Prvi pogled: Volkswagen T-roc cabriolet

Prvi pogled

Svež veter - Bo to res kabriolet za vsak dan?


Volkswagen ima pestro in zanimivo 70-letno tradicijo uspešnih ljudskih kabrioletov. Tokrat so prvič platneno streho namestili na križanca T-roca. Bo to res kabriolet za vsak dan?

Zanimivosti in dejstva: 70 let Volkswagnovih kabrioletov

Vozniška doživetja imajo sila različne podobe in oblike, a po našem mnenju vožnja kabrioleta zagotovo spada med največje užitke za volanom. Kljub temu je ponudba (novih) kabrioletov vse bolj omejena in namenjena le še premožnejšim kupcem. Kot v zgodnjih časih avtomobilizma … Se zgodovina ponavlja? Ne, pravijo v Wolfsburgu, saj naj bi bil T-roc cenovno dostopen avto širšemu krogu kupcev. Volkswagen se je T-roca s platneno streho lotili v svojem značilnem pragmatičnem slogu - z njim ne postavlja trendov, ampak na cesto postavlja predvsem uporaben avto brez tistih napak, ki so jih naredili tekmeci. Pri tem stavijo tudi na svojo bogato zgodovino kabrioletov, ki se je začela leta 1949 s hroščem kabrioletom, nadaljevala z romantičnim karmannom ghia kabrioletom in dokončno postala uspešna leta 1979, ko je platneno streho dobil prvi golf kabriolet, ki je bil prava uspešnica. Golf 6. generacije je bil zadnji golf v kabriolet različici, volkswagen eos pa prvi z zložljivo trdo streho. Ne gre pozabiti, da sta platno streho dobila tudi oba (2003 in 2013) novodobna hrošča oziroma beetla, a nista dosegla uspeha izvirnika in golfa.
Pri Volkswagnu trdijo, da so v T-rocu na uporaben način združili vse tiste prednosti, ki jih ponujata dva navidez nezdružljiva svetova. Z močnejšo karoserijo je sicer T-roc cabrio težji, a pri Volkswagnu obljubljajo enako suverene vozne lastnosti, kot so jih kupci navajeni pri običajnem T-rocu.

Pri Motoreviji smo pred časom že pisali o usodi kabrioletov, ki vsaj na evropskih cestah počasi izumirajo. Klasični kabrioleti s platneno streho plačujejo ceno klimatskih in tržnih sprememb. Kupci so v ospredje postavili novo avtomobilsko vrsto - križance in cestne terence.
Poskus Nissana in Range roverja s kabrioletskima različicama murana ter evoqua ni osupnil kupcev, a pragmatični Volkswagen meni, da se splača poskusiti: platneno streho so postavili na svojega zelo uspešnega križanca T-roca. Pri tem stavijo na tradicijo, cenovno dostopnost in dejstvo, da je 540.000 prodanih T-rocov dovolj očiten razlog, da bi bil kupcem predvsem s svojo uporabnostjo - višjim sedežnim položajem in 280-litrskim “kabrio” prtljažnikom - všeč tudi T-roc s platneno streho.

Celoletni uporabnosti in varnosti so prilagodili platneno streho

Pri T-rocu cabrioletu so za 4 cm podaljšali medosno razdaljo (na 263 cm), da je dostop do zadnjih sedežev kljub le enim vratom na vsakem boku lažji in sedenje zadaj udobnejše. Robustnost križanca kabriolet poudarja tudi z dejstvom, da zmore na počitnice vleči do 1,5 tone težko hišo na kolesih. Karoserija je dobila izdatne ojačitve, avto je težji, a inženirji obljubljajo, da vozne lastnosti ostajajo na ravni T-roca s kovinsko streho. Ob prevračanju naj bi T-roc cabriolet z izjemno močnim okvirjem vetrobranskega stekla in dvema dodatnima navpično postavljenima ploščama, ki se v delčku sekunde sprožita izza vzglavnikov zadnjih sedežev, celo bolje ščitil potnike kot golf kabriolet. Celoletni uporabnosti in varnosti so prilagodili tudi platneno streho. Elektrohidravlični pogon streho - tudi med vožnji pri hitrosti do 30 km/h - razpre v vsega 9 sekundah in zloži v 11 sekundah. Platnena streha je zvočno in toplotno izolirana, močna zložljiva struktura z nosilnimi letvami ter izboljšana tesnila vrat oziroma oken pa preprečujejo, da bi se razprta streha “napihovala” pri večjih avtocestnih hitrostih.

Oblikovno T-roc cabriolet ohranja svoje značilne oblikovne poteze, je pa zaradi platnene strehe izgubil en sedež in zadnja bočna vrata. Inženirji so T-rocovo karoserijo prilagodili golfovi platneni strehi, ki so jo izdatno posodobili, da bo več zvočnega in temperaturnega udobja nudila v vseh vremenskih razmerah.


V užitkarskemu T-rocu ne bo na voljo štirikolesnega pogona in dizelskih motorjev. Na izbiro sta le dva bencinska motorja: 1,0 in 1,5 TSI s 85 oziroma 110 kW. Na slovenske ceste bo avto pripeljal predvidoma junija, ko bo tudi znano, kako cenovno dostopen naj bi bil kabriolet za vsak dan.

Pod črto: Volkswagen T-roc cabriolet

prvi kompaktni križanec s platneno streho
pomična streha se odpre v 9 sekundah
štirje sedeži in dvoje vrat
280-litrski prtljažnik
celoletna uporabnost
bencinska motorja 1,0 in 1,5 TSI
dobra varnostna oprema
v Sloveniji junija

Pravi kabriolet mora ponuditi tudi pravo zvočno - glasbeno izkušnjo. V ta namen so v T-roc cabriolet vgradili 12-kanalni avdiosistem beats s 400 W. Celovito povezljivost zagotavlja komunikacijski vmesnik We connect z vgrajeno eSIM LTE kartico in širokopasovno podatkovno povezavo. Uporabnik preko zaslona svojega telefona lahko vklopi zaščito proti kraji in upravlja tudi številne druge funkcije avtomobila ter storitve povezane mobilnosti. Internetna povezava omogoča tudi aktualne vremenske informacije na poti, da voznik pravočasno zapre streho, ko se pelje proti območju, kjer dežuje.

 

T-roc cabriolet je serijsko opremljen s sistemom proti naletu s funkcijo zaviranja v sili in zaznavanjem pešcev, sistemom večnaletnega zaviranja ter pomočnikom za ohranjanje smeri. Avto bo na voljo v izvedbah style in športni R-line. Pri obeh so serijsko nameščena 17-palčna platišča, za doplačilo so na voljo 18- ali 19-palčna.

 

Ključne besede


prvi pogledVolkswagen T-rocVolkswagen