Drzen, zanimiv, mladosten, barvit volkswagen? Pa še trendovski in po okusu trga oziroma kupcev? Povsem nemogoče ni, prav pogosto pa tudi ne. A novi T-roc je prav tak: zanimiv, moden in drzen cestni terenec, s katerim Volkswagen piha na dušo kupcev, ki jih golf ne zanima več …
Zanimivosti in dejstva:
Šest prisilno polnjenih motorjev (TSI in TDI) z razponom moči od 85 do 140 kW. |
Golfova različica cestnega terenca, ki utegne tudi golfu narediti precej zaradi svoje vpadljive podobe in voznih lastnosti. |
445-litrski prtljažnik in 16,1 cm oddaljen od tal. |
Volkswagnov nov, drugačen oblikovni pristop s široki sprednjim delom in kupe strešno linijo, ki se bo nadaljeval tudi pri manjšem T-crossu in električnem cestnem terencu I.D. crozz. Na voljo je 24 barvnih kombinacij. Napredne digitalne funkcije in storitve po vzoru prenovljenega golfa, vključno s prilagodljivimi digitalnimi merilniki in pregledom vozila na daljavo (zaklepanje, nivo goriva, temperatura, lokacija …) |
4motion štirikolesni pogon in 7-stopenjski DSG menjalnik del serijske opreme pri najmočnejšem motorju v ponudbi. Odlične vozne lastnosti in elektronska zapora diferenciala XDS. |
Bogata vsebina aktivne varnosti: na voljo je večina najsodobnejših vozniških pripomočkov: aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 210 km/h, pomočnik za vožnjo v zastoju, nadzor prometa za avtomobilom, branje prometnih znakov … V serijski opremi vseh različic so vgrajeni sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev, sistem za aktivno vzdrževanje smeri znotraj voznega pasu in sistem večnaletnega zaviranja. |
V Slovenijo se pripelje januarja 2018. Cena: od 17.990 evrov. |
T-roc je odličen primer prilagodljivosti modularne platforme za modele s prečno postavljenim motorjem. VW inženirji so golfovi platformi skrajšali medosno razdaljo z 262 cm na 259 cm in dvignili višino avta od tal s 14,2 na 16,1 cm.
Bo golf ob njem še ostal prvi zvezdnik?
Golf je še vedno Volkswagnova zlata kura, a tudi nemški velikan pozorno spremlja in meri okuse kupcev. Tudi zato z novim T-rocom dopolnjuje in širi svojo paleto cestnih terencev oziroma križancev, ki so med kupci vse bolj priljubljeni in naj bi v naslednjih petih letih na evropskih trgih dosegli 35-odstotni tržni delež.
S touaregom in predvsem tiguanom pri VW sicer sledijo tržnim zahtevam in tekmecem, a to ni dovolj – T-roc bo stregel okusom tistih kupcev, ki sta jim tiguan in touareg prevelika in predraga. Da se pri tem T-roc naslanja na golfovo osnovo, ni nič čudnega – in tudi nič slabega. Modularna platforma za prečno postavljene motorje je bila zasnovana prav zato, da omogoči raznolikost avtomobilskih oblik in zasnov, T-roc pa je odličen primer njene prilagodljivosti. VW inženirji so golfovi platformi skrajšali medosno razdaljo z 262 cm na 259 cm in dvignili višino avta od tal s 14,2 na 16,1 cm. Hkrati so oblikovalcem dovolili, da podobo prednjega dela začrtajo drzneje in mu vtisnejo nov svetlobni podpis, zadnji del avta pa zarišejo kupejevsko poševno in dinamično.
Precej drugačen
Tudi T-rocova notranjost precej odstopa od golfove: ne samo po barvitosti (na voljo je kar nekaj barvnih kombinacij plastičnih vložkov), pač pa tudi po vgrajenih materialih. Armaturno ploščo namreč prekriva trda plastika z natančnimi stiki, a v golfu (in večini drugih volkswagnov) prsti lahko otipajo mehkejše površine. Volkswagnova razlaga: mlajših kupcev trde površine ne motijo, ker so jih navajeni iz sveta pametnih mobilnikov. Je pa zato T-roc na voljo z najsodobnejšimi multimedijskimi sistemi, ki jih v bolje opremljenih različicah upravljamo prek 8-palčnega, natančno odzivnega in na dotik občutljivega zaslona.
Manj medosnih centimetrov in kupejevsko poševen zadek pomeni manj prostora v T-rocovi potniški kabini – kompromis se pozna predvsem pri prostoru na zadnji klopi, kjer prostora za kolena in glave zmanjka hitreje kot v golfu. Tudi prtljažnik s 445 litri in plitkim dnom ne navduši z uporabnostjo – a tovornim in prostorskim zahtevam so namenjeni številni drugi volkswagni.
Preseneti z voznimi lastnostmi
T-roc preseneti pri voznih lastnostih; malce krajša medosna razdalja, čvrsta platforma in dobro podvozje oziroma vzmetenje pomenijo okretnost, natančno vodljivost in suverenost na vseh podlagah. Pri večini T-rocov bo motor sicer poganjal prednji kolesi, a na voljo je tudi nekaj štirikolesno gnanih pogonskih kombinacij.
Motorno izbiro sestavljajo trije bencinski in trije dizelski motorji – paleto začenja litrski trivaljnik s 85 kW, nadaljuje 1,5-litrski štirivaljni TSI s 110 kW in končuje 2-litrski TSI s 140 KW – slednji je tehnično blizu tistemu v golfu GTI in je na voljo le s štirikolesnim pogonom. Tudi dizelski motorji so trije: 1,6-litrski s 85 kW in 2-litrski s 110 in 140 kW. Čeprav je javno mnenje precej nenaklonjeno dizelskim motorjem, pusti najbolj prepričljiv vtis prav T-roc z najmočnejšim dizelskim motorjem, DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom: ob okretnosti in vozni dinamiki ga odlikuje tudi zelo učinkovit prenos navora na cesto.
Prtljažnik s 445 litri in plitkim dnom ne navduši z uporabnostjo – a tovornim in prostorskim zahtevam so namenjeni številni drugi volkswagni.
Diploma iz varnosti
Volkswagen ima bogato založene regale voznih in varnostnih pripomočkov – in večina dodatkov bo na voljo tudi v T-rocu. Nekaj v serijski opremi – tudi učinkovit paket varnostnih pripomočkov s sistemom proti naletu in radarskim tempomatom, marsikaj pa bo na voljo v paketih dodatne opreme za doplačilo – tudi digitalna armaturna plošča, pametni LED žarometi in še marikaj drugega.
Več bo znano januarja, ko bo T-roc z obljubljeno začetno ceno 17.990 evrov zapeljal tudi na naše ceste. A že zdaj lahko napovemo, da bo T-roc nedvomno eden od krojačev slovenskega avtomobilskega trga v prihodnjem letu. Zanimivo bo opazovati, kako bo T-roc vplival na prodajo golfa.
Digitalno krepko v koraku s časom in modno bolj dosleden od Volkswagnovega povprečja.
Pod črto ...
Volkswagnov cestni terenec na golfovi osnovi |
všečna oblika in podoba |
omejena prostornost zadaj in v prtljažniku |
trije bencinski in trije dizelski motorji |
pogon spredaj ali na vsa štiri kolesa |
naprodaj januarja za najmanj 17.990 evrov |
Preberite še: