Porsche taycan morda res ni avto, ki bi spreobrnil vsakega električnega skeptika. Verjetno tudi ni prerok nove dobe mobilnosti, ki bi mu sledile množice. Ampak nekaj kilometrov za volanom taycana bo - preverjeno - osupnilo še tako zadrtega in z bencinom prepojenega teoretika električnih zarot: če je to prihodnost naše mobilnosti, naj ta pride čim prej.
Porsche taycan turbo je električna raketa z zunajzemeljskimi zmogljivostmi in sposobnostjo osupniti in navdušiti še tako nasičenega in od avtomobilov utrujenega sopotnika. Če ne verjamete, si oglejte kakšnega od številnih video posnetkov voženj s taycanom na svetovnem spletu: ti so polni “oh”, “ah”, “uf” in cele vrste drugih razpoloženjskih vzklikov, ki jih razumemo v vseh jezikih. Ko se taycan z vso močjo odrine z mesta, vsakomur vzame sapo, tudi tistim, ki so vajeni dirkaških pospeškov in hitrosti.
Porschejeva inženirska kultura
Zmogljivih električnih avtomobilov - takšnih, ki znajo izredno hitro pospeševati - je na trgu kar nekaj. Pravzaprav je precej lažje zasnovati in narediti hiter električni avto kot podobno hiter avto s klasičnim motorjem. A razlika med le hitrim električnim avtom in med čistokrvnim električnim športnikom je ogromna, zato je odličnih električnih športnikov med hitrimi električnimi avti le za vzorec. Da taycana lahko štejemo med najboljše električne športnike na svetu, so pri Porscheju vanj vložili veliko znanja, inovativnosti in inženirske brezkompromisnosti. Taycan je na primer edini (velikoserijski) električni avto z 800-voltnim visokonapetostnim sistemom (ostali električni avti delujejo na 400 voltih) in dvostopenjskim menjalnikom za zadnjim električnim motorjem: 800 voltov napetosti omogoča skrajšane polnilne čase, manjše izgube in boljše zmogljivosti električnega sistema, dvostopenjski menjalnik pa hitrejša pospeševanja in manjšo porabo energije pri običajni vožnji. Tovrstnih inženirskih dosežkov je v taycanu še veliko več - od kvadratnega prereza vodnikov v navitju električnih motorjev do “pametnega” termalnega nadzora akumulatorskega sklopa.
Štirikolesni krmilni mehanizem, aktivno zračno vzmetenje in prilagodljivo blaženje, usmerjanje navora (torque vectoring), elektromehanska stabilizatorja in štirikolesni pogon neverjetno učinkovito prikrivajo maso 2,3 tone; taycan se pelje, zavija in ustavlja tako dobro kot večina drugih porschejev. Z volframovim karbidom prevlečene zavorne kolute v resnici rabimo precej manj, kot se nam zdi - z močjo rekuperacije 265 kW se taycan večino časa ustavlja brez toplotnih izgub. Da voznik z nogo na zavornem pedalu ne čuti prehoda med rekuperativnim in mehanskim načinom zaviranja, je še eden izmed svojevrstnih inženirskih dosežkov - prav tako kot značilen porschejevski občutek, ko kolesa s topim zvokom, a brez vpliva na udobje zapeljejo čez kakšno cestno neravnino ali ko se tankočutno uravnotežen ter kot britev natančen volanski mehanizem odzove na sunek proti notranjosti ovinka.
Osupljiv - in očarljiv
Taycan sprva osupne s svojimi zmogljivostmi in hipno električno odzivnostjo pogona - je eden redkih cestnih avtov, ki zna - a le na zahtevo - ponuditi fizične obremenitve in včasih tudi neudobje čistokrvnih dirkalnikov, a na koncu očara tudi z zelo udobno vožnjo, prostorno kabino - zadaj dva odrasla sedita po limuzinsko udobno -, čudovito oblikovanim in izdelanim digitalnim vozniškim okoljem ter značilnostjo večine porschejev - vsakodnevno uporabnostjo. Je taycan lahko avto za vsakodnevne poti, opravke in mobilnostne naloge? Z lahkoto.
Osamljen jezdec športne električne prihodnosti
Kot vsaka zanimiva zgodba tudi taycanova vsebuje preobrat. Ta pride v obliki spoznanja, da taycan vendarle ne more biti prerok nove dobe mobilnosti. Tako naelektrenih zmogljivosti in takšnih osupljivih voznih lastnosti namreč ne zna ustvariti noben drug avtomobilski izdelovalec - in močno dvomim, da bo to komu uspelo v dogledni prihodnosti. Zato je jasno: električno razodetje bo doletelo le tiste, ki si imajo najmanj 115 tisočakov, kolikor stane taycan S oziroma približno 200 tisočakov, kolikor je stal preskusni taycan turbo z vso opremo. Ostali električni skeptiki smo še naprej obsojeni na precej manj prepričljive pridigarje nove dobe mobilnosti.
Foto: Po doživetje v AMZS center varne vožnje na Vransko
Meje in doživetje preroškega stroja smo poiskali na asfaltnih ovinkih AMZS centra varne vožnje na Vranskem. Ta ponuja tudi programe v katerih se vozniki naučijo dinamičnih vozniških doživetji na varen način.
Dva električna motorja, dvostopenjski menjalnik in dvodelni akumulatorski sklop
Porsche taycan ima dva izmenična sinhrona električna motorja s trajnimi magneti, po enega za vsak kolesni par. Skupna moč obeh motorjev je 460 kW (626 KM), navor 800 Nm. Če s taycanom štartamo z mesta s sistemom “launch control”, se moč motorjev poveča na 500 kW (680 KM) in navor na 850 Nm. Le pri štartih z mesta s polnim “plinom” taycan spelje v prvi prestavi dvostopenjskega menjalnika, voznik pa prestavljanje občuti kot sunek v hrbet; v vseh ostalih režimih vožnje taycan vozi v drugi prestavi zadnjega menjalnika oziroma edini prestavi prednjega redukcijskega menjalnika. Glede na hitrost vožnje in obremenitev pogonskega sklopa lahko taycana poganja le zadnji motor, oba ali pa celo le prednji.
Po WLTC merilnem ciklu z enim polnjenjem avto lahko prevozi od 381 do 450 km, med našim preskusom pa doseg tudi ob športnih obremenitvah ni padel pod 300 km. Poraba energije se je med preskusom gibala med 26 in 40 kWh/100 km.
Do 100 km/h taycan turbo pospeši v 3,2 sekunde, do 200 km/h v 10,6 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 260 km/h.
Vaše mnenje ...