Test: Toyota corolla cross 2.0 HSD e-CVT AWD-i executive

Test

Na drugi pogled - pod pločevino se skrivajo odlična hibridna tehnika, družinsko uporabna prostornost in - presenetljivo - veliko vozniških užitkov …


Toyotina corolla cross morda na pogled res ni najbolj razburljiv avto, a pod njeno pločevino se skrivajo odlična hibridna tehnika, družinsko uporabna prostornost in - presenetljivo - veliko vozniških užitkov … 

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Da je corolla cross cestno-terenska različica Toyotinega najuspešnejšega modela corolle, Japonci ne skrivajo. Še več; s takšnim poimenovanjem želijo očitno unovčiti sloves, ki ga ima corolla po celem svetu, zato corolla cross spada med redke zares globalne cestne terence, ki so naprodaj na vseh celinah. V Evropo je corolla cross prišla z manjšo zamudo, a vseeno pravočasno, da bo izkoristila evropsko lakoto po cestnih terencih - pa še lepo zapolnjuje praznino med manjšim CH-R in večjim RAV 4

446 centimetrov dolga corolla cross tudi po merah lepo zapolni luknjo med C-HR in RAV 4.

Visoka corolla z družinsko uporabnostjo

446 centimetrov dolga corolla cross tudi po merah lepo zapolni luknjo med C-HR in RAV 4; čeprav je za 14 cm krajša od RAV 4 in ima enako medosno razdaljo kot CH-R, v notranjosti ponuja precej več prostora na zadnji klopi tako za kolena kot za glave kot kombilimuzinska corolla , 414-litrski prtljažnik pa bolj kot z litri zadovolji z enostavno dostopnostjo. Ob naprej prekucnjenem naslonjalu zadnje klopi v corolli cross dobimo 1333 litrov uporabnega prtljažnega prostora. Zaradi dodatnega električnega motorja med zadnjima kolesoma je prtljažnik za nekaj litrov plitkejši kot v različici s pogonom le na prednji kolesi. 

Racionalna notranjost

V notranjosti corolla cross sledi Toyotini pragmatičnosti. Le težko bi obliko in materiale corolline kabine in armaturne plošče označili za prestižne ali razkošne, brez težav pa za funkcionalne; kdor je že kdaj vozil kakšno od novodobnih toyot, se bo v corolli cross takoj počutil domače - ne glede na malce nepregledne grafike digitalnih merilnikov in nekaj razmetanih arhaičnih preklopnih in potisnih stikal ter gumbov ali zaradi posodobljenega, pa vseeno premalo zmogljivega ali odzivnega  uporabniškega vmesnika. A v corolli cross vse deluje kot mora, položaj za volanom je udoben, prednja sedeža ponujata dovolj opore, iz avta se dobro vidi, kakovost izdelave je značilno dosledna.  

414-litrski prtljažnik bolj kot z litri zadovolji z enostavno dostopnostjo.

Hibridna učinkovitost

Pri Toyoti nenehno izpolnjujejo svoj že dobro uveljavljen in učinkovit hibridni pogon. V preskusni corolli cross je bil vgrajen močnejši od obeh hibridnih sklopov; sestavljajo ga 2-litrski štirivaljnik s 112 kW, dva električna motorja (prednji s 83 kW, zadnji s 30 kW), generator, planetno gonilo v vlogi eCVT menjalnika in litij-ionski akumulatorski sklop s 4,08 kWh. Sistemska moč znaša 145 kW in zadostuje za pospešek do 100 km/h v 7,6 sekunde ter za elektronsko omejeno najvišjo hitrost 180 km/h. Bolj kot s zmogljivostmi pogonski sklop navduši z dobro odzivnostjo, pa tudi značilni visoki vrtljaji motorja pri polnem pospeševanju so v corolli cross malce manj moteči kot v starejših Toyotinih hibridih. Z izpopolnjevanjem posameznih elementov so pri Toyoti dosegli še večjo učinkovitost pogona; večji delež vožnje na elektriko prinese manjšo porabo goriva, ki se je na našem preskusu gibala med 4,6 in 6,2 l/100 km. Jasno, corolla cross je še vedno najbolj varčna v mestnem okolju in najmanj na avtocestah, a testno povprečje 5,2 l/100 km je za družinskega cestnega terenca dober rezultat

Corolla cross ni športni avto, a ponuja zelo natančno vodljivost in živahno okretnost, predvsem pa zelo naraven občutek na volanskem obroču.

Vozniško presenečenje

Če je pogonska učinkovitost hibridne corolle cross nekako pričakovana, pa so za manjše presenečenje poskrbele zelo dobre vozne lastnosti avtomobila. Corolla cross ni športni avto, a ponuja zelo natančno vodljivost in živahno okretnost, predvsem pa zelo naraven občutek na volanskem obroču. Kot zanimivost lahko zapišem, da je na preskusu finalistov nedavnega izbora Slovenski avto leta 2023 med stožci in ovinki AMZS centra varne vožnje na Vranskem prav corolla cross pustila daleč najboljši vtis … K predvidljivim in lahkotno obvladljivim voznim lastnostim velja dodati še uravnoteženo vzmetenje, ki zelo učinkovito gladi cestne neravnine in luknje. 
Preskusna corolla cross je imela še drugi električni motor med obema zadnjima kolesoma - s tem pa tudi štirikolesni pogon. A od takšne zasnove ne smete pričakovati preveč. Zaradi skromne moči drugega elektromotorja takšen pogon ne omogoča zahtevnejših terenskih voznih podvigov: lahko služi kot pomoč pri speljevanju na spolzkih podlagah, kaj dosti več pa ne. Celo pri odločnem speljevanju na mokrem in spolzkem asfaltu se ob izklopljenem sistemu za preprečevanje vrtenja koles v prazno prednji kolesi hitro zavrtita v prazno - kljub pogonu tudi na zadnji kolesi. 

Zaradi skromne moči drugega elektromotorja štirikolesni pogon corolle cross ne omogoča zahtevnejših terenskih voznih podvigov: lahko služi kot pomoč pri speljevanju na spolzkih podlagah, kaj dosti več pa ne.

Draginja

Dodaten električni motor oziroma električni štirikolesni pogon je torej že eden od dodatkov, ki se mu lahko odrečemo in ki malce zniža sicer precej visoko postavljeno ceno: za enako dobro opremljen avto s pogonom le na prednji kolesi je treba odšteti 2200 evrov manj. Ostali morebitni prihranki so odvisni od opremske lakote oziroma zahtevnosti: v najdražjem paketu opreme executive so vključeni tudi že usnje na sedežih, električna nastavitev prednjih sedežev, električno odpiranje prtljažnih vrat in še kaj. Vse skupaj stane 44.600 evrov. Ker je že v osnovnem paketu opreme luna vključena večina asistenčnih sistemov (tudi samodejno zaviranje pred oviro in radarski tempomat), tudi za 36.900 evrov dobite solidno opremljen avto, a še boljša je izbira paketa opreme style za 39.100 evrov, v katerem je nabor asistenčnih sistemov bogatejši še za prepoznavanje vozil v mrtvem kotu in prečni nadzor pri vzvratni vožnji. 

V najdražjem paketu opreme executive so vključeni tudi že usnje na sedežih, električna nastavitev prednjih sedežev, električno odpiranje prtljažnih vrat in še kaj. Vse skupaj stane 44.600 evrov.

Pod črto

S 44.600 evri se takšna corolla cross zelo visoko ceni - toliko je še par let nazaj stal večji RAV 4. A ker se z enako vnemo dražijo tudi tekmeci corolle cross, se je treba sprijazniti z novo cenovno realnostjo - in priznati, da corolla cross ponuja enega najbolj zaokroženih, pogonsko učinkovitih in tudi v vožnji prepričljivih cestnih terencev tega velikostnega razreda.  

Všeč nam je +

funkcionalna notranjost, zelo učinkovit hibridni pogon, lahkotna vodljivost, bogata oprema

Ni nam všeč -

visoka cena, neučinkovit štirikolesni pogon

Tehnični podatki 

Toyota corolla cross 2.0 HSD e-CVT AWD-i executive

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1987  cm3, največja moč: 112  kW (152 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 190 Nm pri 4000 vrt./min. Električni motor: 83  kW in 206 Nm, električni motor zadaj: 30 kW, 84 Nm,  litij-ionski akumulatorski sklop: 4,08 kWh. Največja sistemska moč pogona: 145 kW (197 KM). Štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik. 
Mere in masa: dolžina: 446 cm, širina: 182,5 cm, višina: 162  cm, medosna razdalja: 264 cm, masa praznega vozila: 1622 kg, dovoljena skupna masa: 2015 kg, prtljažnik: 414 - 1333 l, posoda za gorivo: 43 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,6  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,4 l/100  km, izpust CO2: 121 g/km, poraba na testu: 5,7  l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 44.600 EUR

Ključne besede


ToyotaHibridni avtoTest avtacestni terenecštirikolesni pogonhibridni pogonhibridToyota corolla cross