Prenovljeni fiat 500X z malce pustolovskim okrasjem karoserije in dopolnjenimi varnostnimi sistemi še vedno najbolj zanimiv tistim, ki pri avtih stavijo na podobo.
oblika in prostornost | 3/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Bolj šarmer kot pustolovec
Na pogled se fiat 500x ni bistveno spremenil, a z novimi lučmi, ki so zadaj dobile tudi stilske lakirane vstavke, in dodatno izpiljenimi podrobnostmi še vedno deluje sveže. Oznaka cross pomeni malce višjo oddaljenost od tal in še nekoliko bolj možat nastop. Za še malce bolj pustolovsko držo pa poskrbijo velika, dodatnih 220 evrov vredna 18-palčna palčna platišča in na jih pnevmatike z letno-zimskim profilom. Vozne lastnosti seveda niso prav nič terenske, je pa nekoliko bolj čvrsto vzmetenje dobro pripravljeno na kakšen slabši makadam do skrite plaže. Vožnja je tudi ob pomoči 6-stopenjskega samodejnega menjalnika - ta ne mara dinamičnega priganjanja - razmeroma udobna.
Vstopanje in izstopanje je udobno, kabina pregledna in zračna. Za veliko panoramsko streho, ki se odpira skoraj čez polovico kabine, je treba pripraviti dodatnega tisočaka. Po prostoru v prtljažniku se 500X približa bratu 500L, razlike je le 50 litrov.
1,6-litrski štirivaljni dizelski motor z 88 kW in 320 Nm navora je prožen in živahen, pa tudi zmerno žejen in še vedno malce robat. Za čiščenje izpušnih plinov je dobil SRC katalizator in 13 litrsko posodo za adblue tekočino. Poleg okoljsko osveženega motorja je bistvo prenove 500X tudi dopolnitev aktivne varnostne opreme. Mestni pustolovec je bolj dosleden pri nadzoru ceste, a s posegi sistema za nadzor smeri in aktivnega tempomata malce preveč nervozen. Zmoti še dejstvo, da je treba za sistem proti naletu in nadzor mrtvih kotov pri 25 tisočakih osnovne cene dodati še 570 evrov.
Pod črto ...
Ponuja zelo trendovsko podobo in značilen italijanski modni šarm - ni pa prav poceni. V segmentu kompaktnih križancev res ni prav veliko avtomobilov, ki so zmožni na precej eleganten način skleniti kompromis in samo z obliko premostiti razliko med spoloma ter ponuditi rešitev zanjo in zanj.
Všeč nam je +
prepoznavna podoba, prožen motor, bogata oprema, nezahtevna in udobna vožnja
Ni nam všeč -
dva tempomata, čvrsto vzmetneje, (pre)visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 426,9 cm, širina: 179,6 cm, višina: 159,5 cm, medosna razdalja: 257 cm, masa praznega vozila: 1320 kg, dovoljena skupna masa: , prostornina prtljažnika: 350 - 1000 l, posoda za gorivo: 55 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 186 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,5/5,5/4,9 l/100 km, izpust CO2: 134 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km. |
Cena: | Avto Triglav: 24.990 EUR |