Fiatov tipo cross je avtomobilska različica italijanske kulinarične klasike - pice. Zakaj? Je klasično oblikovan, ponuja številne dodatke in za svojo ceno dobro “nasiti” mobilnost cele družine.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Pico pozna cel svet, tipa ne. Zakaj?
Res pa je, da pico pozna cel svet, tipov avtomobilski tržni doseg pa je precej skromnejši. Je izrazito evropski avto, ki ga pesti vse tisto, kar v svetu cestnih terencev pesti tudi druge avtomobile klasičnih karoserijskih oblik. Njegovi skladni, a malce arhaični obliki sicer ne gre ničesar očitati, saj se zna tipo kljub svoji oblikovni neizrazitost precej suvereno postaviti pred objektiv. S pohodniškimi cross dodatki - plastičnimi karoserijskimi zaščitami za vožnjo po slabših cestah - se malce spogleduje tudi s križanci.
Z vidika uporabnosti je bolj pomembno, da tipo ponuja eno prostornejših kabin v razredu, ki ob dobrih 263 centimetrih razdalje med kolesnima paroma tudi na zadnji klopi ponuja dovolj prostora za kolena in glavo odraslega potnika. Tudi sedežni položaj je za odtenek višji kot pri tekmecih, kar malce poveča udobje pri vstopanju in izboljša preglednost. Na daljših poteh bi si želeli udobnejše sedeže z več oprijema, pripombo pa si zaslužijo tudi merilniki. Digitalnost so želeli podčrtati z LED diodami, ki na skali merilnika vrtljajev malce zamujajo s prikazom, 7-palčni zaslon merilnikov pa je preveč zasičen s podatki, med katerimi je denimo povprečna poraba izpisana v ameriškem slogu: v številu prevoženih kilometrov na liter. Kompleksnost menijev pesti tudi osrednji komunikacijski zaslon sistema u-connect, ki po veščinah ravno tako ni več najbolj sodoben izdelek. Da ga je načel zob časa, se najbolj pozna pri odzivnosti in kakovosti prenosa “žive slike” iz vzvratne kamere.
Globok prtljažnik s prilagodljivim dnom je s 440 litri prostornine povsem dovolj velik za večino družinskih tovorov.
Dober vozniški kompromis
Na cesti tipo cross s svojim nekoliko robustneje nastavljenim podvozjem predstavlja dober kompromis med natančnostjo in udobjem. Lega na cesti je dobra, nekoliko bolj čvrsto vzmetenje pa še vedno precej učinkovito blaži cestne neravnine. Poleg udarcev s podlage vzmetenje dobro duši tudi hrup izpod koles. Volanski mehanizem je še dovolj natančen in - tako kot je pri Fiatih v navadi - ponuja vklop mestnega načina delovanja, ki okrepi servo pomoč, da je vrtenje na parkiriščih lažje.
Litrski bencinski trivaljnik pušča mešane občutke. Voznika razveseli s svojo iskrivostjo in odzivnostjo, hkrati pa malce razočara z neuglajenostjo, ki jo skozi rahle tresljaje zaznajo tudi sopotniki. Motor ravno tako ne izstopa z učinkovitostjo. S povprečno porabo 6,4 litra goriva na 100 km ni ravno vzor varčnosti, a ob upoštevanju velikosti avtomobila je to še vedno rezultat v okviru energetske zmernosti.
Z opremo cross tipo poleg malce treking značaja za slabih 21 tisočakov ponuja še precej celovito varnostno opremo, v kateri so aktivni tempomat, sistem za preprečevanje naleta in polna LED žarometa s samodejnim nadzorom dolžine snopa.
Pod črto
Fiat tipo cross je eden tistih avtomobilov, ki trendovsko neobremenjenemu kupcu za korektno ceno ponuja dokaj celovit, udoben, varen in stroškovno sprejemljiv paket družinske mobilnosti.
Všeč nam je +
prostorna kabina, velik prtljažnik, blaženje, varnostna oprema, iskriv motor
Ni nam všeč -
5-stopenjski ročni menjalnik, nepregleden menijski vmesnik
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999 cm3, največja moč: 74 kW (100 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 190 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 438,6 cm, širina: 180,2 cm, višina: 165,3 cm, medosna razdalja: 263,8 cm, masa praznega vozila: 1335 kg, dovoljena skupna masa: 1760 kg, prostornina prtljažnika: 440 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | 183 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 6,4 l/100 km. |
Cena: | Avto Triglav: 20.990 EUR |