Kratek test: Hyundai i30 N fastback performance

Test

Dvojnost - igriv preprost športnik ter skoraj običajen družinski avto


Tradicija in zgodovina sta v avtomobilski industriji pomembno prodajno orodje, a uspeti je mogoče tudi brez njiju. Dokaz: Hyundaijev športno-dirkaški i30 N, ki se v razredu majhnih športnih avtov sicer ne more pohvaliti s tradicijo ali z najhitrejšimi časi na nemških dirkališčih, a je vseeno osvojil (maloštevilna) srca ljubiteljev družinskih športnih avtov.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Hyunajev športnik z nahrbtnikom

Skrivnost uspeha je v odličnem razumevanju želja kupcev tovrstnih avtov: i30 N je izjemno zabaven, na željo dirkaško glasen, razmeroma preprost in iskren športni avto, v katerem se voznik počuti kot dirkaški prvak, a le če želi - sicer je lahko i30 N povsem običajen družinski avto. V različici fastback premore še nekaj dodatnega šarma ali pa s svojim zadkom vsaj dvigne kakšno obrv, sicer pa ponuja celo nekaj več prostora v prtljažniku kot petvratni i30.

V različici fastback premore še nekaj dodatnega šarma ali pa s svojim zadkom vsaj dvigne kakšno obrv, sicer pa ponuja celo nekaj več prostora v prtljažniku kot petvratni i30.

 

Različica performance iz 2-litrskega štirivaljnika potegne 202 kW moči; ravno prav občutna turbo luknja omogoča eksplozivna pospeševanja, med voznimi programi je tudi dirkaški s poudarjenim zvokom iz izpušnih cevi, pri prestavljanju navzdol računalnik sam dodaja vmesni plin, elektronska omejena zapora prednjega diferenciala pa poskrbi za dober oprijem tudi pri pospeševanju iz ostrih ovinkov. Vzmetenje avta je dovolj udobno, da le redko pretrese notranjost, malce več nagibanja kot pri tekmecih pa prinese tudi več igrivosti pri menjavi smeri v ovinkih. Kljub uživaški nemirnosti je i30 v rokah veščega voznika presneto hiter avto.

Vzmetenje avta je dovolj udobno, da le redko pretrese notranjost, malce več nagibanja kot pri tekmecih pa prinese tudi več igrivosti pri menjavi smeri v ovinkih. Kljub uživaški nemirnosti je i30 v rokah veščega voznika presneto hiter avto

 

Pod črto ...

Ker i30 N ni orožje za dirkaško progo, veliko šteje tudi njegova bogata oprema z večino najsodobnejših varnostnih pripomočkov. Ob upoštevanju vseh njegovih talentov se zdi nekaj več kot 34.000 evrov v resnici dokaj zmerna cena, saj za ta denar dobiš dva avtomobila - uporaben družinski avto in zabavno dirkaško igračo. 

i30N fastback ponuja izbiro voznih programov preko tipke na volanu, označene s karirasto zastavico

 

 Všeč nam je +

všečna oblika, zmogljivosti in odzivnost

Ni nam všeč -

odlična vodljivost, veliko voznih užitkov

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljnik, turbo, prostornina: 1998 cm3, največja moč: 202 kW (275 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 353 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina 445,5 cm, širina: 179,5 cm, višina: 141,9 cm, medosna razdalja: 265 cm, masa praznega vozila: 1565 kg, dovoljena skupna masa: 1950 kg, prostornina prtljažnika: 436 – 1351 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivost in poraba: največja hitrost: 250 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,1 s, poraba goriva kombinirano: 7,8 l/100 km, izpust CO2: 178 g/km, poraba na testu: 9,9 l/100 km.
Cena:  Hyundai Avto Trade: 34.190 EUR


 

Ključne besede


TestHyundaiTest avtašportni avtohyundai i30N fastback