Po nekaj letih iskanja identitete se je citroen C4 vrnil v značilni citroenovski formi: z unikatno obliko in zasnovo ter številnimi posebnostmi. Kaj zmore in zna Citroenovo novo orožje v nižjem srednjem razredu?
oblika in prostornos | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Se spomnite vseh citroenov, ki so v zadnjih desetih letih nosili oznako C4? Enoprostornega C4 picassa, ki se je preimenoval v C4 spacetourerja? Pa v C4 aircrossa preoblečenega mitsubishija ASX? Ali pa nenavadnega C4 cactusa z mehurčki na boku? Kaj pa klasičnega C4, ki je pred tremi leti na tiho zapustil prodajne salone? Razen enoprostornega grand C4 spacetourerja so vsi ostali izginili iz prodajnega programa, nadomestil pa jih je povsem novi C4.
Kombilimuzina ali kupejevski križanec?
V luči takšne zgodovine malce nenavadna podoba novega citroena C4 dobi več smisla; avto je namreč zanimiva mešanica klasične kombilimuzine in trendovskega križanca z malce večjo oddaljenostjo od tal in s kupejevsko prisekanim zadkom. A C4 ni ne cestni terenec ne klasičen petvratni golfov tekmec, pač pa nekonvencionalna interpretacija tradicionalne kombilimuzinske zasnove z nekaj posebnostmi - kombiniranima žarometoma s svetlobnim podpisom v obliki črke V, ki se ponovi tudi v zadnjih lučeh, s plastiko zaščitenimi pragovi, velikimi kolesi in kupejevsko padajočim zadnjim steklom brez zadnjega brisalnika. Tudi če vam podoba ni preveč všeč, vam bo C4 ostal v spominu.
Digitalna notranjost
Delno se nekonvencionalno oblikovanje ponovi tudi v notranjosti. Digitalnim trendom C4 sledi z majhnim zaslonom namesto merilnikov in večjim zaslonom multimedijske naprave; zaslon pred voznikom ima preprosto grafiko in izbiro različnih pogledov, informacije pa so precej skope - še digitalni merilnik vrtljajev je le za kovanec velik krogec. Multimedijsko napravo poganja poznan PSA operacijski sistem, ki ga pesti slaba odzivnost, pohvalimo pa dejstvo, da so pri Citroenu ohranili nekaj fizičnih stikal, pa čeprav je treba za natančno nastavitev gretja vseeno še vedno tipkati tudi po zaslonu. Še več pohvale si zaslužijo številni uporabni odlagalni prostori in predali - tudi ločen predal za dokumente ali tablični računalnik pred sovoznikom in polička za brezžično polnjenje mobilnika.
Družinska prostornost
Široka in anatomsko oblikovana prednja sedeža - v sodelovanju s hidravličnimi dročniki vzmetenja - veliko pripomorejo k voznemu udobju in sproščenemu vzdušju v avtu. C4 zelo dobro opravlja družinske prevozne naloge; na zadnji klopi je veliko prostora za kolena, kupejevsko padajoča streha ne posega v prostor za glave, prtljažnik je s 380 litri povprečno prostoren, s pomično čvrsto polico pa uporabno prilagodljiv.
Majhen motor, velik menjalnik
Pod pokrovom motornega prostora je imel testni C4 vgrajen 1,2-litrski bencinski trivaljnik s 96 kW in 230 Nm navora, ki je prednji kolesi poganjal prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika: v avtomobilih koncerna PSA je takšna pogonska kombinacija vse bolj pogosta. Menjalnik je udoben, čeprav malce počasen, upravljamo pa ga s hecno majhnim stikalom namesto ročice. Zmogljivosti so povsem sprejemljive, prav tako poraba goriva, ki se giblje med 6,8 in 7,8 l/100 km. Sistem start & stop bi bil lahko bolj uglajen (ob vsakem zagonu motorja strese karoserijo), a nad udobjem v vožnji se ne moremo pretirano pritoževati - zelo dobro glajenje cestnih neravnin zmoti le občasen zamolkel udarec obes koles pri prehodu čez ostrejše cestne luknje.
Veliko varnosti
Razveseli dejstvo, da je C4 s paketom opreme shine zelo dobro opremljen z asistenčnimi sistemi; v serijski opremi so tako sistem za samodejno zaviranje pred oviro in sistem za prepoznavanje prometnih znakov kot solidno delujoč radarski tempomat. Na seznamu doplačilne varnostne opreme ostaja na primer le pomočnik za vožnjo po avtocestah in še nekaj drugih delov opreme, kot so sistem za samodejno parkiranje, ogrevanje volanskega obroča in prednjih sedežev …
Dostopna družinska mobilnost
Citroen C4 1.2 pure tech 130 EAT8 shine stane 24.150 evrov. Ker ima v serijski opremi vse najpomembnejše asistenčne sisteme in dovolj zmogljiv motor, po našem mnenju predstavlja najbolj racionalen nakup s sprejemljivo ceno - čeprav so na voljo tudi še močnejše, šibkejše in bolje ali slabše opremljene različice.
Pod črto ...
Ljubiteljem (nenavadnih) citroenov bo C4 seveda takoj všeč, a C4 lahko upravičeno cilja višje; predstavlja zanimivo alternativo uveljavljenim, a tudi preveč uniformiranim tekmecem v golfovem razredu. Brez izrazitih slabosti ponuja udobno in uporabno družinsko mobilnost z ravno pravšnjo mero individualnosti.
Všeč nam je +
všečna in unikatna oblika, vozno udobje, bogata varnostna oprema
Ni nam všeč -
majhen zaslon namesto merilnikov, slabo odziven zaslon multimedijske naprave, občasen zamolkel udarec vzmetenja
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina: 1199 cm3, največja moč: 96 kW (131 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 230 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 435,5 cm, širina: 180 cm, višina: 152 cm, medosna razdalja: 267 cm, masa praznega vozila: 1371 kg, dovoljena skupna masa: 1755 kg, prostornina prtljažnika: 380/1250 l, posoda za gorivo: 40 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km. |
Cena: | C Automobil Import: 24.150 EUR |