Test: Honda HR-V 1.6 D executive

Test

Na vse večje povpraševanje po majhnih cestnih terencih se je Honda odzvala s HR-V. Kaj zmore avto, ki je na voljo le s prednjim pogonom?


Dotik

Njegova oblika je zasnovana zelo dina-mično, k čemur pripomorejo ozke steklene površine, pa tudi zadnja bočna vrata z zakritimi kljukami za odpiranje. A kljub takšni zasnovi je potniška kabina za 4,3 metra dolg avto zelo prostorna, še zlasti na zadnji klopi, kjer imajo tudi višjerasli dovolj prostora tako za kolena kot v višino, a tudi na račun dokaj kratkega pomika prednjih sedežev. Višjerasli vozniki bi si vsekakor želeli daljši pomik sedeža, saj bi s tem noge dobile boljšo oporo pri sedenju, kar bi pripomoglo k udobju. A to je praktično edina zamera glede ergonomije, saj je sicer volan dvojno nastavljiv, stikala so enostavno dosegljiva, preglednost instrumentne plošče je zelo dobra, prestavna ročica je postavljena priročno visoko na sredinsko konzolo med prednjima sedežema, v kateri je kar nekaj prostorov za odlaganje drobnarij, dobrodošel pa je tudi sicer očem dokaj skrit, a zelo priročen prostor pod sredinsko konzolo. Bi bili pa žepi na vratih lahko večji. Pohvalno je brezstopenjsko odpiranje vrat avta, že zlasti na ozkih parkiriščih, višje sedenje pripomore k udobju. Prtljažni prostor je primerno velik, asimetrično deljeno zadnjo klop lahko enostavno prekucnemo v ravno dno prt-ljažnika z nizkim nakladalnim robom. Posebnost zadnje klopi je možnost dviga sedalnega dela, ki ga enostavno zaskočimo v navpičnem položaju, kar omogoča varen prevoz višjih predmetov. Rešitev se izkaže za zelo uporabno. Je pa HR-V brez prekrivne police prtljažnika – ta je na voljo kot dodatna oprema.

Upravljanje klimatske naprave, pa tudi velikega zaslona na sredini armaturne plošče (radio, telefon, navigacija, nastavitve) je z dotikom. Sodobno, a ne preveč praktično in varno, saj je onemogočeno intuitivno upravljanje, temveč zahteva odmik voznikovega pogleda s ceste. Upravljanje nekaterih funkcij (na primer upravljanje radia) je na voljo tudi na volanu, drugih, na primer telefona, pa ne.

V preskusnem HR-V-ju je bil vgrajen edini dizelski motor (na voljo je tudi bencinski) z 1,6-litra prostornine in z močjo 88 kW. Motor je že star znanec, tudi v HR-V-ju pa se je izkazoval s svojimi dobrimi zmogljivostmi, uglajenim delovanjem in dobro prožnostjo že pri nizkih vrtljajih, vozniku je pri prestavljanju v pomoč prikazovalnik priporočenega prestav-ljanja. 6-stopenjski ročni menjalnik je natančno prestavljiv. Pri porabi goriva se pozna zasnova avtomobila, a povprečna 5,7 litra na 100 km je zelo dober dosežek. Z nežno nogo na pedalu za plin in ob vklopljenem ekološkem programu delovanja motorja je poraba lahko tudi manjša kot 5 litrov.

Avto se izkazuje z dobro lego na cesti in majhnim nagibanjem karoserije v ovinkih. Voznik na volanu dobi malo povratnih informacij o dogajanju z avtom, vzmetenje je zelo učinkovito. Prenos moči je kljub le prednjemu pogonu dober. Asistenčni sistemi (opozarjanje pred naletom in samodejno zaviranje, prepoznava prometnih znakov, opozorilo o zapustitvi voznega pasu, samodejno uravnavanje snopa žarometov) so serijsko vgrajeni, prav tako običajni tempomat in navigacija. Z najboljšo opremo ima avto tudi veliko stekleno streho, LED žarometa, vzvratno kamero in še nekaj druge opreme, a kljub temu je cena skoraj 30.000 evrov v primerjavi s tekmeci zelo visoka za avto s prednjim pogonom. S skromnejšo opremo lahko ceno zmanjšate do pet tisočakov.

Motor in prenos moči Dizelski, štirivaljni, turbo polnilnik, prostornina: 1597 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa Dolžina: 429,4 cm, širina: 177,2 cm, višina: 158 cm, medosna razdalja: 261 cm, masa praznega vozila: 1463 kg, dovoljena skupna masa: 1870 kg, prtljažnik: 393 – 1533 l, pos. za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba Največja hitrost: 192 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,9/4,4/4,1 l/100 km, izpust CO2: 108 g/km, poraba na testu: 5,7 l/100 km.
Cena 29.490 EUR.
oblika in prostornost 4/5
+ prostorna potniška kabina
+ prilagodljivost zadnjih sedežev
+ dostop do prtljažnika
– prekratek pomik voznikovega sedeža
– polica prtljažnika za doplačilo
zmogljivost in poraba 5/5
+ zmogljiv in uglajen motor
+ dobra odzivnost motorja
+ natančno prestavljiv menjalnik
+ zmerna poraba goriva
vozne lastnosti in udobje 4/5
+ zelo zanesljiva lega na cesti
+ dobra zvočna izoliranost
+ brezstopenjsko odpiranje vrat
varnost in oprema 4/5
+ zelo dobra oprema za zagotavljanje pasivne varnosti
+ serijsko vgrajeni asistenčni sistemi
– upravljanje naprav na zaslonu z dotikom
vrednost glede na ceno 2/5
– visoka cena za avto s prednjim pogonom

Ključne besede


testAvtomobiliTestHondaHR-V