Honda svojo hibridno zgodbo piše po svoje: po CR-V je tudi novi jazz dobil zanimiv hibridni pogonski sklop brez menjalnika - in tako združil sodoben pogon z izjemno uporabnostjo.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Enoprostornež, ki to ”ni”, a nadvse uporaben
Hondo jazz prejšnjih generacij smo v Motoreviji vselej opisovali kot prostorski čudež. Z nekaj zelo domiselnimi konstruktorskimi prijemi je Hondi že pred 19 leti uspelo zasnovati navzven majhen, znotraj pa zelo prostoren mestni enoprostornež, ki je glavne značilnosti in prednosti obdržal do današnje, četrte generacije avtomobila.
Malce čez štiri metre dolg avto enoprostorne silhuete z nekaj konstruktorskimi triki zagotavlja veliko vsakodnevne uporabnosti; ker je posoda za gorivo nameščena pod prednjima sedežema, lahko sedalo zadnje klopi privzdignemo navzgor in dobimo dodaten prostoren (in visok) prtljažnik. Če k temu dodamo še širok kot odpiranja zadnjih vrat, veliko prostora za kolena in glave ter 354-litrski prtljažnik, jazz ni nič manj družinsko uporaben kot za (najmanj) številko večji avtomobili. Opozarjamo pa ne eno pomanjkljivost: voznikov sedež ima precej omejen odmik - visokorasli vozniki se sedeža ne bodo mogli nastaviti po svojih željah.
Digitalno poučen hibridni malček
Novi jazz s svojo armaturno ploščo kaže Hondino pot v digitalno prihodnost; minimalističen dizajn armaturne plošče, enostavni digitalni merilniki in temeljito posodobljen uporabniški vmesnik multimedijskega sistema (z brezžično Apple CarPlay povezavo) so dokaz, da je digitalno upravljanje avtomobila lahko tudi enostavno in pregledno. Še o preglednosti: z dodatnim steklom v prednjih stebričkih se iz jazza odlično vidi na vse strani.
Po vzoru na CR-V je zdaj tudi jazz dobil inovativen hibridni pogonski sklop, pri katerem 1,5-litrski bencinski šririvaljnik poganja generator, ki polni litij-ionski akumulator, ta pa prek električnega motorja poganja kolesi. Le ob določenih hitrostih lahko bencinski motor prek posebne sklopke neposredno poganja kolesi avta. Jazz nima menjalnika, bencinski motor pa deluje podobno, kot da bi avto imel brezstopenjski menjalnik in je ob polnem pospeševanju dokaj glasen. A vseeno: prednost takšnega hibridnega pogona je majhna poraba goriva, ki se giblje med 4 in 5 l/100 km - na avtocestah je poraba večja, v mestih manjša.
Z novo generacijo so pri Hondi temeljito posodobili tudi svojo varnostno tehnologijo. Jazz je s paketom opreme executive opremljen z vsemi asistenčnimi sistemi, ki so na voljo - tudi z odlično delujočim sistemom za preprečevanje zapustitve voznega pasu in natančnim radarskim tempomatom.
Pod črto ...
Edina pomanjkljivost jazza je njegova cena: 26.000 evrov je kljub odlični opremljenosti zajeten kup denarja za avto tega razreda. Čeprav bi si zaslužil več, bo zato jazz ostal avto (le) za sladokusce.
Všeč nam je +
prostornost in uporabnost, prožen in varčen motor, varnostna oprema
Ni nam všeč -
premajhen odmik voznikovega sedeža, glasnost motorja pri obremenitvi, visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: |
bencinski, štirivaljni, prostornina 1498 cm3, največja moč: 72 kW (97 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 131 Nm pri 4500 vrt./min, električni motor: 80 kW (109 KM), največji navor 253 Nm. Pogon na prednji kolesi. |
Mere in masa: |
dolžina: 404,4 cm, širina: 169,4 cm, višina: 153 cm, medosna razdalja: 251,7 cm, masa praznega vozila: 1310 kg, dovoljena skupna masa: 1710 kg, prtljažnik: 354 - 1203 l, posoda za gorivo: 40 l. |
Zmogljivosti in poraba: |
največja hitrost: 175 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,4 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,6 l/100 km, izpust CO2: 104 g/km, poraba na testu: 4,9 l/100 km. |
Cena: |
AC Mobil: 25.990 EUR |