Test: Honda crosstar 1.5 i-MMD hibrid

Test

Hondalončnica - odlično preglednega, okretnega in energetsko učinkovitega hibridnega križanca crosstarja lahko primerjamo z dobro enolončnico.


Hondinega praktičnega, odlično preglednega, okretnega in energetsko učinkovitega hibridnega križanca crosstarja lahko primerjamo z dobro enolončnico. Nasiti veliko vozniških želja, a žal ni poceni.

Oblika in prostornost 5/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

 

Original, ki deli mnenja

Križanec crosstar je “treking” oziroma malce “pohodniško” navdahnjena različica Hondinega kompaktnega mestnega enoprostorneža jazza. Originalna in nezamenljiva oblika crosstarja je za povprečen slovenski avtomobilski okus nenavadna, zato s podobo crosstar izrazito deli mnenja. Na testu smo srečevali več tistih voznikov, ki se jim avto ni zdel oblikovno privlačen. Seveda pa so tudi pri nas ljudje, ki cenijo značilno Hondnino oblikovno originalnost.

Avto izstopa z varnostjo. Voznika ščiti tudi kolenski varnostni meh. Bočna varnostna mehova sta nameščena tudi ob zunanjih sedežih zadnje klopi.

Prostorski čudež

Zaradi izrazitejših in nekoliko robustnejših odbijačev, strešnih sani in črnih plastičnih karoserijskih obrob je crosstar dobre 4 cm daljši in je po 3 cm višji ter širši od honde jazz. Pri tem velja omeniti, da je tudi slabe tri centimetre bolj oddaljen od tal, kar ga sicer ne uvršča med terence, se pa večja oddaljenost od ceste pozna predvsem pri še udobnejšem sedanju v kabino. Pri tem še posebej hvalimo široko odpiranje zadnjega para bočnih vrat, ki se odprejo praktično pod 90-stopinjskim kotom in omogočajo res enostaven dostop do zadnje klopi. Nameščanje otroka v otroški sedež in zapenjanje varnostnih pasov je zelo enostavno opravilo.
Tako kot v jazzu so nas tudi v crosstarju navdušili praktični sedeži zadnje klopi, ki jih je mogoče v celoti poklopiti ali pa zgolj privzdigniti njihov sedežni del, s čimer dobimo dodatni prostor za prevoz visokih predmetov.

Ker je posoda za gorivo nameščena pod prednjima sedežema, lahko sedalo zadnje klopi privzdignemo navzgor in dobimo dodaten prostoren (in visok) pomožen prtljažnik.


Prilagodljivost kabine je dopolnjenja še z vodoodbojnimi sedežnimi prevlekami, ki jih je zelo enostavno očistiti. Še vedno menimo, da je kabina tega štirimetrskega avtomobila mali prostorski čudež, ki ga podčrtuje še skoraj 300-litrski lahko dostopen prtljažnik pravilnih oblik, malce ga degradira le stopnička oziroma klančina tik ob meji s sedežno klopjo. Še večjo pohvalo kot za prostor si kabina zasluži zaradi odlične preglednosti. Izstopa veliko vetrobransko steklo z ozkimi okvirjem A stebričkov, znotraj katerih je še dodatna steklena površina. Zlasti pri vožnji po mestu do izraza pride res širok kot pogleda.

Všeč nam je bila odlično pregledna digitalna armaturna plošča in številna odlagalna mesta ter dvojni predal - spodaj in zgoraj - pred sovoznikom. Kakovost izdelave se kaže tudi v mehkih, celo oblazinjenih površinah na armaturni plošči.

Varčno-živahen hibridni pogon

Manj zadovoljni smo bili z voznikovim sedežnim položajem, ki je ena največjih pomanjkljivosti tega avtomobila. Voznikov sedež ima precej omejen pomik: višji od 185 cm si sedeža ne bodo mogli nastaviti po svojih željah, da bi sedeli pravilno in udobno.
Zagotovo pa bodo vsi vozniki zadovoljni z odlično lego na cesti, izjemno lahkotno vožnjo in učinkovitostjo hibridnega pogona. Sodelovanje prožnega in živahnega 1,5-litrskega bencinskega motorja s 70-kilovatnim generatorjem, ki zagotavlja energijo 80-kilovatnemu elektromotorju, je odlično: pri kombinirani vožnji v mestu in na običajnih cestah v hitrostnem območju med 40 in 90 km/h je več kot polovico kilometrov mogoče prevoziti v električnem načinu. Crosstar z odlično rekuperacijo tudi učinkovito žanje energijo pojemka in z njo polni električno shrambo. Pri vklopu močnejše stopnje rekuperacije s premikom izbirne ročice eCVT prenosa v položaj B 70-kilovatni generator zares hitro napolni litij-ionski akumulator pogonskega sklopa. Vse to se pozna pri porabi goriva. Na testu smo v povprečju porabili le 4,8 litra na 100 kilometrov, podobno malo kot na preskusu honde jazz z enakim pogonom lani poleti.
Lahkotno vožnjo in učinkovit pogon sta dopolnjena s celovitim naborom dobro delujočih vozniških pomočnikov. Pripombo imamo le nad malce preveč nervoznimi posegi sistema za ohranjanje smeri.

Po tehnološki drznosti je največji tekmec crosstara nova toyota yaris cross, ki je v precejšnji prednosti zaradi možnosti štirikolesnega pogona in precej bolj nevtralnega oziroma dinamičnega oblikovanja po okusu evropskega kupca.

Hondina tehnična posebnost eVCT

Honda crosstar ima inovativen Hondin hibridni pogonski sklop, pri katerem 1,5-litrski bencinski štirivaljnik poganja generator, ki polni litij-ionski akumulator, ta pa preko električnega motorja z elektriko poganja kolesi. Le ob določenih hitrostih lahko bencinski motor prek posebne sklopke neposredno poganja kolesi avta. Tako kot jazz tudi crosstar nima klasičnega menjalnika, temveč eCVT prenos preko električnega motorja, ki se pri največji hitrosti 175 km/h vrti s kar 13.300 vrt./min. oziroma 22 odstotkov hitreje kot pri hibridnih tekmecih. V primerjavi z nekdanjim Hondinim brezstopenjskim CVT menjalnikom je eCVT prenos veliko bolj odziven. Sicer prožen bencinski motor deluje podobno, kot da bi avto imel brezstopenjski menjalnik in je ob polnem pospeševanju dokaj glasen.

Pod črto …

Kopja se bodo lomila na ceni in obliki. Samosvoje oblikovan, a dobro opremljen in praktičen crosstar stane 25.990 evrov. Škoda, ker tehnološko odlična Hondalončnica ni cenejša.

Všeč nam je +

uporabnosti in prilagodljivost, varčen hibridni pogon, varnostna oprema, vodoodbojne sedežne prevleke

Ni nam všeč -

premajhen odmik oziroma pomik voznikovega sedeža, glasnost motorja pri obremenitvi, visoka cena

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 1498 cm3, največja sistemska moč 80 kW (109 KM), največji navor 253 Nm. Pogon na prednji kolesi.

Mere in masa: dolžina: 409  cm, širina: 172,5 cm, višina: 155,6  cm, medosna razdalja: 252  cm, masa praznega vozila: 1329  kg, dovoljena skupna masa: 1710  kg, prtljažnik: 298 - 1205 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 175 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,8 l/100 km, izpust CO2: 109 g/km, poraba na testu: 4,8  l/100 km.
Cena:  AC Mobil: 25.990 EUR

 

Ključne besede


HondaHibridni avtoTest avtaElektrikahibridni pogonHELLA Saturnus Slovenijahibridhonda crosstar