Test: Honda civic 2.0 i-MMD hibrid sport

Test

Hibridna stava - S stavo na hibridni pogon so pri Hondi veliko tvegali, a novi civic upraviči prav vsa pričakovanja


Deset generacij je Honda gradila ugled civica z dobrimi (bencinskimi) motorji in odličnimi voznimi lastnostmi, zato smo privzdignili obrvi, ko je novi civic na ceste zapeljal le s hibridnim pogonom in omejitvijo največje hitrosti na 180 km/h. Je to sploh še civic? 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Oglas
Oglas

11. generacija civica dokazuje Hondino doslednost in vztrajnost, pa tudi prodajno uspešnost; ni veliko avtomobilov na trgu, ki se lahko pohvalijo s takšno tradicijo, še manj pa je takšnih, ki bi se desetletja uspešno upirali trendom in šli bolj ali manj po svoji poti. Tudi zato je novi civic spet videti malce samosvoje in tudi zato v njem najdemo tehniko, ki je ni v avtih nobene druge znamke. 

Med razredoma

Če ostanemo pri obliki; čeprav je novi civic tehnično gledano še vedno petvratna kombilimuzina, je zaradi poševno prirezanega zadnjega dela videti bolj limuzinsko kot večina petvratnih avtov tega razreda. V primerjavi s predhodnikom je še nekaj nižji (pa tudi nekaj centimetrov daljši in širši) in se vizualno še bolj upira trendu križancev in cestnih terencev; novi civic na cesti stoji nizko in široko - ter še bolj športno-elegantno kot doslej.

Novi civic s svojimi 455 cm dolžine spada nekako na sredino med klasične kombilimuzine nižjega srednjega razreda in limuzine srednjega razreda oziroma - med VW golfa in VW passata.

Zmerna digitalizacija - in uporabnost

V civica sedemo precej nizko in globoko; ko smo enkrat za volanom, je počutje zelo dobro, preglednost na vse strani presenetljivo dobra, ergonomija pa po Hondino dosledna. Merilniki pred nami so digitalni (a s klasično okroglo grafiko), zaslon multimedijske naprave nevsiljivo štrli iz sredine armaturne plošče, namesto ročice menjalnika ima civic po vzoru na ostale novejše honde stikala. Vse je priročno na dosegu vključno s klasičnimi stikali in gumbi klimatske naprave, pohvale si zaslužijo tudi natančna izdelava in solidni vgrajeni materiali. 

Premišljena digitalnost in kakovostna izdelava.

Veliko prostora - za potnike in prtljago

Ob kar 273-centimetrski medosni razdalji v civicu ni težav s prostorom; zadaj ga je dovolj tako za kolena kot zaradi nizkega sedenja za glave, prtljažnik pa si sploh zasluži dvignjen palec: tistih nekaj centimetrov, ki jih izgubi zaradi poševno padajočega stekla prtljažnih vrat nadomesti z zares uporabno velikansko odprtino za nalaganje. 410 litrov prostornine je več kot v večini avtomobilov tega razreda, naprej prekucnjeno naslonjalo zadnje klopi pa ustvari tovorni prostor s 1220 litri prostornine in manjšo stopnico na dnu. 

Zastor se čez prtljago potegne z leve. Velik in lahko dostopen prtljažnik pa nima povsem ravnega dna.

V avtu trije motorji brez menjalnika

Civic ne bi bil Hondin avto, če ne bi šel tudi tehnično po svoji poti. Odslej ga lahko namreč dobite le s tehnično zanimivim hibridnim pogonom, pri katerem 2-litrski bencinski štirivaljnik (ki deluje v Atkinsonovem ciklu) s 105 kW, električni pogonski motor s 135 kW, električni generator in majhen litij-ionski akumulator z zmogljivostjo le 1,05 kWh poganjajo prednji prednji kolesi z neposredno “togo” povezavo s stalnim prestavnim razmerjem - civic nima klasičnega menjalnika. 
Bencinski motor večino časa deluje kot vir energije, ki prek električnega generatorja polni litij-ionski akumulator. Večino časa za pogon torej skrbi električni pogonski motor (ki energijo dobiva iz akumulatorja ali generatorja), a ne ves čas: pri hitrostih med 75 in 120 km/h se bencinski motor prek posebne motorne sklopke med generatorjem in električnim motorjem priklopi neposredno na kolesa. Za sinhronizacijo vrtljajev ročične gredi in vrtljajev koles skrbi vmesni električni generator, ki opravlja vlogo klasičnega menjalnika. 

Bencinski motor večino časa deluje kot vir energije, ki prek električnega generatorja polni litij-ionski akumulator.

Enostavnost in učinkovitost

Pogonski sistem je tehnično precej zapleten, a voznik z njim nima prav veliko opravka; civic pospešuje odločno in odzivno, le na samosvojo zvočno kuliso se je treba navaditi. Energetskih tokov med tremi različnimi motorji se med vožnjo ne občuti, vselej pa je na voljo dovolj moči in navora za suverene vozne zmogljivosti in lastnosti - ob hkratni zmerni porabi goriva. Med našim preskusom smo civicu namerili porabo goriva med 5 in 6 l/100 km, kar je za takšen avto in precejšen del hitrih avtocestnih kilometrov zelo dober rezultat. 

Omejitev na 180 km/h je na naših cestah zgolj navidezna pomanjkljivost: veliko več šteje odzivno in odločno pospeševanje - na primer pri prehitevanju. 

Po okusu zahtevnih voznikov

Hibridni civic se zelo dobro znajde tudi med ovinki; skrbno uravnotežen volanski mehanizem in zelo uravnoteženo podvozje poskrbita za lahkotno in natančno vodljivost, dobro umerjeno vzmetenje in nizko težišče pa za odlično glajenje cestnih neravnin. Za dirkališče bo treba počakati na prihajajočo različico type-R, na navadnih cestah pa civic nastavi ogledalo precej bolj nerodnim cestnim terencem in križancem. 

(Pre)visoka cena?

Civic je na voljo z enim pogonskim sistemom in tremi paketi opreme: različica sport spada v sredino ponudbe in stane 35.490 evrov - če izkoristite Hondino financiranje, privarčujete še 2000 evrov. V tej ceni so že všteti celovit nabor asistenčnih sistemov (vključno z radarskim tempomatom, sistemom za ohranjanje smeri vožnje, prepoznavanjem prometnih znakov in sistemom za samodejno vožnjo v zastojih), 18-palčne pnevmatike, nekaj športnih lepotnih dodatkov in delno usnjeno oblazinjenje. Ob tako bogati opremi se cena ne zdi več tako visoka ….

Ob bogati opremi se cena ne zdi več tako visoka ….
Oglas
Oglas

Pod črto …

S stavo na hibridni pogon so pri Hondi veliko tvegali, a novi civic upraviči prav vsa pričakovanja; prostornost in uporabnost nadgradi z odličnimi voznimi lastnostmi, ustreznimi zmogljivostmi in gospodarnostjo. Hondina tehnična trma in individualnost sta kot češnja na torti. 

Všeč nam je +

prostorna kabina, uporaben prtljažnik, varčen in zmogljiv hibridni pogon, natančna vodljivost

Ni nam všeč -

glasnost motorja pri obremenitvi, dokaj visoka cena

Tehnični podatki

Honda civic 2.0 i-MMD hibrid sport

Motor in prenos moči:  bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1993 cm3, največja moč: 105  kW (143 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 186 Nm pri 4500 vrt./min, električni motor: 135 kW (184 KM), največji navor 315 Nm. Pogon na prednji kolesi. Brez menjalnika.
Mere in masa:  dolžina: 455,1  cm, širina: 189 cm, višina: 140,8  cm, medosna razdalja: 273,4 cm, masa praznega vozila: 1533  kg, dovoljena skupna masa: 1930  kg, prtljažnik: 410 - 1220  l, posoda za gorivo: 40 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5 l/100 km, izpust CO2: 113 g/km, poraba na testu: 5,7  l/100 km.
Cena: AC Mobil: 35.490 EUR

Ključne besede


TestHondaTest avtahonda civichibridni pogonhibrid