Nova generacija razreda C, enega najbolj uspešnih mercedesov vseh časov, znova dokazuje, da eleganca, združena s praktičnostjo klasičnega karavana in učinkovitostjo dizelskega motorja še vedno ponuja prvovrstno mobilnost.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 5/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Avto že na prvi pogled naredi izjemno prepričljiv vtis. Ne glede na to, iz katerega kota ga človek zagleda oziroma gleda, je avto videti zares elegantno. Mercedes oblikovanje brez ostrih prehodov med karoserijskimi površinami imenuje čutna čistost. V čutnost se ne bomo spuščali, lažje pa ocenimo čistost, saj ta karavan ponuja enega najnižjih koeficientov zračnega upora (0,27) v svojem razredu. To se seveda neposredno odraža v njegovi energetski učinkovitosti in potovalnem udobju.
Mladosten, a dozorel
Z novim oblikovnim pristopom je Mercedesu uspelo klasičnim karoserijskim oblikam vdahniti mladostno eleganco in dinamiko, ob tem pa še nadgraditi uporabnost. V današnjem digitalnem svetu pritegniti pozornost mlajših, ki ne dajo veliko na tradicijo, je kar uspeh, novemu razredu C pa to še toliko bolj uspeva, če je opremljen s športnim paketom AMG line. Paket 19-palčnih platišč, dodatnih zračnih usmerjevalnikov, z zvezdnatim vzorcem posute maske, usnjenih dodatkov v kabini, ambientalne LED osvetlitve v 64 barvah in drugo okrasje stane 3142 evrov.
Večji, a prostorsko še vedno povprečen
Z vidika uporabnosti je pomembneje, da je notranjost prostornejša, kot je bila. Karavan je v dolžino v primerjavi s predhodnikom pridobil slabih 5 centimetrov, za dva in pol centimetra pa je daljša medosna razdalja, ki doseže prepričljivih 286,5 cm. Kljub temu se na zadnji klopi še vedno ne sedi prav razkošno. Prostora je sicer več kot prej, a le za potnike povprečne višine. Zadaj je občutek še vedno malce utesnjen. So pa tudi sedeži zadnje klopi, deljive v razmerju 40:20:40, zelo udobni. Vzorno dostopna so tudi isofix sidrišča za pritrjevanje otroških varnostnih sedežev.
Spredaj se sedi zelo nizko, a vozniški položaj je odličen tudi zaradi izdatnih nastavitev sedeža in volana. Pohvalo si nedvomno zasluži ravno prav velik volan, ki se odlično poda v roke.
Prtljažnik ni največji v razredu, a s 490 litri dovolj prostoren, predvsem pa lahko dostopen in vzorno urejen oziroma organiziran. Prtljažna vrata dviga in spušča elektrika, praktičnost povečuje nizko postavljen rob, da prtljage ni treba dvigati visoko. Karavan izstopa še s kar 585 kilogrami nosilnosti, piko na i široki uporabnosti pa postavlja s suvereno vlečno močjo - do 1,8 tone težko prikolico lahko vleče za seboj.
Po vzoru najboljšega, a …
Novi razred C blesti z avtomobilsko pametjo oziroma digitalno sodobnostjo ter informacijsko podporo. Pri aktivnih varnostnih vozniških pripomočkih, osupljivo natančnih digitalnih žarometih visoke ločljivosti, podajanju navigacijskih napotkov in upravljanju s sistemi, ki skrbijo za udobje in komunikacijo, se zgleduje po razredu S. Nanj spominja že arhitektura preproste, a ergonomsko dodelane armaturne plošče z velikima in odzivnima zaslonoma visoke ločljivosti, ki ju voznik zelo enostavno upravlja z majhnima drsnikoma na volanu. Pohvalimo še slovenske izbirnike in ohranitev bližnjic za nastavitev voznih programov, ogrevanja ogledal, glasnosti glasbe …
Ob vsej prvovrstnosti umetne inteligence se zdi skoraj neverjetno, da mercedes za 66 tisočakov, ki se zna celo pogovarjati, nima serijsko vgrajenega aktivnega tempomata. Zanj je ob relativno bogatem paketu serijske opreme treba dodati kar 3290 evrov, kolikor stane sicer razširjen paket vozniških pomočnikov. Šele z njim voznik mercedesa razreda C dobi tako učinkovito vozniško pomoč, kot jo ponuja novi razred S.
Na cesti blesti
Nobenih odprtih vprašanj ali dvomov pa mercedes razred C ne pušča na cesti. Športno podvozje je odlično uravnoteženo in kljub svoji čvrstosti še vedno zagotavlja zavidljivo raven udobja. Vožnja je izredno lahkotna in natančna. Avto se odlično drži ceste: blesti med ovinki in na avtocesti, kjer izstopa z odlično smerno stabilnostjo. Kdor želi še več vozniške dinamike, ima v novem razredu C na voljo še štirikolesni pogon ali krmiljeni zadnji kolesi, kar skupaj s prilagodljivim blaženjem stane 2376 evrov. To še poveča zelo dobro okretnost avtomobila oziroma obračalni krog zmanjša za skoraj pol metra.
Dizelski biser, vrhunski menjalnik in učinkovitost brez vtičnic
K prvovrstni vozniški izkušnji pomembno prispevata še odličen dizelski štirivaljnik in izjemno uglajen 9-stopenjski samodejni menjalnik. Ne moremo se sprijazniti z mislijo, da morda morda čez deset let v takem karavanu ne bo mogoče uživati v prožnosti, učinkovitosti in mobilnostni svobodi tako dobrega dizelskega motorja. Vseh 440 Nm navora je na voljo že pri 1800 vrtljajih: avto suvereno pospešuje in 100 km/h doseže v vsega 7,4 sekunde. Ob tem 1,8 tone težak avto, ki s hitrostjo lahko krepko preseže 200 km/h, na 100 kilometrski razdalji v poprečju porabi le 5,9 litra plinskega olja. Pri križarjenju na daljših razdaljah se poraba spusti celo pod 5 l/100 km. Nekaj k temu zagotovo pripomore tudi blagi hibridni sistem EQ boost: to je prvi Mercedesov dizelski motor z 48-voltno napeljavo in kombinirano električno napravo ISG. Ta motorju pomaga z dodatnimi 15 kW in z elektriko oskrbuje večje sekundarne porabnike ter ob zaviranju energijo pojemka pretvarja v elektriko. Kdor ceni udobje, se veliko vozi in svoje svobode ni pripravljen prilagajati vtičnicam, bo v takem mercedesu našel odličnega spremljevalca svoje mobilnosti - brez ekološke slabe vesti.
Pod črto
Novi razred C je postavil kar nekaj mejnikov učinkovitosti, varnosti in tudi oblikovanja, hkrati pa med vsemi mercedesi predstavlja najboljše razmerje med ceno in tehnologijo oziroma vsebino - brez omejevanja svobode ali vozniških užitkov.
Všeč nam je +
všečna oblika, varčen in prožen motor, odlične vozne lastnosti, zmogljivosti in udobje, digitalne veščine, kakovostna izdelava
Ni nam všeč -
utesnjeno počutje na sedežih zadaj, doplačilo za aktivni tempomat
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1993 cm3, največja moč: 147 kW (200 KM) pri 4200 vrt./min, največji navor: 440 Nm pri 1800 vrt./min. Integrirana električna naprava ISG (zaganjalnik - generator) moč: 15 kW (20 KM), največji navor: 200 Nm. Pogon zadaj, samodejni 9-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | 479,3 cm, širina: 182 cm, višina: 145,5 cm, medosna razdalja: 286,5 cm, masa praznega vozila: 1815 kg, dovoljena skupna masa: 2400 kg, prtljažnik: 490 - 1510 l, posoda za gorivo: 66 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 242 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 140 g/km, poraba na testu: 5,9 l/100 km. |
Cena: | Autocommerce: 52.900 EUR |