Test: Ford galaxy V-line 2,5 duratec hybrid 140 kW FHEV

Test

Hibridni galaktik - eden poslednjih enoprostornežev, ki ob pomoči elektrike, a brez iskanja vtičnice družini ponuja eno najbolj praktičnih rešitev mobilnosti.



Fordov galaktično velik družinski sedemsedežni enoprostornež se kljub sodobnemu hibridnemu pogonu pelje na parkirišče avtomobilsko zgodovine. Kdor ceni njegove odlične vozne lastnosti in res potrebuje uporaben sedežni tloris v treh vrstah ali velikanski prtljažnik, bo v energetsko učinkovitem galaxyju med ovinki užival bolj kot v vsakem potniškem kombiju - zato hitro ponj, saj so mu šteti dnevi! 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Nedavno smo se na testu hibridnega Fordovega S-maxa ob navdušenju spričo razkošja uporabnega prostora, pa odlične preglednosti in dinamičnih voznih lastnosti čudili fenomenu avtomobilskih tredov, ki so povsem povozili klasično oblikovane enoprostorneže. Nerazumljivo je, da je tako uporaben avto praktično čez noč izginil iz ponudbe. Že res, da so vse bolj opremljeni, varni in udobni potniški kombiji začeli prevzemati naloge osebne mobilnosti velikih družin, a ko v takšnem enoprostornežu, kot je galaxy, za seboj suvereno pustiš prvi niz ovinkov, je hitro jasno, da noben potniški kombi ne zmore ponuditi podobnih voznih lastnosti, galaxy pa z izjemo bočnih drsnih vrat skoraj toliko uporabnosti, prilagodljivosti in celo prostora kot včina kratkih L1 potovalnih kombijev. Za lažjo predstavo: sedemsedežni galaxy je vsega 12 cm krajši od Fordovega potniškega kombija tourneo custom active 2.0 TDCi, a na 100 kilometrov galaxyjev hibridni pogon porabi kar 1,7 litra manj goriva in zmore za seboj vleči 410 kg težjo prikolico (1,51 t) kot dizelski družinski kombi s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. 

Galaxy je ob malenkost nižjem in krajšem S-maxu še edini velik klasični enoprostornež na trgu …

Galaksija prostora

V galaxyju se bo brez težav peljalo 7 odraslih potnikov, ob tem pa bo ostalo še dobrih 300 litrov prtljažnega prostora. Tega cestni terenci, tudi največji, pač ne ne zmorejo ponuditi, tudi veliki Fordov explorer ne, pa čeprav v dolžino meri več kot 5 metrov. Poleg tega sta šesti in sedmi sedež v galaxyju del serijske opreme, ki prepriča z uporabnostjo, saj je dostop v tretjo sedežno vrsto razmeroma udoben. Res je, da tzadaj udobje sedenja ni tako prepričljivo kot v srednji vrsti, a prostora za noge je občutno več kot v sedemsedežnih križancih ali cestnih terencih. Dodatna sedeža v galaxyju sta torej odlična rešitev občasnih prevoznih zagat – še zlasti zato, ker ju lahko preprosto zložimo v ravna prtljažna tla, če ju ne rabimo. 

Pri 5-sedežnem tlorisu galaxy ponuja galaksijo prostora in srednjo vrsto s tremi posamičnimi sedeži, na katere je brez težav mogoče v isofix sidrišča namestiti tri otroške varnostne sedeže. Ob vsem tem ostane še ogromen prtljažnik, ki do prekrivnega zastora ponuja 700 litrov prostornine, do stropa pa kar 1206 litrov, a v tem primeru je potrebno namestiti tudi mrežasto zaščitno pregrado med sedeži in prtljažnikom. Je pa prtljažnik še toliko bolj uporaben zaradi velikih vrat in predvsem nizko postavljenega nakladalnega roba. Fordovi oblikovalci v kabini niso pozabili niti na mizici na hrbtišču voznikovega in sovoznikovega sedeža, pa senčne zastore na velikih bočnih steklih ter 230-voltno vtičnico. Galaxy je ob malenkost nižjem in krajšem S-maxu še edini velik klasični enoprostornež na trgu …

Počutje v kabini je odlično zaradi velikih steklenih površin, svetlobe in preglednosti na vse strani. Svoje doda tudi velika panoramska streha z električno pomičnim senčnikom, za katero pa je potrebno dodati poldrugega tisočaka. 

Varčen pogon

Vsesplošno uporabnost v galaxyju podčrtuje hibridni pogonski sklop, ki je pravzaprav tudi najbolj sodoben element tega avtomobila. Gre za električno samooskrbni oziroma polni hibridni sistem, ki z eCVT menjalnikom in zavezništvom 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnega motorja ter električnega motorja z 1,1 kWh električno shrambo, po odzivnosti in učinkovitosti močno spominja na Toyotine hibride. S 140 kW sistemske moči in 200 Nm navora ta hibrid ni tako odziven kot nekdanji dvolitrski dizel s 400 Nm navora, je pa varčnejši in predvsem vozniško povsem nezahteven. Na testu smo se vozili precej dinamično in tudi po avtocesti potovali v visokem tempu, a s povprečno porabo brez težav ostali pod mejo sedmih litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. S tem pogonom je galaxy še vedno sodoben avto za nove čase, zato je res škoda, da se poslavlja s cest. 

Pri 5-sedežnem tlorisu galaxy ponuja galaksijo prostora in srednjo vrsto s tremi posamičnimi sedeži, na katere je brez težav mogoče v isofix sidrišča namestiti tri otroške varnostne sedeže. Ob vsem tem ostane še ogromen prtljažnik, ki do prekrivnega zastora ponuja 700 litrov prostornine, do stropa pa kar 1206 litrov.

Analogno-digitalno okolje stare šole

Leta se galaxyju najbolj poznajo v precej analogno-digitalni zasnovi voznikovega delovnega prostora in komunikacijskih veščinah osrednjega zaslona, ki seveda ne ponuja podatkovnega bogastva najnovejšega Fordovega vmesnika sync 4. A vsa stikala, ki jih ni malo, so postavljena po načrtu dobre vozniške ergonomije in dosegljiva brez umika pogleda s ceste. 
Vožnja je vselej udobna in lahkotna, le športnosti ne smete pričakovati. Je pa avto odlično vodljiv in smerno stabilnejši od večine potovalnih kombijev. Ima zelo dobro uravnoteženo vzmetenje, ki uspešno kroti karoserijska nihanja, hkrati pa lepo blaži neravnine. 

Veliko avtomobila za ta denar, če …

… galaxyja izberete z malce racionalnejšim pristopom glede doplačil. Tako izdatno opremljenega, kot je bil testni, sploh ne morete več naročiti, saj je najvišja raven opreme V-line umaknjena s cenika. Testni avto je bil opremljen z 2320 evrov vrednim poslovnim paketom, ki je poleg navigacije vključeval tudi popoln paket aktivne varnosti. Z njim je galaxy tudi po podpori vozniku povsem sodoben avto. Upoštevajoč tovrstno doplačilo za manj kot 45 tisočakov dobite vozniško izvrsten, pogonsko učinkovit in prostorsko nadpovprečen družinski avto. 

Pod črto …

Fordov galaxy s hibridnim pogonom je eden poslednjih enoprostornežev, ki ob pomoči elektrike, a brez iskanja vtičnice družini ponuja eno najbolj praktičnih rešitev mobilnosti za vsak dan in za dolge poti. Kot tak je poslednji galaktik svojega časa. 

Všeč nam je +

prostorna notranjost, velik prtljažnik, sedem sedežev, učinkovit pogon, zmerna poraba goriva, udobno vzmetenje, veliko avtomobila za ta denar

Ni nam všeč -

ostarel uporabniški vmesnik, drago doplačilo paketa varnostno opreme

Leta se galaxyju najbolj poznajo v precej analogno-digitalni zasnovi voznikovega delovnega prostora.

Tehnični podatki

Ford galaxy V-line 2,5 duratec hybrid 140 kW FHEV

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 2488 cm³, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5500 vrt./min.; električni motor: največja moč: 98 kW (133 KM); litij-ionski akumulator zmogljivosti 1,1 kWh; sistemska moč hibridnega pogona: 140 kW (190 KM), največji navor: 200 Nm. Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski eCVT samodejni menjalnik. 
Mere in masa: dolžina: 485,3 cm, širina: 191,6  cm, višina: 177 cm, medosna razdalja: 285  cm, masa praznega vozila: 1978 kg, dovoljena skupna masa: 2595 kg, prtljažnik: 300 – 700 – 2339 l, posoda za gorivo: 65 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,6 l na 100 km, izpust CO2: 149 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km.
Cena: Ford Summit motors: 47.960 EUR
Glaksija prostora.

Ključne besede


FordHibridni avtoTest avtahibridni pogonhibridenoprostornežford galaxy