za volanom
Hyundai je na krilih uspeha svojega športnega prvorojenca i30 N med ovinke poslal še njegovega brata, atraktivnega 5-vratnega kupeja.
Zanimivosti in dejstva: tehnično bogat
Med tehnične posebnosti sodi elektronsko nadzorovano izenačevanje vrtljajev, ki pri prestavljanju navzdol poskrbi, da centralna nadzorna enota pogona poskrbi za ustrezne vrtljaje. |
Najzahtevnejšim voznikom je na voljo paket performance, ki poskrbi za izrazito športni zvok iz prilagojenega izpušnega sistema. Vozniško izkušnjo okrepi še štartni program “launch control” in elektronsko nadzorovana diferencialna zapora (e-LSD) z omejenim zdrsom, ki zmore do 1400 N zaporne sile. S tem pomočnikom avto ovinke obvladuje kot da bi kolesa imela doktorat iz fizike. Moč oprijema na prednji osi osupne |
61,4 odstotka kilogramov nosita prednji kolesi, 38,6 odstotka pa zadnja. |
Video: preskus voznih lastnosti na dirkališču Circuito de Maspalomas – Gran Canaria
Športna zgodba
Pred dobrim letom je le malokdo verjel, da bo novi športni avto korejskega avtomobilskega velikana z oznako N na evropskih cestah dvignil toliko prahu in se uspešno postavil po robu hitrim kombilimuzinam evropskih izdelovalcev. Ko je prvi serijski hyundai i30 N zapeljal na ceste in dirkališča, je bilo hitro jasno, da so Korejci ob izdatni pomoči evropskih inženirjev naredili zelo zmogljiv in dober avto. Prvorojenec je zarenčal odločno in GTI, ST, RS tekmecem pokazal zobe: lani so dobili več kot 11.000 naročil za i30 N, od novembra pa še 2000 za novega 5-vratnega kupeja i30 fastback.
Dodatnih 12 centimetrov in 12 kilogramov
Novi i30 fastback N je 12 centimetrov daljši od 5-vratne kombilimuzine. Daljši zadek z diskretnimi zračnim usmerjevalnikom prinaša dve ključni prednosti: elegantno obliko in večji, 450- oziroma 436-litrski prtljažnik, če je vanj nameščen še dodatni prečni stabilizator različice performance. Daljša in za 2,1 cm nižja strešna linija pomeni tudi bolj učinkovito uravnavanje zračnih tokov: fastback ima boljši aerodinamični količnik - 0,29 namesto 0,32. Daljši zadnji del pomeni sicer dodatnih 12 kilogramov, a se jih med ovinki ne čuti. Inženirji ničesar niso prepustili naključju, zato imata prednji kolesi malce mehkejše vzmetenje z nekoliko daljšimi gibi, zadaj pa sta posamično vpeti kolesi dobili dodatni stabilizator. Vozniška izkušnja je izjemna: fastback se na dirkališču zdi še bolj natančen in predvidljiv. Na meji oprijema je avto zelo suveren, obvladljiv in zabaven, zato omogoča varno uživanje tudi manj izkušenim voznikom: volan odlično bere cesto in diferencialna zapora z omejenim zdrsom odločno deli navor na kolesi. Spredaj je oprijema veliko in tudi ob hitro razbremenjenem zadku avto ostaja igrivo stabilen. Sistem ESC je v petih voznih programih mogoče prilagoditi vozniškemu znanju.
Pod motornim pokrovom ni nič novega: dvolitrski turbo bencinski motor je odziven, že pri 1450 motornih vrtljajih na minuto je na voljo vseh 353 Nm navora, krivulja navora pa ostaja ravna vse do 4700 vrtljajev. Na zahtevo lahko voznik v dirkaškem programu N iz motorja za 8 sekund s pomoči funkcijo overboost iztisne še dodaten navor (do 378 Nm).
Pod črto ...
Hyundai i30 fastback N bo ob vsej varnostni opremi, dovolj velikem in enostavno dostopnem prtljažniku lahko zanimiv družinski avto z dvema značajema - prijaznim in teatralno zabavnim.
2-litrski turbo bencinski motor z močjo: 184 ali 202 kW
zmogljivost: 250 km/h in 6,1 s (N 275) ali 6,4 s (N 250) do 100 km
pogon na prednji kolesi
elektronsko nadzorovano podvozje
diferencialna zapora z omejenim zdrsom
450-litrski prtljažnik
naprodaj v marcu, cena še ni znana