Test: Toyota aygo X 1.0 VVT-i X-clusive

Test

Iluzija veličine? Mala toyota želi biti velik, če ne kar veličasten avto - pa ne po centimetrih, ampak po ugledu in ceni.


Toyota aygo X želi biti velik, če ne kar veličasten avto - pa ne po centimetrih, ampak po ugledu in ceni. Gre za motnjo iluzije veličine - ali pa je morda res kaj na tem? 

oblika in prostornost 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Toyota je eden od maloštevilnih izdelovalcev avtomobilov, ki še vztraja pri izdelavi najmanjših avtov, ki so nekoč s svojo cenovno dostopnostjo in dimenzijsko obvladljivostjo predstavljali vstop v avtomobilski svet za mlade voznike ali pa so služili kot okretni drugi avto pri hiši za vsakodnevne mestne opravke. Da je tovrstnih avtomobilov vse manj, je krivo več dejavnikov, ki jih lahko poenostavimo na en skupni imenovalec: imajo previsoko proizvodno ceno, zaradi česar so predragi. Pri Toyoti so to dejstvo skušali zaobiti tako, da so nasledniku ayga prejšnje generacije nadeli oznako X, ga malce dvignili od tal, obuli v velika kolesa in ga ponudili kot majhnega križanca oziroma cestnega terenca - za ustrezno višjo, “cestno-terensko” ceno. 

Aygo X v dolžino meri 370 cm - 24 cm manj kot yaris, pa hkrati 23,5 cm več kot predhodnik.

Yarisova osnova, a brez hibrida

Tako preprosto seveda ni šlo. Aygo X je vendarle povsem nov avto, ki je postavljen na skrajšano yarisovo platformo in v dolžino meri 370 cm - 24 cm manj kot yaris, pa hkrati 23,5 cm več kot predhodnik. Medosna razdalja je narasla le za 9 cm, a aygo X ima še vedno na skrajna karoserijska konca pomaknjena kolesna para. Prednji in zadnji karoserijski previs se zdita še manjša tudi zaradi kar 18-palčnih koles pri opremski različici X-clusive, ki skupaj z malce večjo oddaljenostjo od tal aygu X res nadenejo pustolovski videz, ki pa ima svojo ceno: veste, za koliko so 18-palčne pnevmatike dražje od 15- ali 16-palčnih? 

Spredaj prostorno, zadaj zelo tesno

Z novo tehnično osnovo je aygo X dobil tudi več prostora v notranjosti, čeprav se zdi dimenzijski prirastek skoncetriran le v prednjem delu kabine, kjer ni težav ne s širino, ne z odmikom prednjih sedežev. Precej bolj tesno je zadaj, kamor je odraslemu res težko sesti, saj prostora za kolena skoraj ni - pa tudi odprtina zadnjih vrat je tako ozka, da na zadnjo klop ayga X v resnici spadajo le otroci. V prtljažnem prostoru je po novem za 60 litrov prostora več kot pri predhodniku (prtljažnik meri 231 l, s prevračanjem naslonjala zadnje klopi pa ga lahko povečamo na 829 litrov), se je pa treba sprijazniti z ozko odprtino in previsokim nakladalnim robom. 

Na zadnjo klop ayga X v resnici spadajo le otroci. V prtljažnem prostoru je po novem za 60 litrov prostora več kot pri predhodniku - skupaj 231 l.

Prijetno, a plastično (in kovinsko)

V notranjosti ayga X optično prevladuje velik ovalni sredinski del armaturne plošče, na katerem je zaslon multimedijske naprave. Z novim uporabniškim vmesnikom je sodobnejši kot v večini drugih toyot, saj ponuja glasovno vodenje (ne v slovenskem jeziku), brezžične posodobitve, svojo aplikacijo za pametne mobilnike in še kaj, a še zdaleč ni popoln; pestita ga slaba odzivnost in nezanesljiva povezava z mobilnikom. Drugače je počutje za volanom ayga X prav prijetno in udobno - in to navkljub očitnem varčevanju z materiali, ki se vidi po trdi plastiki in goli pločevini v notranjosti. 

Tresav trivaljnik brez prestav

Skozi tehničen pogled najprej pade v oči dejstvo, da je aygo X ena redkih toyot, ki ni na voljo s hibridnim pogonskim sistemom. Ta bi namreč še povečal ceno avtomobila, zato so Toyotini inženirji v ayga vgradili litrski bencinski trivaljnik s 53 kW in manj kot 100 Nm navora. Motor je precej glasen in tresav, še toliko bolj je to očitno ob brezstopenjskem CVT menjalniku, ki ob polnem pospeševanju požene motorne vrtljaje (in trušč) v nebo, zgodi pa se ne prav veliko: do 100 km/h aygo X rabi skoraj 15 sekund, veselja pa je konec pri 151 km/h. Značilne omejitve CVT menjalnika lahko ublažimo z ročnim pretikanjem med umetno ustvarjenimi šestimi prestavami, s čimer lahko malce znižamo raven hrupa v avtu in povečamo udobje pri mestni vožnji s pogostimi zaustavljanji in speljevanji. Med našim preskusom je aygo X v povprečju porabil 5,7 litra bencina na 100 km, kar je ustrezno za pretežno mestne vožnje. 

Počutje za volanom ayga X je sicer prav prijetno in udobno - in to navkljub očitnem varčevanju z materiali, ki se vidi po trdi plastiki in goli pločevini v notranjosti.

V vožnji: okreten in uravnotežen 

Aygo X ima pustolovski, cestno-terenski značaj, ne pa tudi takšnih voznih lastnosti. Z malce večjo oddaljenostjo od tal in terensko zaščito dna avtomobila je sicer lažje zapeljati na robnik ali z njega, na brezpotja pa se z njim verjetno ne bo nihče zapeljal. Pohvale zasluži njegovo vzmetenje, ki je lepo uravnoteženo med udobjem in krotenjem karoserijskih nihanj: ayga X je prav zabavno zapeljati tudi med ostrejše ovinke, zaradi majhnih dimenzij pa je otročje okreten.

Aplavz za varnostno opremo

Nedvomno si avto pohvalo zasluži tudi zaradi bogate varnostne opreme: je eden najmanjših avtomobilov s tako celovitim naborom asistenčnih sistemov v serijski opremi: aygo X ima radarski tempomat, zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev,  sistem za ohranjanje smeri vožnje, prepoznavanje prometnih znakov, samodejno preklapljanje med zasenčenim in dolgim snopom žarometov in še kaj. Najbogatejši paket opreme X-clusive ima še gretje prednjih sedežev in nekaj kozmetičnih dodatkov, za JBL ozvočenje pa je vseeno treba dodatno seči v žep. 

Yaris ali aygo X?

Aygo X je prijeten, všečen in pri manjših hitrostih živahen avtomobil(ček), ki se odlično znajde v mestnem prometu. Njegova težava ni v lastnostih, ampak v ceni: 20.900 je zelo ambiciozno zastavljena cena, še zlasti, če vemo, da za ta denar dobimo večjega, prostornejšega, zmogljivejšega in gospodarnejšega hibridnega yarisa s paketom opreme sol. Tudi razredni tekmeci ayga X - tisti, ki so še naprodaj - so občutno cenejši, pa naj gre za renaulta twinga, fiata 500, hyundaija i10 ali kio picanta …

Aygo X je prijeten, všečen in pri manjših hitrostih živahen avtomobil(ček), ki se odlično znajde v mestnem prometu.

 

Oglas
Oglas

Pod črto ...

Pri Toyoti ayga X predstavljajo kot malčka, “ki v svet mestnih avtomobilov vnaša svežino in ekskluzivnost”, pri čemer pa “ekskluzivnost” očitno razumejo malce drugače kot mi, ki trdimo, da visoka cena sama po sebi še ni dovolj za ekskluzivni sloves - in prodajni uspeh. Da se razumemo, aygo X je dober avto, le previsoko ceno ima. 

Všeč na je +

všečna podoba, udobje za voznika in sovoznika, okretnost, bogata varnostna oprema

Ni nam všeč -

prostor na zadnji klopi, dostopnost prtljažnika, glasen motor, previsoka cena

Toyotini inženirji v ayga vgradili litrski bencinski trivaljnik s 53 kW in manj kot 100 Nm navora. Motor je precej glasen in tresav.

Tehnični podatki

Toyota aygo X 1.0 VVT-i X-clusive

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 998 cm3, največja moč: 53 kW (72 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 93 Nm pri 4400 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 370 cm, širina: 174 cm, višina: 152,5 cm, medosna razdalja: 243 cm, masa praznega vozila: 1065 kg, dovoljena skupna masa: 1360 kg, prtljažnik: 231/829, posoda za gorivo: 35 l. 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 151 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 14,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 5 l/100 km, izpust CO2: 113 g/km, poraba na testu: 5,7 l/100 km.
Cena: Toyota Adria: 20.900 EUR

Ključne besede


TestToyotatest avtomobilatoyota aygo X