Oplov imenitni malček adam je že zapeljal v jesen svojega avtomobilskega življenja, a je – vsaj od zunaj – še vedno videti prikupno in sveže. Če se mu leta kje poznajo, se mu nedvomno v notranjosti; avtoradio klasičnega formata v dobi na dotik občutljivih zaslonov in multimedijskih naprav deluje kar malce arhaično. Je pa adam še vedno avto za dva – z veliko prostora spredaj, s precej manj na v dve sedalni mesti oblikovani zadnji klopi in s pogojno uporabnim 130-litrskim prtljažnikom s previsokim nakladalnim robom.
oblika in prostornost | 3/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Manj veselja ponuja klasični 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki obljubljenih 74 kW ponudi le tistim, ki so pripravljeni motor pognati v glasne visoke vrtljaje. Ob le petstopenjskem menjalniku in skromni prožnosti je treba na dolgih klancih in pri prehitevanjih kar pogosto seči po prestavni ročici.
Ob dokaj čvrstem vzmetenju, kratki medosni razdalji in visokih potovalnih motornih vrtljajih se adam precej bolje kot na avtocesti počuti med ostrimi ovinki. A zaradi skromnih zmogljivosti tudi na ovinkasti cesti takšen adam ni športnik – ne glede na to, da je bil odet v Oplove športne barve, ki so del paketa dodatne opreme “motorsport edition”. Namesto športnega avta namreč s tem paketom, ki stane 310 evrov, kupec dobi drugačno športno izkušnjo: kapo in majico s podpisom mladega slovenskega prvaka v rallyju Tima Novaka ter Oplov rally trening dinamične vožnje.
Pod črto ...
Adam ni več najmlajši med najmanjšimi, a je še vedno privlačen in unikaten – še zlasti z enim od številnih dodatnih paketov opreme in lepotnih dodatkov. Skoraj 15.000 evrov ni malo denarja, a v tem primeru ponuja malce drugačno, a zanimivo vstopnico v svet rally športa.
+ Všeč nam je:
prikupna oblika, prostor spredaj, okretnost
- Ni nam všeč:
brez sodobnih varnostnih sistemov, malo prostora zadaj, dokaj visoka cena
Tehnični podatki
opel adam 1.4 start & stop jam (motorsport edition)
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1398 cm3, največja moč: 74 kW (100 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 130 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, petstopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 374,7 cm, širina: 180,7 cm, višina: 148,4 cm, medosna razdalja: 231,1 cm, masa praznega vozila: 1045 kg, dovoljena skupna masa: 1480 kg, prostornina prtljažnika: 170 – 663 l, posoda za gorivo: 38 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,5 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4/7,3/5,5 l/100 km, izpust CO2: 129 g/km, poraba na testu: 7,1 l/100 km. |
Cena: | Opel SEE: 14.060 EUR |