Test: Hyundai i20 1.0 T-GDi premium

Test

Samozavesten nastop - Tehnika, varnost, uporabnost - in veliko oblikovne drznosti.


Tehnika, varnost, uporabnost - in veliko oblikovne drznosti. Je Hyundai z novo generacijo i20 ujel ali celo prehitel tekmece v razredu, kjer pri nas kraljujeta renault clio in VW polo?

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

Hyundaiju ne primanjkuje idej ali elana; tako kot v prejšnji Motoreviji predstavljen tucson tudi novi i20 najprej upleni pozornost s svojo obliko. Z izrazitim in izraznim prednjim delom sledi Hyundaijevi novi oblikovni usmeritvi, še bolj pa preseneti s prek celotnega zadka segajočim svetlobnim trakom. V osnovnih paketih opreme zadaj svetijo halogenske žarnice, v bogatejših pa svetlobne diode. Je i20 eleganten in skladen? Morda ne, je pa nedvomno prepoznaven in unikaten.

Tako kot večino drugih huyndaijev tudi i20 odlikuje lahkotna in natančna vodljivost; avto je okreten, ima zelo uravnoteženo vzmetenje in ponuja živahne vozne lastnosti.

Dobro izkoriščen prostor

Sicer pa se i20 s 404 centimetri dolžine lepo poravna z glavnino tekmecev med majhnimi, približno 4 metre dolgimi avti. V primerjavi s predhodnikom je tri centimetre širši in dobra dva centimetra nižji, kar karoseriji doda malce športnega pridiha. Večja širina avtomobila prinese nekaj več prostora za ramena potnikov, 258-centimetrska medosna razdalja in zelo dober izkoristek prostora v kabini pa nadpovprečno odmerjen prostor za kolena potnikov na zadnji klopi. Zadnja vrata so dovolj široka za udoben vstop, ob upoštevanju 352-litrskega prtljažnika - s prevračanjem asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi lahko dobimo največ 1165 litrov prostora - pa i20 spada med najprostornejše avtomobile v svojem razredu.

258-centimetrska medosna razdalja in zelo dober izkoristek prostora v kabini zagotavljata nadpovprečno odmerjen prostor za kolena potnikov na zadnji klopi.

Armaturna plošča: digitalen svet

Notranjost i20 je - v skladu s trendi - zelo digitalna; multimedijsko napravo voznik upravlja prek velikega sredinskega zaslona na dotik, namesto klasičnih merilnikov pa ima i20 zaslon tudi pod nadstreškom pred voznikom. Hvalimo, da so pri Hyundaiju zadržali nekaj fizičnih stikal in gumbov - na primer za klimatsko napravo. Da se pri Hyundaiju zavedajo motečega vpliva preveč digitaliziranega uporabniškega vmesnika, potrjujejo tako, da se v osnovnem izbirniku na zaslonu multimedijske naprave izpiše le digitalna ura, ne pa moteča množica podatkov, grafik in prikazov. Hyundai i20 je izdatno povezljiv avto, lahko ga upravljamo z glasom (a seveda ne v slovenščini), na voljo je tudi Hyundaijeva telematska aplikacija za pametne mobilnike.

Hvalimo tudi zelo dobro voznikovo ergonomijo, dobra prednja sedeža, dobro vidljivost iz avta in zelo kakovostno končno izdelavo, ki je lahko vzor večini tekmecev v tem razredu.

Živahen trivaljnik

Preskusni i20 je bil opremljen s šibkejšim od obeh litrskih bencinskih trivaljnikov, a tudi 73,5 kW in 175 Nm je dovolj za prijetno živahne vozne zmogljivosti. Zahtevnejši vozniki lahko izberejo tudi močnejšo različico z 88,3 kW, ki je opremljena tudi blagim hibridnim sistemom in pametnim ročnim menjalnikom, a 1600 evrov doplačila zahteva nekaj razmisleka o potrebah in željah. Še zlasti zato, ker motor s 73,5 kW s povprečno porabo 6,1 l/100 km ni prav požrešen, zmogljivosti pa so skoraj enake. Morda je pametneje doplačati 1200 evrov za avtomatizirani ročni DCT menjalnik, ki prinese še več udobja v vožnji.

Z novo generacijo je i20 dobil bistveno posodobljen in širši nabor asistenčnih sistemov, od katerih jih je velik del na voljo serijsko.

Lahkotnost in udobje

Tako kot večino drugih huyndaijev tudi i20 odlikuje lahkotna in natančna vodljivost; avto je okreten, ima zelo uravnoteženo vzmetenje in ponuja živahne vozne lastnosti. Da ni namenjen le krajšim mestnim vožnjam, izpričuje s premišljeno izračunanimi prestavnimi razmerji ročnega menjalnika; v šesti prestavi mirno in z zmernimi vrtljaji križarimo pri avtocestnih hitrostih. Da ni dirkalnik, pa je verjetno tudi jasno; za kaj takšnega je prešibak in premehko vzmeten.

Vse kar imajo veliki

Z novo generacijo je i20 dobil bistveno posodobljen in širši nabor asistenčnih sistemov, od katerih jih je velik del na voljo serijsko - na primer sistem za zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, prepoznavanje prometnih znakov, pomoč pri ohranjanju smeri vožnje na voznem pasu in še kaj. Za popolno varnostno opremo je sicer treba dodatno seči v žep ali izbrati najbogatejši paket opreme impression, v katerem je na voljo tudi veliko druge opreme - od polne LED osvetlitve do ploščice za indukcijsko polnjenje mobilnikov. V opremi premium pa se splača doplačati nekaj evrskih stotakov za ogrevanje volanskega obroča in sedežev.

S 352-litrskim prtljažnikom - s prevračanjem asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi lahko dobimo največ 1165 litrov prostora - i20 spada med najprostornejše avtomobile v svojem razredu.

Samozavestna cena

Preskusni i20 po ceniku stane 17.720 evrov, z nekaj dodatne opreme pa je treba za takšen avto odšteti malce več kot 19 evrskih tisočakov. Za avto v tem avtomobilskem razredu se to zdi veliko denarja, a tudi tekmeci niso bistveno cenejši - še zlasti ne, če v cenovni primerjavi izenačimo varnostno in ostalo opremo. Digitalizacija in vse zmogljivejši ter učinkovitejši varnostni sistemi, ki so v majhne avtomobile pricurljali iz višjih avtomobilskih razredov, niso zastonj in dvigujejo cene avtomobilov. A pri Hyundaiju vsekakor ne smemo spregledati tudi celovite 5-letne garancije.

Pod črto

Hyundai i20 po prodajnih rezultatih nikoli ne bo dosegel renaulta clia ali VW pola, je pa z novo generacijo ponudil tehnično, vozniško, funkcionalno in varnostno zelo prepričljivo alternativo, za katero se zdaj obrne tudi marsikatera glava ob cesti.

Všeč nam je +

prostornost na zadnji klop, multimedijski sistem, učinkovitost asistenčnih sistemov

Ni nam všeč -

preveč drzna oblika, dokaj nizko sedenje, razmeroma visoka cena

Hyundai i20 se s 404 centimetri dolžine lepo poravna z glavnino tekmecev med majhnimi, približno 4 metre dolgimi avti.

 Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 998  cm3, največja moč: 73,5  kW (100  KM) pri 4500 vrt./min, največji navor: 175 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 6-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 404  cm, širina: 177,5 cm, višina: 145  cm, medosna razdalja: 258  cm, masa praznega vozila: 1201  kg, dovoljena skupna masa: 1600 kg, prtljažnik: 352 - 1165  l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 188  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 10,4  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,4 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 6,1  l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 17.720  EUR

Ključne besede


testHyundaiTest avtaHyundai i20

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik