Test: Citroen C5 aircross 2.0 blueHDi 180 EAT8 shine

Test

Mehka kolena - Citroen, ki prekinja in hkrati tudi nadaljuje tradicijo.


Z novim C5 aircrossom Citroen prekinja in tudi nadaljuje tradicijo: prekinja tradicijo C5 limuzin in karavanov, nadaljuje pa z udobnim in tehnično vsaj malo posebnim avtom. Se jim bo stava na cestne terence izšla?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

s 4,5 metra dolžine spada med večje citroene

Z novim C5 aircrossom je Citroen svojo ponudbo cestnih terencev oziroma križancev zaokrožil navzgor; s 4,5 metra dolžine spada med večje (in prostornejše) citroene. Stoji na prilagodljivi platformi koncerna PSA, na kateri sta narejena tudi (malce krajša) bratranca peugeot 3008 in opel grandland X.

Tehnični sorodnosti navkljub C5 aircross ubira svojo pot - predvsem s prepoznavno podobo, ki zelo dosledno sledi Citroenovi najnovejši oblikovalski filozofiji; je očem prijazen in prikupen avto, ki noče biti športnik ali prestižni nastopač.

Kako se C5 aircross pomeri s svojima bratrancema peugeotoma 3008 in 5008? Je za 5,3 cm daljši od 3008, ima za 5,5 cm daljšo medosno razdaljo in 60 litrov več prostora v prtljažniku. V primerjavi s 5008 pa je za 14,1 cm krajši, ima za 11 cm krajšo medosno razdaljo in 200 litrov manj prostora v prtljažniku.

Fotelji ...

V kabini v oči najprej padejo nenavadno široki sedeži: pod foteljasto podobo, ki na prvi dotik deluje premehko, se skriva premišljena anatomija oblazinjenja, ki tudi na dolgih poteh ponuja veliko opore in sedalnega udobja. Digitalna armaturna plošča in premalo odziven sredinski zaslon multimedijske naprave zahtevata več pozornosti, kot je potrebno in varno, razočara tudi na nekaterih mestih cenena izbira plastike (na primer na oblogah vrat).

Zadaj ima avto tri enako velike sedeže, ki jih lahko posamično premikamo naprej in nazaj. Dovolj prostora za kolena ponuja sicer le povsem nazaj pomaknjen položaj, a tudi v tem primeru ostane dovolj prostora v prtljažniku - 580 litrov. Oceno uporabnosti znižujejo prepočasen mehanizem odpiranja vrat, nerodno dvodelno pokrivalo prtljažnika in premajhen kot odpiranja prtljažnih vrat .

Zadaj ima C5 aircross tri enako velike, a posamično pomične sedeže, ki ponujajo udobno sedenje tudi na daljših poteh. A le, če so pomaknjeni povsem nazaj - šele takrat omogočajo dovolj prostora za kolena. Tudi v tem položaju je prtljažnik dovolj prostoren; ima premično spodnjo polico, nerodno dvodelno prekrivno polico in električno dvižna vrata, ki se odpirajo premalo visoko. Zadaj imata samo zunanja sedeža isofix sidrišča za otroške varnostne sedeže, sredinski sedež pa ne. Ker C5 aircross nima kardanskega predora, so zadaj tla ravna, kar pomeni več sedalnega udobja za potnika na sredinskem sedežu.

Hm, visoko nad tlemi a ...

Kljub pustolovskemu videzu C5 ni terenec - štirikolesnega pogona (žal) ni v ponudbi, na doplačljiv sistem gripcontrol pa se na brezpotju ne gre zanašati. Precej bolj suveren je C5 na asfaltu: najmočnejši 2-litrski dizelski štirivaljnik z bogato zalogo navora (400 Nm) in uglašenim ter uglajenim 8-stopenjskim menjalnikom poskrbi za veliko voznega udobja in dobre zmogljivosti. Svoje dodajo še hidravlični dročniki vzmetenja, ki učinkovito gladijo tudi najostrejše sunke s ceste: udobneje se v tem razredu cestnih terencev ne pelje noben drug avto. Se pa zato C5 v ostreje odpeljanih ovinkih precej nagiba, njegov volanski mehanizem pa ni prav odziven.

Paket opreme shine ob številnih dodatkih prinese tudi celovit nabor asistenčnih sistemov - od samodejnega zaviranja pred ovirom radarskega tempomata in sistema za vdrževanje položaja na voznem pasu do pametnih LED žarometov. Ceno 34.250 evrov sicer lahko z dokupom dodatkov še napihnemo, a večina zares koristne opreme je že vključena v najbogatejši paket opreme shine.

Vaše mnenje

Vaše mnenje nam je pomembno.

Bi tak avtomobil po vašem mnenju moral kot opcijo ponuditi tudi štirikolesni pogon?

 

C5 aircross kljub videzu - in terensko uporabno 23-centimetrsko oddaljenostjo od tal - ni terenec - štirikolesnega pogona sploh ni v ponudbi. Sistem gripcontrol z vplivom na sistem proti zdrsu, pedal za plin in menjalnik je le približni nadomestek - ko gre na brezpotju zares, le dvokolesni pogon ni dovolj.

Pod črto ...

C5 aircrossu ne primanjkuje odličnih tekmecev, a s suverenim voznim udobjem, bogato opremo in oblikovno samosvojostjo bo zagotovo našel kar nekaj kupcev. Tudi tiste, ki zdaj vozijo limuzinske ali karavanske C5?

Všeč nam je +

udobna prednja sedeža, prožen motor, odlično vzmetenje in blaženje

Ni nam všeč -

cenena plastika, odzivnost multimedijskega sistema, glasen motor

Zanimivi sedeži; na prvi pogled premehki, preširoki in premalo oprijemljivi, a na dolgih poteh se izkažejo z udobjem. Dosedanje izkušnje govorijo v prid čvrstim sedežem, a Citroenova mehka rešitev nas je pozitivno presenetila.

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, štirivaljni, prostornina: 1997 cm3, največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 450 cm, širina: 185,9 cm, višina: 169,5 cm, medosna razdalja: 273 cm, masa praznega vozila: 1711 kg, dovoljena skupna masa: 2110 kg, prtljažnik: 580 - 720 – 1630  l, posoda za gorivo: 52,5  l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 211 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,6/5,3/4,8 l/100 km, izpust CO2: 126 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km.
Cena: C Automobil Import: 34.250 EUR
Hidravlični dročniki namesto gumenih “štoperjev” zelo dobro blažijo ostre sunke s ceste; ostrejši kot je sunek, bolje ga hidravlika ublaži.

Navduši s potovalnim udobjem ...

Novi 8-stopenjski samodejni menjalnik ni menjalnik za dirkalnike, saj je naravnan na udobje. A z osmimi pravilno zloženimi prestavnimi razmerji se lepo ujame z zelo prožnim 2-litrski dizlom.

C5 ni dirkalnik - je premehek, premalo odziven in premalo neposreden. Zato pa navduši s potovalnim udobjem - zaradi vzmetenja, sedežev in zelo dobre zvočne izolacije kabine. Motor sicer ni neslišen, je pa hrup s ceste učinkovito zadušen - tudi zaradi dvojnih lepljenih stekel stranskih oken.

Čeprav nekateri vztrajno prepričujejo, da je dizel mrtev, C5 aircross dokazuje, da z ustrezno tehnologijo opremljen dizelski motor še vedno najde svoje mesto - ne samo zaradi zmerne porabe goriva, pač pa tudi zaradi prožnosti, izdatne zaloge navora in učinkovitega sistema čiščenja izpušnih plinov.

Pozor: C5 aircross lahko obremenimo z le 399 kg dodatne obtežitve!

 

Bo cestno-terenski C5 aircross prepričal dosedanje lastnike limuzinskega ali karavanskega C5?

  

Ključne besede


TestTest avtaCitroenCitroen C5 aircrosscestni terenecKrižanec