Je DS 7, največji, najzmogljivejši in najbolj razkošno opremljen bencinsko-električni cestni terenec komaj pet let stare avtomobilske znamke DS pripravljen na vstop v avtomobilsko aristokracijo?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobj | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 2/5 zvezdic |
Na zunaj povprečen, znotraj žlahten
Na prvi pogled DS 7 ne spominja prav veliko na unikaten in zelo izviren citroen DS iz leta 1955, po katerem so pri Citroenu poimenovali novo prestižno podznamko DS, a danes je biti izviren nedvomno veliko težje kot pred 65 leti. A vseeno: DS 7 je skladen in eleganten cestni terenec, ki pozornost pritegne z izraznima žarometoma z vrtljivimi LED moduli, a nič več kot to.
Precej več oblikovne ekskluzivnosti voznika in potnike pričaka v prostorni, odlično izdelani in brezhibno zvočno zatesnjeni kabini, ki ponuja izkušnjo visokega razreda za občutno bolj dostopno ceno. Tu francoskemu avtomobilskemu šarmu ne gre očitati prav ničesar. Tako kakovostnih materialov v avtu, ki bi stal manj kot 100 tisoč evrov še nismo zasledili.
Inženirji so odlično izkoristili prilagodljivo koncernsko platformo EMP2: izdatno odmerjena medosna razdalja in povsem ravna tla pod nogami potnikov na zadnji klopi zagotovijo dovolj prostora za kolena in udobno sedenje tudi na sredinskem sedežu. Potniki zadaj pa si lahko preko stikal prilagajajo naklon klopi. Prepričljiv je tudi zgledno obdelan 550-litrski prtljažnik.
Na cesti bi moral biti bolj francoski ...
Smo pa več udobja in mehkega požiranja neravnin pričakovali od podvozja. DS 7 nas sicer z vodljivostjo, lahkotnostjo, lego na cesti in oprijemom ni razočaral, a glede na dejstvo, da prilagodljivemu podvozju z informacijami s ceste pomaga celo kamera, ki 20 metrov pred avtomobilom snema cesto in vzmetenje vsakega kolesa sproti obvešča o neravninah, smo pričakovali (še) več uglajene francoske mehkobe.
Energetski cilj elektrifikacije izpolnjen, ekonomski še ne
Hibridni pogon v DS 7 že poznamo, saj smo enakega vozili že v oplu grandland X hybrid4. Velika zaloga sistemske moči (221 kW) in navora (520 Nm ) - 1,6-litrskemu turbo bencinskemu motorju (147 kW) pomagata še dva elektromotorja s (skupaj) 164 kW - prinese odločnost, ne pa razgrajaštva. Pospešek je zvezen in s 5,9 sekunde tudi dovolj športen, da upraviči oznako performance. Električno shrambo zmogljivosti 13,2 kWh je mogoče brez težav čez noč napolniti tudi na običajni gospodinjski vtičnici, a shranjena energija zadostuje “le” za slabih 40 km električnega dosega, kar je četrtina manj od obljubljenega. A elektrike je vseeno dovolj, da občutno pomaga znižati porabo goriva v hibridnem načinu delovanja. Kdor izkoristi prednost priključnega hibrida, bo pri pogonu s 300 “konji” lahko na sto kilometrov porabil tudi krepko pod 5 litri goriva na 100 km in ob tem užival še vse prednosti električnega štirikolesnega pogona.
Energetski cilj elektrifikacije je s tem izpolnjen, ekonomski pa zaradi kompleksnega pogona še ne. DS 7 crossback z dodatki - izpostavljamo razmeroma drago doplačilo (2000 evrov) za dopolnitev aktivnih varnostnih pripomočkov - za 60 tisočakov ponuja izkušnjo visokega razreda, v katerega vstop stane precej več. Je pa takšen DS 7 vsaj 10 do 15 tisočakov dražji od primerljivo opremljenega in motoriziranega peugeota 508, za katerega ne moremo trditi, da ima kaj manj francoskega šarma.
Pod črto ...
DS 7 crossback je avto za poznavalce, petične posameznike, zaljubljene v tradicijo in Francijo, ki si želijo nekaj več, nekaj drugačnega in ekskluzivnega za še sprejemljivo ceno.
Všeč nam je +
ekskluzivnost potniške kabine, kakovost izdelave, zvočna zatesnjenost , bogata oprema, električni štirikolesni pogon
Ni nam všeč -
skromen električni doseg, (pre)malo ugleda, ergonomija stikal
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | turbo bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598 cm3, največja moč: 147 kW (200 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 300 Nm pri 3000 vrt./min in dva sinhrona električna motorja: 81 kW in 83 kW (110 KM), navor: 320 Nm, zmogljivost litij-ionskega akumulatorja: 13,2 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 221 kW (300 KM) in 520 Nm. Štirikolesni pogon, samodejni 8-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 459,5 cm, širina: 189,5 cm, višina: 163,1 cm, medosna razdalja: 273,8 cm, masa praznega vozila: 1962 kg, dovoljena skupna masa: 2400 kg, prtljažnik: 555 - 628 – 1630 l, posoda za gorivo: 43 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 240 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,9 s, normna poraba goriva: 1,3 l/100 km, izpust CO2: 34 g/km, poraba na testu: 4,9 l/100 km. |
Cena: | C Automobil Import: 53.200 EUR |
Kam spada DS?
V zadnjem času smo na avtomobilskem trgu videli kar nekaj poskusov sodobnih oživitev velikih avtomobilskih imen, ki so v zgodovini pustila neizbrisen pečat. Uspešna vrnitev legende je zelo težka naloga. Tega se dobro zavedajo tudi v Parizu. Leta 2015 so v koncernu PSA z novo znamko DS želeli prebuditi tehnološko, oblikovno in vozniško dediščino legendarnega modela citroen DS, ki je leta 1955 osupnil avtomobilski svet in ljudsko znamko praktično čez noč postavil ob bok limuzinam visokega razreda priznanih izdelovalcev. 65 let pozneje visoki razred na naših in na večini evropskih cest predstavlja predvsem uveljavljeni nemški trojček in morda še elegantni skandinavski novi rod karavanov oziroma cestnih terencev ter japonski pogled na avtomobilski prestiž. Lexusov prodor na evropski trg je dokaz, da včasih tudi najboljše še ni dovolj dobro za uspeh čez noč. DS 7 je pač avto, ki ga moraš spoznati, potipati njegove šive ter kristalne oblike. Brez razumevanja znamke bo namreč DS ostal le drag cestni terenec, ki se dobro pelje in ima veliko opreme, nima pa nič drugačne tehnologije kot ostali citroeni in peugeoti (ter opli), pa tudi (še) ne ugleda. Dejstvo je, da DS 7 crossback ni tehnološki in oblikovni presežek, kakršen je bil originalni DS, ki je 6. oktobra 1955 na pariškem salonu šokiral svet. Za lažjo predstavo, takrat so v pičlih 45 minutah po razkritju avtomobila dobili 749 naročil. Moderni DS ima veliko dela, da bo novim kupcem na sodoben način prodal filozofijo, idejo in karizmo svojega izvirnika. Slednje so nam dokazala naša naključna srečanja z ljudmi, ki jim je avto vzbudil pozornost. Velika večina je prvič slišala za znamko DS, pa čeprav je slovenski distributer veliko vložil v TV reklame. Ko smo jim omenili original, so vsi zastrigli z ušesi in hiteli pritrjevati, da Francoz še zna. Kam torej ta avto spada? Prepričani smo, da bo v njem užival vsak, ki goji vsaj kanček ljubezni do tehniške kulture in ceni lepe stvari. Novi DS nima takega ugleda, da bi se na njegovih zadnjih sedežih vozili predsedniki uprav velikih podjetji, za močnega obrtnika pa je premalo znan in predrag, da bi utegnil tvegati. Čaka ga negotova pot dokazovanja in neusmiljena borba za nekdanjo slavo. Če mu ne bo uspelo, se bo vedno vozil v senci elite.
Napad na visoki razred uspel brez klasične limuzine?
Glede na izbiro imena znamke nismo povsem prepričani, da oblika dovolj očitno kaže tisto, kar predstavlja ime. Razumemo vpliv novega sveta križanja avtomobilskih lastnosti, a če gradiš na tradiciji, bi morda klasično zasnovana karoserija z mehkimi elegantnimi potezami bolj očitno spomnila na revolucijo, ki jo je prinesla boginja - “Déesse”. Vstop v visoki razred brez klasične limuzine? Kot bi se šli vrhunski kongresni turizem le z glamping šotori. Temelj visokega razreda še vedno predstavlja velika klasična limuzina. Tudi Lexus je svoj preboj začel z limuzino. V koncernu PSA se radi pohvalijo, da so na ceste poslali serijsko izdelano predsedniško limuzino, saj se je leta 2017 v novem DS7 na svojo inavguracijo pripeljal sedanji predsednik Francije Emmanuel Macron. A to je bila le prepričljiva marketinška in politično korektna poteza. Šele, ko avto zunaj svoje države vozi državnike ali pa postane papamobil, je jasno, da je ugleda dovolj, da je inavguracija uspela.