Za volanom: Toyota corolla cross

Za volanom

Celovitost - Pri Toyoti so se na predstavitvi corolle cross pohvalili še z najbolj celovito modelsko ponudbo cestnih terencev v vseh velikostnih razredih.


Toyotina corolla sodi med najbolj prepoznavna avtomobilska imena na svetu. Prvič v svoji 56-letni zgodovini je dobila karoserijo cestnega terenca. Bo corolli cross uspel preboj v vrh razreda?

Zanimivosti in dejstva: Najbolj celovita ponudba hibridnih cestnih terencev

Oglas
Oglas

Corolla cilja proti vrhu razreda ... 

Zgodovina Toyotinega najbolj uspešnega modela je precej impresivna, saj so jih od leta 1966 do danes naredili že več kot 50 milijonov. Corolla je v osnovi bila japonska različica golfa, ki pa se je med prvimi s svojimi pogonskimi in karoserijskimi prilagoditvami uveljavila kot globalna uspešnica. Prva v razredu je ponujala hibridni pogon, svojo karoserijsko celovitost pa sedaj dopolnjuje še z različico cross in se na trg prvič podaja tudi kot cestni terenec. Upad prodaje v razredu družinskih kombilimuzin, karavanov in limuzin naj bi corolla cross torej nadomestila v C segmentu cestnih terencev, ki še vedno vztrajno raste. V Bruslju, kjer domuje vseevropsko predstavništvo Toyote, so prepričani, da ima corolla cross vse, kar potrebuje za preboj proti vrhu najbolj konkurenčnega evropskega avtomobilske razreda kompaktnih oziroma srednje velikih cestnih terencev. Prepričani so da ima corolla cross dovolj adutov, s katerimi naj bi do leta 2025 v prej omenjenem razredu v Evropi dosegla 9-odstotni tržni delež, kar v praksi pomeni, da se bo v naslednjih treh letih po cestah stare celine vozilo že 400.000 croll cross. Poleg tega pa so se pri Toyoti na predstavitvi corolle cross pohvalili še z najbolj celovito modelsko ponudbo cestnih terencev s hibridnim pogonom v vseh velikostnih razredih. 
Sedežni položaj je ravno prav visok. Sediš višje, a počutiš se kot v povsem običajni corolli. Zadaj pa nimaš tistega občutka utesnjenosti kot v toyoti C-HR. Na zadnjih sedežih se tudi v primerjavi z običajno corollo v crossu sedi bolj udobno.

Po velikosti med med toyoti C-HR in RAV4

Ker je bila corolla vedno prisotna na vseh celinah, so tudi pri različici cross oblikovalci izbrali zelo univerzalni oblikovalski jezik, kar pomeni, da avto ni tako drzno oblikovan kot denimo manjša yaris cross in C-HR. Pravzaprav je corolla cross med vsemi novimi toyotami še najbolj dolgočasno oblikovana, a zato tudi relativno odporna na zob časa. No, še vedno je dovolj simpatično oblikovana, da bo z izgledom zadovoljila kar najširšo množico kupcev, tudi novih, ki so čakali na “terensko” corollo, ki naj bi nadomestila upad prodaje v nižjem srednjem razredu družinskih kombilimuzin, karavanov in limuzin. Še več, s corollo cross Japonci želijo v vrh najbolj konkurenčnega evropskega C razreda cestnih terencev. S svojimi 446 centimetri se po velikosti uvršča med toyoti C-HR in RAV4, s katerima si tudi deli karoserijsko platformo TNGA. Od prve je daljša za 6,5 cm, od druge krajša za 14 cm. Kljub enaki medosni razdalji (264 cm), kot jo ima model C-HR, kabina corolle cross zaradi 6,5 cm višje strešne linije daje prostornejši občutek. Je veliko bolj pregledna in svetla. Sploh na zadnjih sedežih je počutje občutno boljše kot v modelu C-HR. Sprednja žarometa nekoliko spominjata na Suzukijevega S-crossa. Na novinarski konferenci je glavni inženir nekoliko doumno odgovoril na vprašanje, ali se sodelovanje Toyote in Suzukija odraža tudi v novi corolli. Na kratko je odgovoril, da ima corolla povsem drug pogonski sklop oblikovne podobnosti sprednjega dela pa je diplomatsko preslišal. Medosna razdalja je sicer pri corolli cross za 4 cm daljša kot v prej omenjen Suzukijevem križancu. 

V tehnološkem paketu Toyota safety sense so občutno so občutno izboljšali tudi prepoznavo prometnih znakov, posredovanja sistema za nadzor smeri pa so veliko bolj natančna in uglajena.


Tako kot zunanja podoba tudi notranjost ni oblikovno prav nič razburljiva. Uporabili so dobre materiale in na prvi vtis je tudi kakovost izdelave boljša kot v RAV4. Prtljažnik s 436 litri prostornine ni razredni presežek, je pa občutno večji in bolj primeren za družine kot v kombilimuzinski corolli ali yarisu cross. Glavna novost pri zasnovi armaturne plošče so prilagodljivi digitalni merilniki na 12,3 palčnem zaslonu, informacije so prvič na voljo tudi v slovenščini. Pri digitalnih veščinah velja izpostaviti še nov 10,5-palčni osrednji zaslon z večjo procesorsko močjo, slovenskimi izbirniki in možnostjo posodobitve programske opreme na daljavo. 
Corolla cross je digitalno napreden avto, kar se pozna tudi pri umetni inteligenci, ki vozniku pomaga voziti varneje. Precej celovit nabor varnostne tehnologije TSS so ob pomoči zmogljivejšega radarja in kamere dopolnili še z novimi sistemi. Corolla cross pomaga preprečiti čelno trčenje in trčenje v križiščih ter opozarja na nevarnosti z boka. Med novostmi je še samodejno zaustavljanje v sili, če se voznik nenadoma preneha odzivati za volanom. 

Corolla cross tudi nima terenskega trail voznega programa in ni prav nič robustna. 

Dobro uravnoteženo podvozje poskrbi, da je corolla cross med ovinki bolj dinamična kot na pogled. Voznim lastnostim ni kaj očitati, v zakup pa je treba vzeti dejstvo, da corolla cross ni prav nič terenska. Od tal je oddaljena le dobrih 16 centimetrov, opcijski električni štirikolesni pogon AWD-i - električni motor za pogon zadnjih koles zmore 30,6 kW in 84 Nm navora - pa je namenjen predvsem bolj dinamični in varni vožnji v različnih vremenskih razmerah na cesti. 

Poraba goriva: brez težav pod 5 litrov na 100 km

Inženirji so znova posodobili hibridni pogon. Najnovejša med corollami ima 5. generacijo pogona, ki ima nov litij-ionski pogonski akumulatorski sklop. Ta je kar 40 odstotkov lažji in 14 odstotkov zmogljivejši. Dvolitrski bencinski motor in elektromotor, podprt z zmogljivejšim energetskim zalogovnikom, ponujata 146 kW sistemske moči. Poskrbeli so še za odzivnejše delovanje celotnega pogonskega sklopa vključno s preverjenim planetnim gonilom oziroma eCVT samodejnim menjalnikom. Do 100 km/h avto pospeši v 8,1 sekunde, kar glede na moč ni presežek, ob dobrih zmogljivostih pa ohranja nadpovprečno varčnost. Na zavitih cestah v okolici Barcelone smo porabo brez težav ohranjali krepko pod šestimi litri goriva na 100 km. Pozneje bo avto na voljo še z manjšim 1,8-litrskim bencinskim motorjem, ki bo ponujal 103 kW sistemske moči. 

Pravzaprav je corolla cross med vsemi novimi toyotami še najbolj dolgočasno oblikovana, a zato tudi relativno odporna na zob časa. No, še vedno je dovolj simpatično oblikovana, da bo z izgledom zadovoljila kar najširšo množico kupcev, tudi novih, ki so čakali na “terensko” corollo.
Oglas
Oglas

Pod črto … 

V osnovi je za varnostno dobro opremljeno, digitalno sodobno in varčno corollo cross s skoraj 200 “konji” treba pri nas pripraviti najmanj 32.900 evrov, kar je v povprečju za 10 odstotkov višja vstopna cena od tekmecev. A corolla cross že v osnovni opremi ponuja celovit varnostni paket, samodejni menjalnik in najmočnejši, a varčen hibridni pogon z desetletnim jamstvom. 

Družinsko uporaben prtljažnik.

Nova toyota corolla cross

- 446 cm dolg cestni terenec
- 436-litrski prtljažnik 
- hibridni pogon 5. generacije z novim akumulatorskim sklopom 
- dvolitrski bencinski motor in elektromotor: 146 kW sistemske moči
- električni AWD-i štirikolesni pogon
- novi digitalni merilniki s slovenskimi meniji
- že naprodaj v Sloveniji za najmanj 32.900 evrov

 

Ključne besede


Za volanomToyotaHibridni avtohibridni pogonToyota corolla cross