Z novim C5 aircrossom Citroen prekinja in tudi nadaljuje tradicijo: prekinja tradicijo C5 limuzin in karavanov, nadaljuje pa z udobnim in tehnično vsaj malo posebnim avtom. Se jim bo stava na cestne terence izšla?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
s 4,5 metra dolžine spada med večje citroene
Z novim C5 aircrossom je Citroen svojo ponudbo cestnih terencev oziroma križancev zaokrožil navzgor; s 4,5 metra dolžine spada med večje (in prostornejše) citroene. Stoji na prilagodljivi platformi koncerna PSA, na kateri sta narejena tudi (malce krajša) bratranca peugeot 3008 in opel grandland X.
Tehnični sorodnosti navkljub C5 aircross ubira svojo pot - predvsem s prepoznavno podobo, ki zelo dosledno sledi Citroenovi najnovejši oblikovalski filozofiji; je očem prijazen in prikupen avto, ki noče biti športnik ali prestižni nastopač.
Fotelji ...
V kabini v oči najprej padejo nenavadno široki sedeži: pod foteljasto podobo, ki na prvi dotik deluje premehko, se skriva premišljena anatomija oblazinjenja, ki tudi na dolgih poteh ponuja veliko opore in sedalnega udobja. Digitalna armaturna plošča in premalo odziven sredinski zaslon multimedijske naprave zahtevata več pozornosti, kot je potrebno in varno, razočara tudi na nekaterih mestih cenena izbira plastike (na primer na oblogah vrat).
Zadaj ima avto tri enako velike sedeže, ki jih lahko posamično premikamo naprej in nazaj. Dovolj prostora za kolena ponuja sicer le povsem nazaj pomaknjen položaj, a tudi v tem primeru ostane dovolj prostora v prtljažniku - 580 litrov. Oceno uporabnosti znižujejo prepočasen mehanizem odpiranja vrat, nerodno dvodelno pokrivalo prtljažnika in premajhen kot odpiranja prtljažnih vrat .
Hm, visoko nad tlemi a ...
Kljub pustolovskemu videzu C5 ni terenec - štirikolesnega pogona (žal) ni v ponudbi, na doplačljiv sistem gripcontrol pa se na brezpotju ne gre zanašati. Precej bolj suveren je C5 na asfaltu: najmočnejši 2-litrski dizelski štirivaljnik z bogato zalogo navora (400 Nm) in uglašenim ter uglajenim 8-stopenjskim menjalnikom poskrbi za veliko voznega udobja in dobre zmogljivosti. Svoje dodajo še hidravlični dročniki vzmetenja, ki učinkovito gladijo tudi najostrejše sunke s ceste: udobneje se v tem razredu cestnih terencev ne pelje noben drug avto. Se pa zato C5 v ostreje odpeljanih ovinkih precej nagiba, njegov volanski mehanizem pa ni prav odziven.
Paket opreme shine ob številnih dodatkih prinese tudi celovit nabor asistenčnih sistemov - od samodejnega zaviranja pred ovirom radarskega tempomata in sistema za vdrževanje položaja na voznem pasu do pametnih LED žarometov. Ceno 34.250 evrov sicer lahko z dokupom dodatkov še napihnemo, a večina zares koristne opreme je že vključena v najbogatejši paket opreme shine.
Vaše mnenje
Pod črto ...
C5 aircrossu ne primanjkuje odličnih tekmecev, a s suverenim voznim udobjem, bogato opremo in oblikovno samosvojostjo bo zagotovo našel kar nekaj kupcev. Tudi tiste, ki zdaj vozijo limuzinske ali karavanske C5?
Všeč nam je +
udobna prednja sedeža, prožen motor, odlično vzmetenje in blaženje
Ni nam všeč -
cenena plastika, odzivnost multimedijskega sistema, glasen motor
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, prostornina: 1997 cm3, največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3750 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 2750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 450 cm, širina: 185,9 cm, višina: 169,5 cm, medosna razdalja: 273 cm, masa praznega vozila: 1711 kg, dovoljena skupna masa: 2110 kg, prtljažnik: 580 - 720 – 1630 l, posoda za gorivo: 52,5 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 211 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,6 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,6/5,3/4,8 l/100 km, izpust CO2: 126 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km. |
Cena: | C Automobil Import: 34.250 EUR |
Navduši s potovalnim udobjem ...
Novi 8-stopenjski samodejni menjalnik ni menjalnik za dirkalnike, saj je naravnan na udobje. A z osmimi pravilno zloženimi prestavnimi razmerji se lepo ujame z zelo prožnim 2-litrski dizlom.
C5 ni dirkalnik - je premehek, premalo odziven in premalo neposreden. Zato pa navduši s potovalnim udobjem - zaradi vzmetenja, sedežev in zelo dobre zvočne izolacije kabine. Motor sicer ni neslišen, je pa hrup s ceste učinkovito zadušen - tudi zaradi dvojnih lepljenih stekel stranskih oken.
Čeprav nekateri vztrajno prepričujejo, da je dizel mrtev, C5 aircross dokazuje, da z ustrezno tehnologijo opremljen dizelski motor še vedno najde svoje mesto - ne samo zaradi zmerne porabe goriva, pač pa tudi zaradi prožnosti, izdatne zaloge navora in učinkovitega sistema čiščenja izpušnih plinov.