Test: DS 3 crossback puretech 155 EAT8 performance line

Test

Za frankofile - Najmanjši avto mlade prestižne znamke pod okriljem koncerna PSA, je imeniten kompakten križanec, ki sledi trendom in privlači poglede - a ...


DS 3 crossback, najmanjši avto mlade prestižne znamke pod okriljem koncerna PSA, je imeniten kompakten križanec, ki sledi trendom in privlači poglede - a se tudi visoko ceni …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

 

 Kupci izbirajo tudi z očmi ...

Tudi kupci prestižnih avtov izbirajo z očmi, zato je DS 3 crossback všečen, opazen in avantgardno oblikovan križanec z nekaj izrazitimi karoserijskimi posebnostmi: valovitim karoserijskim prelomom na obeh bokih, prepoznavnim zavihkom srednjega stebrička v obliki plavuti morskega psa (ki ga je imel že citroen DS 3 pred enajstimi leti) in samodejno izvlečnimi kljukami na vratih.

Z dolžino 412 cm DS 3 crossback spada med kompaktne križance, medosna razdalja 255,8 cm pa omejuje prostornost in uporabnost: na zadnji klopi hitro postane tesno s prostorom za kolena, prtljažnik s 350 litri - in dokaj ozko odprtino ter visokim robom - pa tudi ne zmore zahtevnejših družinskih transportnih nalog.

Pri znamki DS se oblikovalski jezik igra z obliko romba, ki prevladuje na armaturni plošči: v rombe zložene stične površine namesto stikal zahtevajo kar nekaj vaje in pozornosti, nanizana stikala ob robovih sredinske konzole pa so sicer všečna, a ne prav praktična. Digitalna armaturna plošča in prostostoječ zaslon multimedijske naprave sta v skladu z digitalnimi trendi, operacijski sistem pa enak kot v peugeotih in citroenih - premalo odziven, premalo informativen in preveč moteč med vožnjo.

Z dolžino 412 cm DS 3 crossback spada med kompaktne križance, kakršni so na primer Fordova puma, seat arona ali VW T-cross, postavljen pa je na sodobno modularno platformo, na kateri je na primer narejen tudi peugeot 2008 zadnje generacije.

Znana tehnologija

Precej manj unikatnosti DS 3 crossback ponuja pri tehniki: platformo, motorje in mehaniko si deli z drugimi avtomobili iz koncerna. Bencinski motor je vselej le 1,2-litrski trivaljnik; v najmočnejši različici zmore 115 kW (155 kW) in je na voljo le z udobnim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Pogonska kombinacija zagotavlja suverene zmogljivosti in veliko udobja, manj prepričljiva pa je pri športnosti in odzivnost. Poraba goriva je s povprečjem okoli 7 l/100 km v okviru pričakovanj.
18-palčna platišča in nizkopresečne pnevmatike so videti všečno, a odvzamejo nekaj udobja sicer uravnoteženemu vzmetenju.

Najmočnejši DS 3 crossback je odslej na voljo le še z (dražjo) opremo performance plus ali grand chic (opreme performance line ni več v ponudbi), kar na primer pomeni, da je avto serijsko opremljen z odličnima matričnima LED žarometoma in še nekaj dodatki. A za polno varnostno opremo je treba vseeno doplačati: 1200 evrov stane razširjen nabor asistenčnih sistemov z radarskim tempomatom in sistemom za samodejno speljevanje v zastojih, aktivnim nadzorom mrtvih kotov in razširjenim sistemom za samodejno zaviranje v sili.

Armaturna plošča je prekrita z alcantaro, volanski obroč je odet v usnje, prevleke sedežev so obrobljene z rdečim šivom, česar v avtomobilih drugih francoskih znamk ne vidimo prav pogosto.

DS 3 crossback z najmočnejšim motorjem in paketom opreme performance plus stane 31.025 evrov, kar je zajeten znesek za avto tega razreda; še zlasti, če vemo, da tehnično enak, prostorsko prepričljivejši, značajsko in oblikovno pa prav tako samozavesten peugeot 2008 stane skoraj 4 evrske tisočake manj …

Avtomobilska znamka DS, ki se je pred petimi leti izvila iz naročja Citroena, želi osvojiti vse tiste avtomobilske frankofile, ki so jim znamke Peugeot, Citroen in Renault preveč plebejski in ki so se doslej za zadovoljitev svojih avtomobilskih kapric morali ozirati po drugih prestižnih avtomobilskih imenih. Nič čudnega torej, da je DS 3 crossback na muho vzel kupce audija Q2 in minija countrymana, ki so za svojo mobilnost pripravljeni odšteti nekaj več; prestižnejši del avtomobilskega trga je presenetljivo zdrav in živahen.

Pod črto

DS 3 crossback pleše na spolzkem parketu: lovi kupce, ki jim visoka moda pomeni več od visoke tehnologije, čustva pa več od racionalnosti. Zanimivo bo spremljati, koliko takšnih kupcev je pri nas …

Všeč nam je +

všečna in unikatna oblika, učinkovit samodejni menjalnik, kakovost materialov

Ni nam všeč -

doplačilo za nekatere asistenčne sisteme, prečvrsto vzmetenje, odzivnost multimedijskega sistema, doplačilo za varnostne sisteme

Avto je lahkotno in dovolj natančno vodljiv, volanski mehanizem pa ni prav informativen.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 115  kW (155  KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 240  Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 411,8 cm, širina: 179,1 cm, višina: 153,4   cm, medosna razdalja: 255,8 cm, masa praznega vozila: 1332 kg, dovoljena skupna masa: 1705  kg, prostornina prtljažnika: 350/1050 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 208  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,3  l/100 km, izpust CO2: 143  g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km.
Cena:  C Automobil Import:: 31.025 EUR
Z letnikom 2021 so pri DS posodobili pakete opreme, zato takšnega avtomobila, kot je bil testni, ne morete več kupiti.

 

 

Ključne besede


testTest avtaKrižanecDSDan čistega športaDS3DS3 crossback