Test: Tesla model 3 long range dual motor all-wheel drive

Test

Ujemi vsiljivca - Je sploh mogoče, da novinec in prišlek v stoletnem avtomobilskem poslu doživi tak uspeh?


Avtomobilski vsiljivec Tesla je s svojimi električnimi avtomobili temeljito stresel avtomobilski svet. Je sploh mogoče, da novinec in prišlek v stoletnem avtomobilskem poslu doživi tak uspeh? Je to zgolj posledica genialnega tržnega nastopa Američanov? Odgovor smo poiskali na preskusu Teslinega modela 3 …

 oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
 vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
 varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

  

O oblikovni identiteti je pri Teslinih avtomobilih težko govoriti, ker je še premlada znamka, a dokaj preprosta podoba s prečiščenimi in zaobljenimi karoserijskimi linijami je vseeno dovolj prepoznavna, da model 3 težko zamenjamo s kakšnim drugim avtom. Model 3 je sicer Teslin najmanjši in tudi najcenejši avto, ki je z značilno štirivratno limuzinsko podobo in 4,7-metrsko karoserijsko dolžino neposredni tekmec limuzinam, kakršni sta na primer BMW serije 3 ali audi A4. Na tem mestu velja napisati, da se z omenjenima tekmecema lahko pomeri po večini lastnosti, le po kakovosti in natančnosti izdelave ne: čeprav je model 3 precej bolje izdelan kot starejši S, smo še vedno našli neenakomerne karoserijske špranje in nedosledno polakirane elemente.

Izkušnja pospeševanja v takšni družinski limuzini je osupljiva, hkrati pa je dokaz, da so Američani zasnovali zelo dober električni pogon.

Brez armaturne plošče

Model 3 sploh nima armaturne plošče, saj v do skrajnosti prečiščeni potniški kabini kraljuje le velik 15-palčni informacijski in multimedijski zaslon, prek katerega upravljamo s skoraj vsemi avtomobilskimi funkcijami. Da tako radikalno zasnovan uporabniški vmesnik zelo odvrača pozornost in pogled s ceste, je verjetno jasno, zato ga grajamo, a Tesla ni edini izdelovalec avtomobilov, ki vozi po tej slepi ulici avtomobilske varnosti. Je pa edini, pri kateri uporabniški vmesnik deluje odlično in enako zanesljivo kot pri najboljših pametnih mobilnikih in tablicah. A čemu je treba celo za tako preprost mehansko-električni opravek, kot je nastavitev zunanjih vzvratnih ogledal, tipkati po izbirnikih? Še dobro, da so se ustavili pri sedežih - te k sreči nastavljamo s stikali ob vznožju sedežev.

Velja poudariti, da je treba biti za Teslino vozniško-uporabniško izkušnjo vešč digitalnih uporabniških vmesnikov; komur težave delajo pametni mobilniki, se bo s Teslo le težko brezskrbno odpeljal po opravkih, odprl sovoznikov predal ali odklenil loputo polnilne vtičnice. Navaditi se je treba tudi izvlečnih kljuk na vratih. Elegantno odpiranje vrat s palcem in mezincem zahteva nekaj vaje. 

Limuzinsko počutje

Se bo pa vsak voznik dobro znašel za volanom modela 3; v avto sedemo razmeroma nizko, ob izdatni nastavitvi sedeža in volanskega obroča pa hitro najdemo udoben in ergonomsko pravilen položaj sedenja. Vidljivost iz avta naprej je odlična, saj je spodnji rob vetrobranskega stekla precej nizko, je pa zato pogled nazaj zelo okrnjen, saj ga motijo visok rob zadnjega stekla in nepomična zglavnika zadnje klopi, pa še vzvratno ogledalo je premajhno.

Verjetno tudi zaradi prečiščene kabine v njej vlada občutek zračnosti in svetlosti, a tudi sicer s prostornostjo ni težav: zadaj je prostora za noge in glave za dva do tri odrasle, če le niso višji od 185 cm. Model 3 ima prtljažnik s 435 litri prostornine in možnostjo povečanja prtljažnika s prevračanjem asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi, še nekaj dodatnega prostora pa je v prednjem prtljažniku.

Če je model 3 tudi lep avto, prepuščamo oceni opazovalcev, a skladnosti in všečne kompaktnosti mu ne moremo odreči.Teslin bliskovit vzpon v avtomobilskem svetu močno deli javnost: nekateri so navdušeni nad podjetniškim duhom, samozavestjo in inovativnostjo mlade ameriške avtomobilske znamke, spet druge odvračajo aroganca, nerealne in pogosto neuresničene obljube ekscentričnega Elona Muska. Ker nas pri Motoreviji gostilniške debate ne zanimajo, smo se osredotočili zgolj na lastnosti modela3.

Dva motorja

Pomik obvolanske ročice v položaj D zadostuje, da se z avtom odpeljemo z mesta - mirno ali pa z ihto dirkalnikov. Preskusni model 3 je imel namreč vgrajena dva električna motorja (po enega nad vsako osjo) s skupno močjo 324 kW (441 KM), ki poganjata vsak svoj kolesni par in poskrbita za odlične zmogljivosti: do 100 km/h takšen model 3 pospeši v le 4,4 sekunde, pospešek od 60 do 100 km/h traja le 2,2 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 233 km/h. Testno povprečje porabe energije je z 18,3 kWh za takšne zmogljivosti odličen dosežek. Nekaj k temu pripomore tudi algoritem, ki upravlja z rekuperacijo zavorne energije in se prilagaja razmeram, stanju akumulatorskega sklopa in vozniškemu stilu. Ob zalogi 82 kWh zato ni težko prevoziti 500 ali celo 600 kilometrov z enim polnjenjem: večina skrbi glede dosega je ob takšni zalogi energije odveč. Z izmeničnim tokom lahko model 3 polnimo z močjo 11 kW, z enosmernim (na hitrih polnilnicah) pa celo z 250 kW, če najdemo takšno polnilnico. Na Teslini hitri polnilnici v Ljubljani smo polnili z največjo močjo le 62 kW, kar pa pripisujemo dejstvu, da je bilo sočasno na omrežje priključenih še kar nekaj tesel, ki so se v Ljubljani ustavile na svojih turističnih potovanjih.

Model 3 ima prtljažnik s 435 litri prostornine in možnostjo povečanja prtljažnika s prevračanjem asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi, še nekaj dodatnega prostora pa je v prednjem prtljažniku.

Užitki med ovinki, udobje na potovanjih

Ob skupni masi skoraj 2 toni je večina kilogramov zložena nizko v karoserijo med oba kolesna para, zato je model 3 pri dinamični vožnji učinkovito skrival svojo maso. Med ovinki AMZS centra varne vožnje se je model 3 odlično znašel. Navkljub (zelo neposrednemu) volanskemu mehanizmu s premalo povratnimi informacijami je model 3 vzorno vodljiv, zelo odziven na ukaze in tudi hiter med ovinki, kar je zasluga večvodilne preme zadaj in dvojnih prečnih vodil spredaj. Štirikolesni pogon s sprotnim elektronskim prilagajanjem navora pomaga pri oprijemu, zavore - ko ni dovolj sistem za rekuperacijo - primejo prijetno progresivno, vzmetenje pa zelo dobro kroti karoserijske nagibe, a ni nikoli neudobno trdo.

Ne, Teslin autopilot ne zmore avtonomne vožnje, čeprav to v Teslini komunikaciji pri nas (na primer v konfiguratorju) delno obljublja.

Autopilot

Nekaj besed velja nameniti tudi Teslinemu autopilotu, naboru asistenčnih sistemov, ki na ameriških cestah skrbi za naslovnice v medijih. Ne, Teslin autopilot ne zmore avtonomne vožnje, čeprav to v Teslini komunikaciji pri nas (na primer v konfiguratorju) delno obljublja. Če k osnovnemu paketu asistenčnih sistemov, ki je pri modelu 3 na voljo serijsko, za zajetnih 7500 evrov dokupimo še razširjeno funkcionalnost, dobimo sistem, ki zelo dobro samodejno ohranja smer na voznem pasu (a le za kratek čas, nato zahteva roke na volanu), zelo dobro sledi avtomobilom pred nami, zelo dobro opazuje okolico, se zna sam ustaviti in speljati in se zna ravnati po prometni ureditvi, semaforjih in znakih. Se pa - podobno kot drugi varnostno napredni avti - slabo znajde, ko s ceste izginejo talne oznake ali ko zapeljemo z enopasovne na večpasovno cesto in obratno.

Tudi Teslini asistenčni sistemi so vozniku le v pomoč in nič več - da bi med vožnjo zlezli na zadnjo klop in zadremali, kar pozabite.

Ugodna cena?

Tesla model 3 z dvema motorjema, največjim akumulatorskim sklopom in veliko druge opreme (tudi usnjem na sedežih) stane pri nas 55.000 evrov, kar je v naših očeh in skozi prizmo električnega cenovnega primeža dobra cena.

Kot še nekaj novodobnih električnih avtov tudi tesel ni več treba “zaganjati”; ključa tako ali tako ni več (namesto ključa služi kartica ali mobilna aplikacija). Tudi upravljanje na daljavo sicer deluje odlično.

Pod črto

Tesla model 3 je pri nas najbolje prodajan električni avto in po preskusu ne moremo napisati nič drugega kot - upravičeno. Ne glede na sloves in ves hrup okrog Tesle ter Elona Muska je to trenutno eden najboljših električnih avtomobilov na trgu.

Všeč nam je +

odlične zmogljivosti, zelo učinkovit pogonski sklop, počutje v kabini, vozne lastnosti

Ni nam všeč -  

upravljanje prek zaslona, dragi asistenčni sistemi, kakovost izdelave

Digitalizacija za celo družino, ki deluje tudi ko se avto ne vozi.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: spredaj sinhroni električni motor, največja moč: 150  kW (204  KM), zadaj sinhroni električni motor, največja moč: 190  kW (258  KM), največja sistemska moč: 324  kW (441  KM), največji navor: 493  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 82 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 250 kW (DC). Stalni štirikolesni pogon, 1-stopenjski reduktorski menjalnik.
Mere in masa: 469,4  cm, širina: 184,9 cm, višina: 144,3  cm, medosna razdalja: 287,5  cm, masa praznega vozila: 1919 kg, dovoljena skupna masa: 2232  kg, prtljažnik: 425 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 233  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 4,4 s, normna poraba električne energije kombinirano (WLTP): 13,6 kWh/100 km, normni doseg (WLTP): 580 km, izpust CO2: 0 g/km
Cena:  Tesla Motors: 54.990 EUR

 

 

Ključne besede


TestTest avtaElektrikaElektrični avtiTesla Motorstesla 3