Modra tabletka
Novi 500X je videti zelo všečno in skladno. Predvsem zato, ker je res videti kot manjši 500, a je v resnici avto velikosti nižjega srednjega razreda. Je tudi dovolj visok (in visoko nasajen), da si zasluži oznako križanec, če že ni pravi cestni terenec; od tal je oddaljen 16,2 centimetra, zaradi zasnove kabine pa se sedi dovolj visoko, da na večino ostalih avtov gledamo zviška. Vidljivost malce kazita široka prednja vetrobranska stebrička.
V barvo karoserije prevlečen del armaturne plošče, okrogla stikala in še nekaj retro podrobnosti poživijo tudi notranjost 500X; a še pomembneje je, da sta prednja sedeža prijetno čvrsta in pravilno nastavljena, da ni težko najti pravilnega položaja za volanom in da je v notranjosti dovolj prostora za povprečne družine – veliko spredaj, malce manj zadaj in dovolj po širini. Prtljažnik s 350 litri sicer ni med največjimi, s prevračanjem naslonjala zadnje klopi ga povečamo na 1000 litrov, s premično polico mu lahko ustvarimo dvojno dno.
Kot smo v Motoreviji že zapisali, si fiat 500X tehnično osnovo deli z jeepom renegadom, precej bolj izrazitim cestnim terencem. A v preskušeni različici city look ima 500X bolj malo cestno-terenskih značilnosti – le malce višjo oddaljenost od tal kot običajni avti nižjega srednjega razreda. Pogon je speljan na prednji kolesi (za štirikolesnega je treba dodatno seči v žep), menjalnik je ročni šeststopenjski, motor pa stari znanec – 1,6-litrski dizelski multijet II. Zmore 88 kW in ima 320 Nm navora, po zmogljivostih pa je ravno pravšnji dizelski motor za 1,4 tone težak avto. Morda je za odtenek preglasen in v najnižjem območju vrtljajev premalo odziven, a ni težko najti prave mere plina za udobna in mirna križarjenja ter občasne bolj dinamične trenutke. S povprečno porabo malce pod 7 l/100 km je motor tudi sprejemljivo gospodaren z gorivom.
Zanimiva opazka leti na vzmetenje – ki je presenetljivo čvrsto za avto brez športnih ambicij. Na zares slabi cesti zna biti na trenutke tudi neudobno, a v zameno ponudi čvrst občutek na volanskem obroču, nobenega nagibanja v ovinkih in na splošno suvereno lego na cesti. Med obema prednjima sedežema ima 500X tudi vrtljiv gumb za izbiro med tremi voznimi programi – samodejnim, športnim in za ceste s slabim oprijemom.
500X je opremljen z Fiatovim multimedijskim sistemom u-connect, ki se zdaj preprosteje in hitreje poveže z vašim mobilnikom, ponuja pa tudi navigacijo. Ostali vozni in varnostni pripomočki so odvisni od denarnice. Kljub najbogatejšemu paketu opreme lounge je teh pripomočkov v serijski opremi bolj malo; ob parkirnih tipalih ima avto vgrajen le še opozorilnik na nenamerno zapustitev voznega pasu in običajni tempomat. Za bogatejši nabor varnostnih pripomočkov je treba dodatno seči v žep – priporočamo paket “dynamic safety” z radarskim tempomatom, sistemom za zaviranje v sili in kamero za pomoč pri vzvratnem parkiranju. Fiat 500X, kakršnega smo preskusili, stane 20.990 evrov. Cena ni prav nizka, a je primerljiva s tekmeci po velikosti in zasnovi.
Motor in prenos moči | dizelski, štirivaljni, turbinski polnilnik, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 88 kW (120 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa | dolžina: 424,8 cm, širina: 179,6 cm, višina: 160,8 cm, medosna razdalja: 257 cm, masa praznega vozila: 1395 kg, dovoljena skupna masa: 1875 kg, prtljažnik: 350 – 1000 l, posoda za gorivo: 48 l. |
Zmogljivosti in poraba | največja hitrost: 186 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 3,8/4,7/4,1 l/100 km, izpust CO2: 109 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km. |
Cena | 20.990 EUR |