificiranih štirivaljnih motorjih in razširjeni ponudbi zmogljivih priključnih hibridov, ki omogočajo kar 100 kilometrski doseg, prav model 220d 4matic v spletnem konfiguratorju še vedno pripeto zvezdico, ki označuje najbolj prodajano različico. Dvolitrski dizelski motor, ki je poganjal našega testnega GLC-ja je še vedno vzor prožnosti, uglajenosti in energetske učinkovitosti. Moč in navor podaja zvezno, suvereno in hkrati uglajeno, pri čemer odlično sodeluje z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja tako mehko, natančno in nezaznavno, da daje vtis vožnje z električnim pogonom. Ob tem je na strani dizla tudi ekonomika; dizelski GLC je v osnovi za 11.800 evrov cenejši od priključeno-hibridnega GLC-ja. Si je pa ta isti dizelski motor mogoče izbrati tudi v kombinaciji s 100-kilovatnim električnim motorjem v priključno hibridni različici GLC 300 de 4matic.
Energetska svoboda
Dizelski motor najbolj navduši z energetsko svobodo, ki jo električni mercedesi še dolgo ne bodo uspeli zagotoviti; z njim je 1000-kilometrski doseg nekaj povsem običajnega, varčni vozniki pa bodo povprečno porabo brez težav obdržali tudi pod šestimi litri goriva na 100 kilometrov. Ta dizelski stroj je opremljen z blagim hibridnim sistemom kombinirane električne naprave ISG (zaganjalnik-alterantor), ki z energijo oskrbuje vse sekundarne digitalne in električne porabnike ter klimatsko napravo, ob polni obremenitvi pa motorju pomaga s 17 kW dodatne moči in 200 Nm navora. Učinkovitost pogona je pri tem skoraj neobčutljiva na voznikove ali prometne zahteve; pri najvišji dovoljeni hitrosti na avtocesti se motor v 9. prestavi vrti z manj kot 1500 vrtljaji. Ko smo si privoščili drseče kilometre na makadamski gozdni cesti z vso podporo programa za terensko vožnjo ali pa dinamični veleslalom skozi ovinke v športnem pretikanju, se povprečna poraba goriva ni občutneje dvignila - poraba je zrasla le za slabega pol litra na 100 km. V primerjavi s 185 kg lažjo karavansko različico razreda C z enakim motorjem in pogonom na zadnji kolesi je testni GLC porabil vsega 0,4 litra več goriva na 100 kilometrov. Ob tem ne gre zanemariti, da tako opremljeni GLC s stalnim štirikolesnim pogonom tehta okrogli dve toni in da za seboj lahko vleče kar dve in pol toni težko prikolico - le 200 kg manj kot veliki Jeepov pickup gladiator.
G + C
Pri voznih lastnostih velja ponoviti to, kar smo zapisali v uvodu: novi GLC je na asfaltu še bližje natančni vodljivosti in lahkotnosti razreda C, na terenu pa je eden bolj pogumnih cestnih terencev prestižnega razreda. Nadzorna enota sistema za stabilnost in nadzor zdrsa, ki v terenskem programu zelo natančno razporeja navor na vsa štiri kolesa glede na stopnjo oprijema na posamezni osi oziroma celo na posameznem kolesu, je praktično enako zmogljiva oziroma natančna kot pri legendarnem terencu razreda G, le da se tukaj vozniku ni potrebno ukvarjati z diferencialnimi zaporami. Seveda GLC nima reduktorja in je od tal premalo oddaljen, da bi plezal preko skal, se pa z njim brez težav izkopljemo iz snega, prevozimo blatni kolovoz ali speljemo iz travnatega parkirišča, ki ga je razmočila poletna nevihta s točo. Nudi tudi izdatno pomoč pri pogledu neposredno pred avto, da voznika ne presneti kakšen kamen ali skriti drevesni štor. GLC se ne boji terena in zmore veliko več, kot pa mu bo pustil lastnik, ki je zanj odštel zajeten kup denarja.
Pri vožnji velja izpostaviti še odlično zvočno zatesnjenost kabine in motorja. Potniki bodo le v zgornjem območju vrtljajev morda slišali dizelski ropot motorja, sicer pa je vožnja gladka in tiha. GLC s podvozjem, počutjem za volanom in na zadnjih sedežih, blaženjem ter aktivno pomočjo vozniku ohranja letvico pričakovanj visoko in pri tem ne popušča tudi, ko zapelje z asfalta. Zato je eden najboljših, a tudi najdražjih v razredu.
Bi preskusili novega Mercedesa GLC na zahtevnem terenskem poligonu?
Tudi Mercedes GLC vam bo poleg še 70 drugih avtomobilov na voljo na Emil Frey dinamičnem avtosalonu, ki bo potekal od 2. do 4. junija v AMZS centru varne vožnje na Vranskem.
Več opreme za več evrov
Da gre za novo generacijo avtomobila, je najbolj očitno, ko sedemo za volan, kjer voznika pričaka najsodobnejše Mercedesovo digitalno okolje z dvema velikima zaslonoma (12,3 in 11,9 palcev) visoke ločljivosti. O bogastvu razmeroma preprosto nastavljivih podatkov na obeh zaslonih ne gre zgubljati besed. Številne digitalne storitve, tudi aktualna vremenska napoved, je podprta s širokopasovno mobilno povezavo. Avto vozniku in potnikom zagotavlja celovito komunikacijsko podporo ter odlično navigacijo, ki pri načrtovanju in vodenju upošteva tudi aktualne prometne informacije. Pri digitalizaciji kabine nas je zmotilo le to, da so drsniki na volanu v MBUX vmesnika manj natančni kot prej. Pa tudi pri glasovnem vmesniku nismo zaznali kakšnega očitnega napredka, če odzivnost in odgovore “Hey mercedes!” primerjamo s “Hey Google!” iz nekaterih drugih avtomobilov.
Še bolj kot digitalizacija navduši delovanje vgrajenih varnostnih sistemov, ki nosijo oznako FAP5, kar pomeni, da so enako zmogljivi, natančni in dosledni kot tisti, vgrajeni v tehnološkega zastavonošo znamke - razred S. A ceno takšne prepričljivosti in doslednosti pri asistenčnih sistemih na koncu plača kupec; tudi pri tako visoki začetni ceni avta je na primer treba še vedno doplačati 2808 evrov za aktivni radarski tempomat (v paketu s sistemom za zaščito pri naletu s strani) ali pa kar 4600 evrov za stilski športni paket zunanjosti AMG line, ki razen večjih kolutov prednjih zavor nič ne doprinese nič k boljšim voznim lastnostim. Že res, da je v drugi generaciji tudi daljši spisek serijske opreme, a to vendarle ne spremeni dejstva, da je k osnovi ceni za nekatere samoumevne dodatke, ki jih voznik v avtu visokega razreda pričakuje, potrebno zapraviti še vsaj 10 tisočakov.
Drugo kritiko pa si GLC zasluži za določene uporabljene materiale v kabini. To, kar je AMZS test kakovosti, ki je bil opravljen v sodelovanju z ostalimi evropskimi avtomobilskimi klubi, ugotovil pri novem razredu C, delno velja tudi za testnega GLC. Predvsem spodnje obloge sredinskega konzole, vključno z črno sijočo lakirno površino, niso na ravni visokega razreda, ker sem in tja na dotik malce preveč “diha.” Podobno velja za kakovost notranjih oblog spodnjega dela vrat.
Prostornejši
Z zunanjim videzom in merskimi gabariti GLC na prvi pogled ne daje vtis avtomobila nove generacije. 5,8 dodatnih centimetrov v skupni dolžini in poldrugi centimeter daljša medosna razdalja sta za oko neopazna dodatka. Se pa poznata pri počutju na zadnji klopi in tudi v prtljažniku, ki je presegel mejo 600 litrov. GLC je prostornejši in tudi aerodinamično bolj učinkovit. Ob tem velja izpostaviti še več kot pol tone nosilnosti (550 kg) in vlečno kljuko, ki jo je mogoče poleg prej omenjene vlečne moči obremeniti še s 100 kg vertikalne obremenitve. To pomeni, da je GLC sposoben nad vlečno kljuko peljati nosilec in na njem tri električna kolesa.
Pod črto …
Novi mercedes GLC je z odličnim dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom vozniško izjemno uglajen, varen in udoben avto. Zvezda je imela vedno svojo ceno, zaskrbljujoče pa je, da je pogonsko eden najbolj prepričljivih modelov z dizelskim motorjem kljub visoki ceni še vedno eden najcenejših v ponudbi razreda GLC.
Všeč nam je +
elegantna oblika, uglajen in prožen motor, poraba oziroma doseg, odlične vozne in terenske lastnosti, zmogljivosti in udobje, vlečna zmogljivost, kakovostna izdelava
Ni nam všeč -
odzivnost drsnikov na volanu, doplačilo za aktivni tempomat
Tehnični podatki
Mercedes GLC 220d 4matic
Motor in prenos moči: | dizelski, turbo štirivaljni motor, prostornina: 1993 cm3, največja moč: 145 kW (197 KM) pri 3600 vrt./min, največji navor: 440 Nm pri 1800 vrt./min. Blagi hibridni pogon: integrirani zaganjalnik-alternator (ISG): 17 kW in 200 Nm. Stalni štirikolesni pogon, 9-stopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | 471,6 cm, širina: 192 cm, višina: 164 cm, medosna razdalja: 288,8 cm, masa praznega vozila: 2000 kg, dovoljena skupna masa: 2550 kg, prtljažnik: od 620 do 1680 l, posoda za gorivo: 62 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 219 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8 s, normna povprečna poraba goriva: 5,3 l/100km, izpust CO2: 139 g/km, poraba na testu: 6,3 l/100 km |
Cena: | Star Import: 68.100 EUR |