Renault je v električno-nostalgičnem naletu; po novem električnem renaultu 5, o katerem tudi pišemo v tej Motoreviji, so predstavili še novo katrco - električni renault 4 nove dobe. Bili smo v Parizu, kjer smo si novo katrco ogledali, jo premerili in otipali. Lahko potegnemo kakšno vzporednico z originalom, ki je dolga leta nazaj krojil tudi slovensko mobilnost?
V podobi novega renaulta 4 ni težko prepoznati oblikovnih elementov originalne katrce, velja pa pripomniti, da je vizualna razlika večja kot pri renaultu 5; nova katrca je ohranila masko s prepoznavnima lučema na vsakem koncu, z nekaj domišljije lahko povežemo tudi bočni silhueti obeh avtov, zadnji luči in rahlo poševno prisekan ravni pokrov prtljažnih vrat.
Foto: 414 cm: med cliom in capturjem
Največje razlike so seveda v velikosti avtov, kar se hitro opazi, če stara in nova katrca stojita druga poleg druge: novi renault 4 v dolžino meri 414 cm, kar jo v Renaultovi paleti modelov uvršča med clia (ki je 9 cm krajši) in capturja (ki je 9 cm daljši). Ima pa nova katrca dolgo medosno razdaljo (262 cm) in podaljšan zadnji previs, ki je osnova za prostoren prtljažnik. Vanj namreč lahko zložimo za 420 litrov prtljage (od tega 35 litrov v poseben odstranljiv predal pod prtljažnim dnom), nakladalni rob je zelo uporabno nizko od tal (61 cm, kar je 10 cm nižje od glavnih tekmecev), prtljažna vrata pa odpira elektrika - tudi le z zamahom noge pod zadkom.
Prostoren prtljažnik, skromno na zadnji klopi
Novi renault 4 ima v notranjosti seveda bistveno več prostora od originalne katrce, ni pa prostorski čudež; prostora za kolena hitro zmanjka, če je sedež spredaj nastavljen na rahlo nadpovprečno velikega odraslega, še bolj pa motita razmeroma majhna odprtina zadnjih vrat in visoko dno avta, ki otežujeta dostop do zadnje klopi. Nova katrca želi biti večfunkcionalen (družinski) avto, a pri bivalni uporabnosti zares prepriča le prtljažnik.
Digitalna notranjost iz renaulta 5
Armaturna plošča novega renaulta 4 je enaka tisti v renaultu 5: sestavlja ga ploščat nadstrešek digitalne armaturne plošče in zaslona multimedijske naprave, uporabniški vmesnik temelji na Googlovi tehnologiji, tako kot petka pa ima tudi katrca v notranjosti z blagom (tudi džinsom) prekrit del armaturne plošče pred sovoznikom.
Dve moči motorja, dve zmogljivosti akumulatorskega sklopa
Tudi ostali elementi nove katrce so zelo blizu tistim v pravkar predstavljenem renaultu 5; oba sta postavljena na novo Renaultovo platformo za manjše električne avte, kar pomeni da si delita tudi motorje in akumulatorkse sklope. Katrca bo tako na voljo z električnim motorjem z 90 ali 110 kW in pa z akumulatorskim sklopom s 40 ali 52 kWh; pri Renaultu obljubljajo doseg 300 in 400 km, čemur po testni vožnji z učinkovitim renaultom 5 v enaki pogonski kombinaciji lahko verjamemo. Nova katrca bo prvi Renaultov električni avto z možnostjo nastavljanja stopnje rekuperacije vse do funkcije “enega pedala”, pri kateri se avto tudi zaustavi brez pritiska na zavore. Kar se tiče električnih zmogljivosti velja omeniti še polnjenje z izmeničnim tokom z 11 kW in z enosmernim z največ 100 kW, pa tudi možnost oddajanja elektrike v okolico - ali zunanjim električnim napravam prek posebne vtičnice, ali pa v omrežje prek dvosmerne domače polnilnice Mobilize PowerBox Verso, ki pa zaenkrat deluje le v Franciji.
Multilink zadnje obese za bolje vozne lastnosti
Nova električna platforma ima v karoserijsko dno integriran ploščat akumulatorski sklop s tremi ali štirimi moduli baterijskih celic, zaradi tega pa ima zadaj obesi z več vodili, ki so si ju izposodili iz Daciinega dusterja; to obljublja dobre vozne lastnosti. Jasno, tudi novi renault 4 bo opremljen z najsodobnejšimi asistenčnimi sistemi, kot dokaz večuporabnosti pa bo imel med voznimi programi tudi program za vožnjo bo blagem terenu - čeprav katrca ne bo imela štirikolesnega pogona.
Več o novi električni katrci zapišemo, ko bomo avto lahko tudi preskusili; na slovenske ceste bo avto zapeljal poleti prihodnje leto, ko bodo znane tudi cene zanjo.
Pod črto
Pri Renaultu pravijo, da večini novih električnih avtomobilov primanjkuje identitete, prepoznavnosti in šarma, zato je odločitev, da nekatere svoje električne novosti povežejo s prepoznavnimi renaulti iz preteklosti, logična: nova električna katrca še ravno dovolj spominja na originalno katrco, da prinaša veliko osvežitev na problematičen trg električnih avtomobilov pri nas. Kako se bo v resnici prijela med kupci, pa bo odvisno tudi od cene …
Renault 4 e-tech electric
- 414-centimetrska električna reinkarnacija katrce
- prepoznavna oblika
- sodobna notranjost
- prostoren prtljažnik
- električni motor z 90 ali 110 kW
- akumulatorski sklop s 40 ali 52 kWh
- sodobna varnostna oprema
- pri nas naprodaj poleti prihodnje leto
- cene še niso znane.