Večji, prostornejši, sodobnejši - in še bolj po evropskem okusu. Novi Kiin ceed preseneti s skrbno uravnoteženimi lastnostmi, med katerimi ne najdemo veliko pomanjkljivosti …
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Znan recept z odlično izvedbo
Mimikrija iz naslova je posebna sposobnost živali, da se prilagajajo oziroma stapljajo z okolico - in to sposobnost ima tudi novi ceed (po novem brez opuščaja v imenu): 431-centimetrski ceed si je nadel podobo klasične evropske kombilimuzine s čistimi linijami in brez opaznih posebnosti - kar je recept, s katerim na primer VW golf ostaja najbolje prodajan avto na evropskem trgu.
Tudi ceedova notranjost ne štrli preveč iz razrednega povprečja; ob klasični armaturni plošči (z analognimi merilniki) seveda ne manjka ustrezno velik (prostostoječ) zaslon multimedijske naprave … Navdušijo dobra ergonomija, dobra prednja sedeža in preglednost iz avtomobila.
Z 265-centimetrsko medosno razdaljo ceed dosledno sledi razrednim okvirom, kar na primer pomeni, da je prostor za kolena visokoraslih zadaj še vedno odvisen tudi od uvidevnosti potnikov spredaj. Je pa novi ceed v primerjavi s predhodnikom pridobil nekaj prostora po širini, nobenih težav pa tudi ni s prostorom po višini. 395-litrski prtljažnik je med prostornejšimi v razredu - ni pa povsem pravilnih oblik in tekstilne obloge dajejo malce cenen vtis.
Motor preseneti
Preskusni ceed je poganjal 1,4-litrski bencinski turbo štirivaljnik, najmočnejši motor v ponudbi. S 103 kW in 242 Nm navora motor ni dirkalnik, a vseeno pusti presenetljivo dinamičen in živahen vtis; le pri najnižjih motorjin vrtljajih je treba malce počakati na odziv turbinskega polnilnika, sicer pa zelo zvezno podaja moč v zelo širokem območju vrtljajev. Ob tem poraba goriva ostaja zmerna - tudi zato, ker imajo veišje prestave dolga razmerja, kar malce zaduši živahnost pri višjih hitrostih.
Na novo zasnovano podvozje in vzmetenje (zadaj ima ceed večvodilno premo) prinese udobno glajenje cestnih neravnin, malo nagibanja karoserije in natančno ter lahkotno vodljivost. V pomoč vozniku je serijsko vgrajen sistem za preprečevanje naleta, ki ga za 290 evrov doplačila lahko nadgradimo še s funkcijo prepoznavanja pešcev. Od uveljavljenih asistenčnih sistemov manjka radarski tempomat, ki je na voljo le za različice z avtomatiziranim menjalnikom, in nekaj najsodobnejših asistenčnih sistemov.
Za takšnega ceeda je treba po ceniku odšteti manj kot 20.000 evrov, ceno pa še za nekaj tisočakov lahko znižata nakup na gotovino ali Kiino financiranje - ugodneje do avta s takšnimi lastnostmi skoraj ni mogoče priti.
Pod črto ...
Novi ceed je še en dokaz, da avtomobilski predsodki ne držijo; ceed se s svojimi lastnostmi lahko postavi ob bok katerikoli evropski kombilimuzini. V ničemer sicer ne izstopa, a tudi to je lahko prednost.
+ Všeč nam je
prostorna notranjost, udobje in vodljivost, odziven in zmogljiv motor
- Ni nam všeč
premalo prepoznaven videz, predolga prestavna razmerja, nepopolna varnostna oprema
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1353 cm3, največja moč: 103 kW (140 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 242 Nm pri 1500 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 431 cm, širina: 180 cm, višina: 144,7 cm, medosna razdalja: 265 cm, masa praznega vozila: 1315 kg, dovoljena skupna masa: 1820 kg, prtljažnik: 395 - 1291 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 210 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano (NEDC): 4,9/7,1/5,7 l/100 km, izpust CO2 (NEDC): 130 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km. |
Cena: | KMAG: 19.490 EUR |